Pallsoffan blev större

Jag fick ett ryck och byggde ut pallsoffan.
Före...
Efter...
Mer madrass, mera kuddar och hörnan
har gjort den till nya favoritplatsen.
Morgonljuset är inte det bästa hos mig men
jag tror ni ser ändå.
Efter att ha varit ute en hel dag i regn igår
så var det så skönt att krypa upp där,
somnade och sov 1 ½ timme!
Nu är det bara det där med tavlor kvar...
Hur kan det vara så svårt att bestämma sig för
vad som ska hänga på väggen?
Det är ju inte forskningsarbete direkt!

Grå söndag som ska tillbringas i tvättstugan.
Fota sånt som ska säljas, rensa en klädkammare
som öppnas på egen risk.
Bara göra sånt som i sin tur gör att jag slipper
ha en massa irritationsmoment på "att göra" listan.

Hoppas att ni har en bra helg och myser på/
Kram Hannis


30 kommentarer:

Lily sa...

Åh! Blev jättefint! Mysig hörna att må bra i..
Tavlor....jag har samma problem..har inte en enda uppsatt..tycker det är supersvårt!
Härligt att beta av "att göra" innan det blir ett måste :)
jag fick lite gjort här igår, både ute och inne :) Skönt :)
Önskar dig en fin söndag
Skickar lite solstrålar till dig
Kram Lily

Fröken Grön sa...

Så coolt det där blev! Nu saknar jag vår gamla hörnsoffa som vi hade i lägenheten i stan... Att sitta där i hörnan med fötterna upplagda och bara gotta sig, det är fint!

Ha en skön söndag! (Trots tvätt och plock...)
/Anna-Karin

my white mess sa...

så supermysigt! Underbart!
Kram Malin

Anci sa...

Bättre och bättre !!

Kram
Anci

Ljuva Drömmar sa...

Blev jättefint, förstår att det blev en favoritplats i hörnet. Bra när du lätt kan bygga till o ändra. Jag har så svårt för tavlor o har fortfarande någon tom vägg efter flera år.... Skulle behöva lite tips så jag hoppas på att du gör nåt snyggt jag kan sno... ;)

Jag är även imponerad av dina sykunskaper, linnet var ju jättesnyggt!

Hoppas du får en skön söndag trots tvättning. Kramar Maria!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Superfint! Så jättebra det blev med en utbyggnad, och så fint att du har blandat det vita med grå kuddar. En jättetrivsam hörna.
Må gott
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Ahh, jag gillar dina grå kuddar och soffan sen då! Den blev ju otroligt bra som en hörnvariant. Förstår att du sover gott där..

kramen!

Mamma C sa...

Vilken hörsoffa det blev nu. Pläden ser jättskön ut som ligger där på kanten.
Kram mamma C

Anna S sa...

Hej Hannis, vad snygg utbyggnaden av soffan blev. Kan förstå att det är en favoritplats värd att ta en tupplur på.
Gillar färgerna där, grått och vitt. Den stickade pläden är ursnygg.

Känner igen det med irritationsmoment som man bara mår dåligt av att skjuta upp. Här är en till som behöver rensa garderoben.Känns så fint när det väl är gjort.

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Anna S

STENLYCKA sa...

Åhh...vad vacker din tillbyggda soffhörna blev. Grått till det vita är så snyggt!
Önskar dig en fin kväll när tvätten är avklarad!
Kram Raina

Annica sa...

Blev jättefint med soffan=)Och kan hålla med om att det är jättesvårt med vad man ska ha på väggarna. Men det jag hänger upp är aldrig där för evigt=)Annica

Systrarna Karlsson sa...

Den blev verkligen jättefin som hörnsoffa. Kan förstå att hörnet har blivit en favorit...

Hoppas din helg varit ljuvlig

Vita-hjärtan sa...

Men du så cool soffa!! Duktiga du!
Kram Evelina

pysseltanten sa...

Skulle gärna hoppa upp o mysa i din soffhörna...;)))
Ser jättenajsigt ut..snyggt med det gråa o vita...fräscht.
Ha det gott...
Kraamizar Git

Kia sa...

Toppen bra!! Super snyggt och den ser så skön ut att krypa upp i.

Kram Kia

Rosor och Spetsar sa...

Den är så smart din soffa med goa kuddar att mysa och läsa i och att kunna lägga boken i själva soffan till nästa gång - förvaring och mys i ett.
Härlig med stora goa soffor att krypa upp i.
JAg behöver göra som du rensa, men har inte riktigt ork eller lust , får ta det en annan dag.
Ha det bäst
Kramar
Annelie

Englagård sa...

Vilken strålande ide att bygga en soffa av pallar. Synd att jag inte kan göra det, då skulle sambon få spel:) Men kanske kan man få göra det hos dottern

Vintage House sa...

Hej
Snyggt snyggt blev det:)
ha en go dag
kram
sandra

rustik charm sa...

Hej!
Men så bra det blev med utbyggnaden av soffan:)Gillar verkligen dina kuddar och den gosiga filten. Vart är den köpt?
Ha en skön dag.
Kram Kristina
ps, håller just nu på med en tv-bänk av pallar, såg att du oxå gjort en:)

Anette sa...

Hallå där! Länge sedan sist jag var in här...men din hörnsoffa blev läcker! Förstår om du somnade där;)
Kram/Nettan

Kia sa...

Kajak heter det, kanoten är öppen.
Jodå det går att komma ner i den. Lite vingligt men man får hålla i en brygga eller nått.
Igår öva han att göra eskimåsväng, när man välter runt och kommer upp igen. Gick toppen!

Kram Kia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så häftigt! Det blev ju en hörnsoffa utav pallarna... Härligt att krypa upp i.
Kram
Marie

Fröken Fräken sa...

Åh, jag blir lite sömnig och vill krypa ned där med :-)
Här har jag hängt lite nya ramar ovanför min soffa i helgen och blev toknöjd. Nu är det bara resten runt omkring som jag måste städa upp innan jag kan visa bild på det..

tre nyanser av vitt sa...

Imponerad av din kreativitet!! Super!
pss. du har smittat mig lite ;)
Kram Marie

Tidsmästarinnan sa...

Det där blev toppen Hannis!
ahh, förstår att du sov gott där :-)
Kram på dig!
Susanne

Industri house sa...

SUPERSNYGGT!!vilken soffa...kan förstå att du somnade däri hur lätt som helst:))Håller med dig om att det är så svårt det där med att hitta rätt saker att hänga på väggarna, och sedan så tröttnar jag ju alltid så fort på allt också! Du hittar säkert snart vad du ska ha ovanför soffan :)) Kramkram jessica.

Ellinor sa...

Ja, vad är det som gör att det är så svårt att få upp lite tavlor? Och jag gipsväggar så en liten spik gör nästan inget märke. Men jag insåg nu när jag gör i ordning lillkillens rum att där hänger EN tavla. Och jag har bott här i 10 år! Men nu ska det upp en fotovägg med kusiner och annat, har jag tänkt! Vi får väl se...
Din soffa är verkligen supercool. Och vad bra det blev med en hörnsoffa. Ser mysigt ut!!
Ha det gott i veckan!
Kram
Ellinor

Therese sa...

Fantastisk hörna! Lite trendig så där med schäslong och allt;) hihi

Är super med en sån vinkel på soffan, men farligt när man ligger för skönt för då blir det som för dig... man somnar, men vad gör ävl det:)

Ha en fin dag fina du, kram Therese

Karin sa...

Hej Johanna,
Vad kul att du hörde av dig! Nu hittade ju jag din blogg igen. Det ser så fint ut hemma hos dig och du är SÅ kreativ. Gillar gillar :)
Ha en bra dag!
Kram Karin

Eldrid sa...

LOVE IT!!!