Lite pärlor

Några av pärlorna som min syster köpte till mig
har blivit ett enkelt halsband.
Lite hampasnöre, hänge och pärlor.



Jag älskar långa halsband så ett sånt
fick det bli.

Med ett hjärta som hänge

Jag är nöjd och ska bära det på Fredag
när jag ska ut och träffa några roliga brudar.

Som sagt, det är vardag igen i det här hemmet.
Och faktiskt så har det gått bra att
börja jobba efter semestern.
Nu är det väl inte så att jag visslar när jag kliver upp,
men vem gör det?
Kastar inte klockan i väggen och morrar inte på morgonen.
Det är ett gott tecken.

Nu, långpromenad!
Kram till er/Hannis

Anna.S, din kram kommer här=)) Hoppas att du har det bra i solen!

20 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Då blir du nog snyggast på festen! ;D

Det är sällan jag visslar när jag kliver upp, har det någonsin hänt?! Nä och jag tror inte att vissla när man ska upp på morgonen är något gott tecken, då är man förmodligen på väg till hispan... ;D

/Frida

the shed sa...

Du kommer att glänsa med det runt halsen, fast det gör du ju redan..

Kram o puss!

Fröken Grön sa...

Så fint, Hannis!
Gillar färgen på pärlorna jättemycket.

Önskar dig en fin onsdagkväll!
/Anna-Karin

Kia sa...

Fint!
Jag börjar jobba på måndag igen. Skulle vara skönt att vara ledig lite till men men.

Kram Kia

Fröken Fräken sa...

Det ger hopp inför min jobbstart om en och en halv vecka att höra att det ändå går rätt bra att jobba igen! Fast jag kan inte lova att jag inte kommer att slänga väckarklockan i väggen... :-D
Vilket fint halsband! Själv gillar jag också mest långa halsband.

Men du.. skinnjacka??? Nu?? Jag får nästan värmeslag bara av att tänka på det ;-D

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Tack för din fina kommentar. Läckert halsband, jag gillar också långa bäst eller har nästan uteslutande det. Jag har redan jobbångest fast jag inte börjar än på ett tag...inte bra att ha för lång ledighet heller :) skjuter upp för mycket til the bitter end :)
Ha de gott
Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev ett jättefint halsband, jag gillar saker du gör, aldrig en massa krusiduller. Enkelt och vackert.
Varm kram
AnnaMaria

Ljuva Drömmar sa...

Som vanligt snyggt när du gör något. Snäll syster som ger dig så fina pärlor.
Har varit dålig på att läsa bloggar i sommar så jag har missat en del hos dig. Ska kika närmare nu.
Såg dock att du mått lite dåligt, hoppas du mår bättre nu och att det inte kommer tillbaka.

Kramar Maria!

my white mess sa...

Supersnyggt!
Hoppas att du har det bra.
kram Malin

Anna S sa...

Fint halsband! Pärlorna gör sej fint ihop med hänget. Bordet de ligger på är fint med.

Hoppas att du har det bra!
Kram tillbaks. :)

Monkan sa...

Åh så fint! Jag älskar halsband och har olika nästan varje dag, helst långa men ibland passar det bäst med korta. Finns de som påstår att jag har tillräckligt med halsband, förstår inte vad de menar ;) det finns säkert ett helt gäng med halsband som fattas i min ”samling” :)

Klart man ska spara på glasburkar :) Jag har bara såna som det varit nåt i, så att säga, nåt jag ätit upp alltså. Kan inte låta bli att spara burkarna så jag ska inte ge mig in på nåt köpande av burkar, det skulle bara sluta illa. Det börjar ju bli aningen fullt i skåpet så det var ju en väldigt bra idé att fylla med nåt fint och använda i inredningen. Jag har nyligen fyllt en burk med nåt som jag tyckte är fint, är dock inte helt övertygad om att så många (ingen) skulle hålla med så den står bara i tygskåpet, och gör mig glad när jag öppnar det :) Inget jätteknäppt, bara lite :) Hmmm, och jo jag har ju köpt en del, t.ex oliver, just för den fina burkens skull :)

Mamma C sa...

Gillar långa halsband oxå, ditt blev jättefint. Här är det sovmorgon nu ett tag framöver.
Kram Mamma C

Monkan sa...

Glömde skriva att jo jag har också mobilen, och alla viktiga saker i en påse i handväskan, och den påsen innehåller en hel del... Så även om jag visste att mobilen låg i påsen kunde jag inte alltid hitta den. Ähum, kanske ska tillägga att påsen är svart... Men nu med rosa "koppel" på mobilen så hittar jag den varje gång :) Och jo, jag ska sy nån vettigare påse, den har jag har är köpt, svart som sagt, och dessutom helt trasig.

Loella sa...

Hej fina!

Ja du, här sitter en och våndas inför jobb om 3½ dag..Fy, hur ska det gå, men vet ju innerst inne att det fungerar när man väl är där....men just nu känns det olidligt.

Halsbandet är jättefint och så mycket DU, klart du blir finast på festen =)

Kramen Loella

tinajo sa...

Så jättefint det blev! Ja, det brukar rulla igång som vanligt efter några knackiga startdagar. Jag har 10 dagar kvar tills jag börjar jobba, de kommer nog gå åt nog så fort! :-)

Kram!

Ett vingslag sa...

Vilket underbart halsband du gjort!
Gillade verkligen färgen!:)
Önskar dig en trevlig helg!

Kram/Lotta

Mycket annat & lite betong sa...

Så fint det blev!
Vilka vackra pärlor och hängen du fick av din syster. Så fina nyanser på dem.

Ha en fortsatt skön sommar!
Agneta

Rosor och Spetsar sa...

Så snyggt det blev, jag älskar den nyansen på pärlor.
Gillar också långa halsband - med korta känner jag som att jag inte får luft.
Vackert och enkelt i din glasburk.
När jag planterade i trälådan tog jag en tjock plastsäck som jag gjorde lite hål i och så ner med jord och växter, sen står lådan på 2 st smala bräder så att den inte står direkt på marken om det blir blött.
Hoppas du får en härlig kväll med tjejerna
Kramar
Annelie

Ellinor sa...

Oh, vad fint det blev ditt halsband! Det var verkligen fina pärlor du fick!!
Ha det riktigt gott i helgen och hoppas du hinner pyssla. Det är du värd! Själv har jag bara en vecka semester kvar. Får väl försöka tokpyssla!
Helgkram
Ellinor

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Hannis!!

Härligtt att du är så positiv trots att semestern är slut!!

Vågar knappt tänka på att gå upp i ottan efter 8 veckors ledighet!!

Du är en fena på halsband!

jättefina och personliga! Hoppas du får en h'
ärlig kväll med tjejerna!!

Kraam Sanne