Små burkar

Jag fick ju en låda glasburkar av en arbetskamrat.
I lådan låg även dom här små burkarna.



Tror jag bara ska ställa dom i en hög någonstans,
allt behöver ju inte ha en funktion.

På semesterschemat står sömnad.
En väska är på g och nu har jag så smått
börjat med en kjol och en tunika.
Inget avancerat utan bara för att testa.
Och om det inte hamnar i återvinningen
så ska jag visa det förstås.
En fotovägg planeras och att göra klart tavlorna (som
jag tjatat om sen i April tror jag...)

Men mest av allt så tar jag det lugnt.
Vilket märks här på bloggen,
men är det sommar så är det=))

Kram Hannis

Ps. Anna.S du är en pärla med dina spår!

22 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Precis en sån där vanillinsockerburk har jag på hyllan i köket, - det är verkligen läckert med gamla burkar!

Önskar att jag också var händig nog att kunna sy min egen väska... Du kanske tar upp beställningar? ;-)

Må allra godaste gott, Hannis!
/Anna-Karin

pysseltanten sa...

Underbara gamla burkar...kommer ihåg dom där barn-Albylen..smakade UUURK!
Men visst e de så att vissa saker får finnas bara preciiiis för att de är såå fina...
Ha de gott...o slappa luuuugnt...:))
Kraamizar Git

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej hallå Hannis!
Hur är läget i sommaren?
Jag gillar dina bilder och burkar, och vilken mysig stuga du besökt med fina detaljer.
Kram kram
Susanne

Anna S sa...

Hej Hannis, fina burkar!

Jag tyckte också förut att allt "måste" ha en användning, men ibland är det fint med bara blickfång med. :)

Jag har också en sån vaniljsockerburk. Fick den av min Farfar för några år sedan. Min har fortfarande vaniljsocker i sej, vet inte hur gammalt det kan vara men det luktar fortfarande vanilj i alla fall.

Ha det så gott i sommarvärmen.
Kram

Änglarnas hus sa...

HILLO...I SOMMARVÄRMEN!

Händer inte såå mycket på bloggronten hos mig heller..kikar mest in hos andra då och då..

skönt att bara slappa!!

Ska bli spännande att få se vad du hittar på framför symaskinen..

Ha det gött! Kramis Sanne

irene sa...

Underbara burkar! De har en funksjon att bara finnas till som godis för ögat!
Ha en fin sommar!

Kram Irene

tre nyanser av vitt sa...

Vilka fina vänner du har!
Ha de skönt
kramis Marie

Hanna sa...

Söta små burkar.
ha en fin vecka.
kram
Hanna

Lily sa...

Så fina burkar du fått! Ljuvligt ögongodis..Underbara vänner du har!

Jag blir sugen på att sy...

Ha en fin vecka
Kram Lily

Lantliv i Norregård sa...

Finfina burkar med härlig patina Hannis!!!

Kram Malin

Anonym sa...

Charmiga burkar !
Skönt att höra att du också väntar med att göra saker ibland :)

Kram
Anci (The Lighthouse)

Ewa`s Galleri sa...

Jättefina burkar,kommer att göra sig fint som ett stilleben, att njuta av med ögonen
Ha en bra dag med dina projekt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina burkar du fick, extra fina för att dom är små. Hoppas vi får se vad du sytt, jag är helt säker på att det blir snyggt. Slapp-läge här också.
Ha en skön sommardag
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Tack för kommentaren !!! :D

Kram
Anci (The Lighthouse)

Lantliv på Rosentorpet sa...

Vilka fina gamla burkar =)
Ha en trevlig semester
Sari

Therese sa...

Ja, är det sommar så är det! Så sant som det var sagt:)

Låter härligt att göra minsta lilla, och bara göra det man känner för. Fantastiska burkar du har fått, kommer bli jättefint att bara ha dem ståendes.

Jo, lite sol har vi här men alldeles för många moln också så jag tar tacksamt emot lite solsken på posten ;)

Må så gott, kram Therese

Eldrid sa...

Det er no oki at det er lungt på sommaren tycker jag..

Elsker burkar och dom her var amazing fina!!!
Så snelt av din arbetskamerat..:)

Ha en mysig sommar dag!
kram

the shed sa...

Halloj där!
Oh my vilka fina burkar du har, kan känna vanilj doft nu. Älskar den...

Kram o må så gott!

Loella sa...

Fina burkar Hannis. Sånt smågotte som gör en glad. :)

Ha det så skönt och bra i sommaren!
Kram Loellan

Systrarna Hjertén sa...

Men, vilken skatt du fick där!! Plåtburkar behöver inte ha någon funktion, de bara är...

Mvh
Frida

Monkan sa...

Samma här, har en albylask :) men orange. Ska inte göra en fotovägg, men printa ut ett foto i alla fall... Ska sy, tvinga mig att sy , fattar inte vad jag är rädd för, varför jag inte kan komma igång för jag gillar ju att sy, och har så många idéer. Sy om trasiga jeans till kjol, en väska eller två, och en klänning eller kjol.

Och blogga ska jag bli bättre på... t.ex svara på frågor hur man blandar betong utan att det dammar (ähum, en fråga som det hunnit växa mossa på...). Svaret är väl att det går inte... Jag la ner pulvret i hinken och ändå dammade det, men i och med att jag var så superförsiktig (tur att jag inte skulle blanda så mycket), så höll dammet sig inom hinkens väggar. Nästa gång ska jag gå ut på gården och blanda!

Och ja, det går absolut att ändra på inläggens etiketter. Det har jag gjort många gånger och jag har gjort en liten guide, kika efter länken i högermarginalen i min blogg. Fråga om nåt är oklart!

Fiffiga Systrar sa...

Åh vilka läckra askar och burkar!
Det är en skatt du har där!

Ha en fin dag!

Kram Elin + Emelie = Fiffiga Systrar