Lekt lite igen

Ni vet att jag gillar att leka med kameran ibland.
Så min ena syster ställde upp igen.



Med ballerinaskor, klänning och
olika tyger gick vi loss i mitt vardagsrum.

Kul att bara få gå loss ibland och inte tänka
så mycket på resultatet.
Utan bara prova, leka och ha kul.
Vi skrattade så tårarna rann en stund!

Och jag började (mitt i alltihopa) fundera på om jag
inte skulle ta och inreda med mera tyg hemma.
Lager på lager, för att få in det mjuka igen.
Får se hur jag gör med det.

Hoppas att ni mår bra och har det gott i vardagen/
Kram Hannis




30 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Jag säger det igen: Byt jobb, Hannis!
Stor onsdagskram!
/Anna-Karin

Ellinor sa...

Det är ju inte fel att ha en vacker syster som man kan använda till såna här saker! Underbara bilder! Du har verkligen lyckats fånga den mjuka känslan som kan finnas i tyg. Och i en ballerina! Du är sååå duktig med kameran!
Kram
Ellinor

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka underbara bilder och vad roligt att få vara lite lekfull=) Ni är ett bra team du och din syster.

Det är fint att inreda med tyger, det kan vara en fin avstämning mot lite ruffare inredning.

Vilket fint linne du har sytt! Jag har ju försökt upprätta en vänskap med min gamla Bernina (symaskinen) och märker att det bästa sättet att lära sig är trial and error (och man behöver ju inte börja med de dyraste tygerna).

Härligt att soffan blivit större = många fler kompisar får plats=)

Ha en underbar dag!
Kram,
Regina

tinajo sa...

Vackra foton - vad duktig du är! :-)

Vita små hjärtan sa...

Så fantastiska bilder!!! Helt ljuvliga! Å din syster är så söt.
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Kia sa...

Vad kul ni har haft och super fina bilder. Det är kul att agera så där. Jag var på en sån där fotostudio med en kompis för 1 eller 2 år sen och det var kul att bli fotad av proffs.

Kram Kia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Men du så kul det ser ut och vilket härligt resultat. Vacker syster och fina bilder.

Min modell ledsnar direkt.... trots att jag ibland försökt med mutor - "du får en tjuga om mamma får fota dig".
Min tid bakom kameran har tyvärr varit minimal sedan min fotokurs. Jag tror att jag blev tekniskt hämmad...

Men jag kommer igen, ha det gott kram Monica

Vintage House sa...

Hej vännen
Vad kul att bara få leka runt, mina foton tas väldigt snabbt eftersom det är alltid någon som vill en något..
härliga bilder och vackert med allt tyg...
kram
sandra

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Superläckra bilder! Du är så otroligt duktig! Fin syster har du också.
Kram Marie

Vita-hjärtan sa...

VILKA vackra bilder!!
Ja, hårbandet var ett av alstren jag fick till på min lediga stund. :)
Må så gott, kram Evelina

Eva i Helsingborg sa...

Vilka fantastiska bilder och en mycket vacker modell!

Hem och Harmoni Marie sa...

Ljuvliga underbara lustfyllda... attans vilka härliga bilder!

Kram Marie

rustik charm sa...

Men vilka ljuvliga bilder:)Så duktig du är.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

pysseltanten sa...

Du är en otrooligt duktig fotograf, Hannis!...Sååå fina bilder!
Håller med någon övre kommentator...BYT JOBB!
Kraamizar Git

Tina sa...

Wow, syrran är en riktig snygging och dina bilder gör henne så sensuell!
De rosa tonerna är fantastiska, lovely!

Kram på dig!

amy b.s. sa...

so romantic!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men hörru, jösses vad du får till det snyggt! Sen har du ju en väldigt vacker syster, den tjejen skulle bli modell. Superfina bilder.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Ni leker ju toppenbra ihop din syrra och du. Bilderna är jättefina och du får fram det lilla extra.
Kram Mamma C

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, så vackert! Vilka underbara bilder!

Kram på dig!

♥ Pia... sa...

Men OJ.. vilka bilder.. du är ju rena konstnären i både foto och annat..superduktig ju! å vilken vacker syster:)..
Limmet ja.. det är en stor fråga. använde mej av ett lim förra året när jag började göra fat på fot .. ett tvåkomponentslim..gick såå bra så.. ända tills nu i våras då det helt plötsligt inte gick längre det lossnade !!.. så jag testade ett superlim.. ibland lossnar det efter ett tag.. och andra fat.. håller? fattar ingenting..- men jag vet att de andra som gör faten.. de använder sej av superlim!!Så det är nog bara att testa sej fram med nåt superlim... och se till att det är torrt och väldigt rent under.. samt att det är noga med var limmet hamnar:).. Men jag gillar dessa fat.. har sålt en hel del de som hållit vill säga! några har jag gett bort som presenter.. värdinnegåvor osv.. uppskattade ...kram..Pia

Systrarna Karlsson sa...

Kan bara säga en sak... Dina bilder berör;) Du är så otroligt duktig och din syster är super vacker.

Önskar dig en skön kväll

Agneta sa...

Fan så underbart, sinnligt, romantiskt & alldeles alldeles ljuvligt!!!

Har jag sagt att Du är bäst hjärtat?

Kärlek

A

Petra-Lantlig Charm sa...

Du är verkligen duktig med kameran!! Ljuvliga bilder du fixat till!! Är du utbildad fotograf?

Ha en härlig dag!

kram Petra

Änglarnas hus sa...

Så sensuella och vackra bilder!! som pastelliga tavlor!!

Kramis Sanne

Industri house sa...

Så vackra bilder! Va duktig du är:)Underbara tyger du har där! Ska bli spännande att se om du skulle inreda med mera tyger därhemma, vackert... Trevlig helg hannis, kramkram jessica.

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev lyckade och vackra bilder!
Så bra det blev med utbyggnaden av soffan. Mycket snyggt!

Ha en skön helg!
Agneta

Karin sa...

Hej Johanna!
Så roligt att du lämnar ett litet tecken hos mig! Och tack för beröm! Dina bilder här på bloggen är helt ljuvliga. Och jag är också glad, tror vi kommer ha mycket att prata om :)
Ha en trevlig helg, kram!

Englagård sa...

Vilka jättefina bilder men så hade du ju också ett bra motiv:)
Ha det gott

Hanna sa...

Jag håller med de andra i kommentarerna, BYT JOBB!!!! Du är ju superduktig på att fotografera. Det är ju nåt du skulle göra på heltid. Suuuperduper fina bilder.
Stooor kram

KNORKAN - Inredning och skönhet sa...

Så fina bilder :)