Väskor på krok

Eftersom att jag är en sån som byter väskor hela tiden
så blir det ofta en hög som till slut blir ett
irritationsmoment för att det känns rörigt.
Lösningen fick bli krokar på väggen i den pyttelilla hallen.
Nu är tanken att dom väskor jag använder
för tillfället ska hänga här.
Det återstår att se om jag håller mig till det.
Och under det en krok för halsband jag inte
använder. Tanden är en krokodiltand som
jag köpte i Gambia.
Äntligen semester!
Förstår att fler än jag känner av tröttheten.
Och som någon skrev, när det börjar närma sig ledigheten
så tillåter man sig att känna efter.
Jag ser fram emot att få vila, läsa men också
göra det jag älskar men inte haft tid till sista månaderna...
Pyssla, måla och göra klart halvfärdiga saker.

Så nu dyker jag ner i målarburken=))

Kram Hannis

23 kommentarer:

Therese sa...

Hej fina, semester ja tack! Ju närmare man kommer den ju läångre ifrån känns den... är inte det konstigt;) Tiden sniglar sig fram. Men snart så är det dags för mig med...!

Häftigt med krokodiltand, hoppas bara att du inte plcokade ut den själv ur krokodilen;)

Ha en superskön ledighet, stor kram Therese

Fröken Grön sa...

Här har du en till som är handväsk-freak! Fast jag har skärpt mig det senaste året. Har dock fortfarande alltid ett öga öppet i jakten på den ULTIMATA väskan. Den hittar man nog aldrig...

Så skönt att du också har semester nu. Njut av sommaren och pysslandet!

Sommarkram!
/Anna-Karin

Anna S sa...

Hej Hannis. Här är en till som byter väska ofta. Ombyte förnöjer. :)
Fint att hänga dem på väggen. Bra när väskorna är så snygga.

Kram Anna S

Fröken Fräken sa...

Jag har hittat den ultimata väskan, för mig iaf! Jag bara älskar de redan axelremsväskorna från Granit. Ingen störande logga, lagom stor, fickor och dragkedja. Så jag köper bara sådana i olika färger! :-D
Jaaa, äntligen semester! Fast jag vet inte om det har gått in i huvudet än? Det var väldigt skönt att ligga kvar i sängen så här en måndagmoron. Men nu väntar även en färgburk på mig!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!!

det finns nog inget härligare än den första semesterdagen..allt liggerframför en..och en frihetskänsla sprider sig!!

Så snyggt och smart du har löst väskproblemet!!

Ha en bra start på semestern!! Kram Sanne

the shed sa...

Gahh, vad jag också vill ha semester nu..men snart så.
Mina väskor ligger i en garderob, ganska prydligt men får nog sortera lite där snart. Snygg deko att ha dem på väggen och sen att bara grabba en i farten på väg ut.

Kram på dig o trevlig semester!

Ljusa vardag sa...

Håller med om att man känner sig trött när man slappnar av. Jag är likadan. Jättefin blogg du har. Mvh Anna

Vintage House sa...

Hej
JA nu är det verkligen så skönt här är det bara en vecka kvar sedan 4 härliga veckor..
snygga väskor och läckert halsband!!
ha nu en skön dag med målarburken.
kram
sandra

Gunillasljusglimtar sa...

Hej på dej...Längesen nu men bättre sent än aldrig! Ja visst ska det bli skönt med semester om 5 dygn sen så...Jag ska oxå försöka läsa o varva ner lite Kramen Gunilla

Ewa`s Galleri sa...

Smart ide för väskorna
Har själv börjat semestern idag ,och har fullt med projekt att fullfölja
härligt
Ha en riktigt bra dag

Anki sa...

Snyggt vännen!
Nu är det bara en vecka kvar du...dags att börja röja då kanske?!

Kramis hjärtat!

Ellinor sa...

Hej Hannis! Jag är tillbaka från ett par veckor härlig semester. Men som lärare har jag 5 veckor kvar... Vågar knappt säga det högt! Hoppas du får en härlig början på din semester och jag längtar också efter att få stoppa penseln i målarburken!
Stor kram
Ellinor

Nyanser av vitt sa...

Ha det toppen på semestern.
Kram Agneta

Vit dröm sa...

Njut av semestern Hannis! Hoppas att den blir toppen! Kanske att du springer på några nya väskor att hänga upp också...? ;)
Kram på dig

Vita små hjärtan sa...

Praktiskt med väskorna!!!
Önskar dig en underbar semester.
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint och smart med väskkrokarna, snygga väskor har du också. Och en krokodiltand, den var häftig.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Så Vitt Jag Vet sa...

Kanon bra idè, snyggt dessutom !
Kraam
Sanne

Agneta sa...

Åhhhhhhhhh min finaste blogglillasystra så länge sedan det var vi gav varandra ett livstecken. Jag har sagt det förut och säger det igen.... jag tänker ofta på Dig. Men den berömda tiden går extremt snabbt här uppe i 'lillenorrland' där jag bor i veckorna (just nu har jag även hyrt ut mitt lilla Bullerbyhus). Jag ser att du fortfarande trollar med knäna och jag skall insupa detaljerna. Jag har precis flyttat till en underbar liten övernattingslägenhet, där jag härjar som en galning. Jag våldtar varenda auktion som finns här, och snart är min lägenhet en sakral och vit liten pärla. Men jag blir aldrig nöjd och skulle behöva vaccineras mot auktioner och loppisar. Min man försöker få mig att ställa mig positiv till att lära mig spela golf..... men herregud, GOLF, när det finns loppis. Ja Du vet hjärtat.

By the way, det finns något igenkännande och väldigt äkta här inne i Ditt sinnliga nät-vardagsrum, och tro det eller ej (Du vet att jag aldrig smörar för någon) så känner jag mig TRYGG med det. Skulle önska att jag hade fått ett par egna morgonskor av Dig att tassa runt med, när jag smyger runt bland målarburkar och pallar och ljus, stenar och provdocker.

Kärlek

Agneta

Mamma C sa...

Nog är man allt lite trött och vill ha semester. Men jag har ytterligare några veckor kvar innan det är dags.
Kram Mamma C

tinajo sa...

Heja för semester - det är något jag längtar till nu...

Bra lösning, kanske får härma dig framöver. Tycker det är ett himla problem med handsväskorna, de är ju överallt! :-)

Systrarna Karlsson sa...

Ljuvlig smart idé, för visst är de ett problem med alla dessa väskor som man samla på sig och som man flyttar runt sina grejor mellan;)

Önskar dig en skön kväll

Rosor och Spetsar sa...

Snyggt med väskorna på krok, hos mig hamnar de på stolen innanför dörren i hallen. Däremot dräller dotterns väskor omkring i hela huset, så hon skulle behöva ha krokar ( men om de nu sen hamnade där är en annan sak)Väskor äe ju så roligt och man kan inte få för många.
Ha nu en riktigt skön och avkopplande ledighet - låter härligt att huinna pyssla och måla, och du visar oss väl dina projekt sen
Kramar
Annelie

Industri house sa...

Hej Hannis! Jag kan förstå att du njuter av semester nu, underbart att bara få vara, utan en massa inplanerade saker ibland också..Javisst är det praktiskt med alla dessa krokar, vad gör man utan dom? vi har även satt upp krokar i tvättstugan nu, så jag slipper ha alla saker framme i hallen!för med 2 tonårsdöttrar, och alla kompisars saker, så kan man nog inte få för mycket med krokar! Ha det bäst! Kram jessica.