Återvunnen papplåda

På sidan av pallsoffan så hamnar
böcker och tidningar i högar.
Ett irritationsgrej som jag själv ser
till att hamna i.
Så lösningen fick bli en papplåda.
En omgjord papplåda förstås.
Före


Efter en loppisfyndad tidning
och lite lim.


Kunde kanske valt muntrare
tidningsrubrik

Ordning
Trälådan innehåller fjärkontrollerna
Jag har problem med datorn jag tillfälligt sitter vid.
Inlägget som jag la ut först försvann så nu provar jag igen.
Och radavståndet är inte så tjusigt men jag tror ni kan läsa i alla fall

Tack och lov för bärbara telefoner nu när solen skiner!

Smiter ut så mycket jag kan=))
Kram Hannis

15 kommentarer:

the shed sa...

Tror jag skrattar ihjäl mig, det var 'dräpande' men ursnyggt!!

Stor kram från mig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu ser jag ditt inlägg, så fin låda. Texten var dramatisk, men det är ju sånt som tidningar skriver om. Attans snyggt blev det! Nu är jag inne och svalkar mig lite, håller på och plockar körsbär, phu.
Varm kram
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Muchos läckert, Hannis! Och rubriken är ju bara såå cool! Inte ett dugg magstark för en tjej som har skelett på väggen, eller? =)

Idag ligger jag i solstol och målar fönster lite om vartannat. Sista semesterveckan nu, man vill ju både hinna njuta och göra måste-saker...

Må så gott!
/Anna-Karin

Anki sa...

Jag har försökt ringa dig flera gånger, men min tel kopplar bara ner så den har väl gjort sitt den med!
Men hör gärna av dig!

Jäklar i min lilla låda, hihi...eller din?! Skitsnyggt som vanligt, å du...väskan är döläcker!

Kramisen!

Anna S sa...

Fint med den omgjorda papplådan och trälådan! Gamla tidningar är ju så genuina och kul att ha sparat/hittat.

Ser ut som en mysig hörna du gjort dej av lastpallarna. :)

Ha en fin dag
Kram till dej och tack för att du bloggar :)

Lily sa...

Underbar! Härligt med återbruk :)
Gillar din hörna..
Ha det gott
Kram Lily

tinajo sa...

Haha - dramatisk låda det där! :-D

Snygg blev den hur som helst, du är duktig du! Ja, jasmin är en favorit för mig med... Vill ha så mycket men försöker behärska mig... :-)

Industri house sa...

Hej Hannis! Tack för alla underbara pysseltips du alltid delar med dig av, lådan blev ju superläcker! Man får lust att börja greja på en gång :) Ha det bäst, kram jessica.

Mamma C sa...

Läcker låda med dramatisk text :-)
Kram mamma C

Systrarna Karlsson sa...

Ljuvligt återbruk;) så finurligt ska genast leta efter en låda att förvandla för även här samlas det tidningar, böcker med mera vid sidan om soffan;)

Önskar dig en skön kväll/Annie

Anci sa...

Snyggt är det i alla fall ! Jag gillar din väska också.

Kramar
Anci

Skogsfrun... sa...

tack för grattishälsningen! det värmer!

Väldigt fiffigt och fint blev det med din låda!

Kram pernilla

Lotta sa...

Pappershögar är det värsta som finns, så otroligt smart idé du kom på!! Snyggt också!! Kram Lotta

Systrarna Hjertén sa...

Hahaha! Det blev ju snyggt men texten var ju en smula makaber, passar väl bland alla dina skelett-tavlor kan jag tro?! ;D

Mvh
Frida

P.S. Det är tur att du har ett och annat krucifix att väga upp med...

Monkan sa...

Jättefint, det är ju så snyggt att dekorera med tidningspapper, fast lite otäck text va...?

Med lim, eller limpistol? :) Ja jag har också en, som jag köpte för ett tag sen utan att ha nåt riktigt behov, men snart så ska den komma till användning för jag ska limma pärlor, och det tror jag den är perfekt till.

Klistra tidning på papplåda har jag också inplanerat, inte återanvända lådor men billiga åtminstone :) Till förvaring av diverse pysselmaterial.

Hej hopp, en liten upptäckt, angående etiketter i bloggen. När man gjort så där smart :) som du och jag gjort nu, att markera vilka etiketter som ska visas i listan i högermarginalen, så måste man komma ihåg att man gjort så... För om man lägger till nån ny etikett måste man in i Design > Sidelement igen för nya etiketter blir tydligen inte automatiskt markerade - så dumt.