Kjolen klar

Jag får ryck ibland...
Som tex att utmana mig själv med saker
jag egentligen inte gör, typ sy kläder.
Jag har en mamma som alltid inspirerar mig
med sin fantastiska sömnad.
Och en annan som inspirera mig är härliga Stina
Jädrans, vad hon kan sy!
Så jag provade som sagt.
Avskyr att vara framför kameran och på
det här sättet kände jag mig löjligare än någonsin
men vad 17 det bjuder jag på.
Lång, vid och i favoriten linne.
Tacksamt med material som är alltid är
skrynkligt eftersom att jag avskyr att stryka.
Försökte mig på att snurra så ni
skulle få se vidden.
Är inte precis någon finlirare på den fronten=))
Använde inget mönster, utan mätte
och ritade sen direkt på tyget.
Även om det var en riktigt prövning för tålamodet
och den är långt ifrån perfekt så var det kul.
Och nu vill jag sy mer förstås, bara för skojs skull.

Kram Hannis

30 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin,och så praktiskt det är med linne,alltid fint lite skrynkligt

Stina sa...

Hej Hannis.

Allt handlar om att våga prova...och du lyckades ju. Kul att just JAG inspirerade DIG :)
Jättefina bilder på dig, du poserar som ett proffs.
Hoppas du har en skön semester!

Största kramen till dig/ Stina

the shed sa...

Gosh, så snygg kjol!
Jag kan sy mycket men inte kläder, det går inte. Uj uj, då skulle jag inte kunna visa mig bland folk.
Jag kommer aldrig att lära mig att visa bilder på mig själv, du är riktigt snygg du pinglan!

kramen!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Den blev ju jättefin! och Du är också brunbränd och fin. Det är läskigt att stå framför kameran, visst! Men det gjorde du bra.
Kramis Marie

Loella sa...

Nej men fröken, så duktig du är! Kjolen ser helmysig ut, och du är jättefin så klart! :)

KRamis på dig
Loellan

Systrarna Hjertén sa...

Hahaha! Snyggt snurrat och kjolen ser ju proffsydd ut, kollade in Stinas alster också och där kan jag bara säga WOW!!!

Mvh
Frida

Fröken Grön sa...

Vrålsnygg tjej i vrålsnygg kjol!
Du är allt bra händig, du!

Symaskinen och jag är inte bästa vänner direkt... Målar fönster istället!

Må så gott!
/Anna-Karin

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Jätte fit resultat tros att det var en prövning för tålamodet ;)
Linne tyg är en faforit hos mig med...förstår att du blir sugen att sy mer för man kan ju skapa så my ket på egen hand. jag ska ta tag i det till hösten.

Ha en fortsätt bra sommar vecka !

Kram

Therese sa...

Jösses vad fin du är! Mer stå framför kameran tror jag bestämt;)

Och vad duktig du är som "vågar" dig på att sy, kan ju inte bli värre än att behöva sprätta upp...!

Ha en fortsatt superskön och kreativ semester, kram Therese

Hanna sa...

Jättefin kjol.
kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Både du och kjolen är jättefina, det gjorde du bra! Så fint tyg och så snyggt fall du fått. Du är en naturbegåvning som får till det så bra på direkten.
Kramar
AnnaMaria

Anna S sa...

Jättefin kjol du sytt Hannis!
Den är min stil. Jag har inte provat att sy kläder. Det verkar smart att måtta och rita direkt på tyget för att sedan sy ihop kreationen.

Ha det fint!

Lotta sa...

Jätteduktigt av dig! man ska våga så att man vinner något i livet! Kram Lotta

pysseltanten sa...

Jäädrar va snygg kjol!...O DU i den...:))) Poserar som värsta modellen juu...:)))
Älskar linne.....såå snyggt!
Kraamizar git
P.s...finns det NÅT du inte kan, vännen?...<3

Ellinor sa...

Och jag ser gärna fler sydda kläder av dig! Wow vad duktig du är. Ser riktigt snyggt ut. Och snygga bilder har du fått till också!
Det verkar som att du har det riktigt bra på din semester tycker jag. Själv bor jag i ett inferno just nu. Men jag hoppas få lite ordning snart!
Kram
Ellinor

Rosor och Spetsar sa...

Riktigt snygg Hannis, älskar linnekläder, de är så sköna och blir snyggt skrynkliga.
Härlig hög med burkar du hittade, blir en fin burkhög av det.
Ha det bäst
Kram
Annelie

Monkan sa...

Riktigt snygg modell, och Modell :) Och det verkar ju totalt överreklamerat med mönster :) fri hand verkar ju gå hur bra som helst :) Stryka gillar inte jag heller, köper heller nytt ;)

Jag tyckte ju att din etikett med det konstiga tecknet var urtjusig :) men den var alltså inte riktigt planerad? Och ja så skumt, det står en etta efter men finns inga inlägg i kategorin när man klickar på länken, och jag antar att du inte heller ser den i din redigera inlägg-lista? Bra att du skriver att du gillar utmaningar för du får nog ta och exportera bloggens HTML-kod, radera etiketten, och sen importera. Näääää, inte då, fast koden för etiketten ser värre ut än du kan ana... (jag kan se den, men inte röra så klart).

Jag var ju tvungen att testa lite nu :) och då hittade jag en grej som jag ska använda i min blogg också, jag har massa inlägg som jag vill ha etiketter på för min egen sortering, men som egentligen inte behöver synas i listan i sidomenyn. Gå in i Design > Sidelement, alltså där du går in för att lägga in bilder etc i sidomenyn, så klickar du på Redigera på sidoelementet för etiketterna, alltså "Hos Hannis" och får upp ett nytt litet fönster där du ändrar Visa från "Alla etiketter" till "Markerade etiketter", då får du fram en länk "redigera" under, klicka på den och ett nytt litet fönster igen, med alla etiketter listade och hoppas på... att den där rackarns etiketten dyker upp där, och i så fall avmarkerar du bara den och sen klickar du klar och sen spara. Då försvinner etiketten från listan i sidomenyn, men inlägget har kvar etiketten.

Om etiketten inte finns där, eller om du vill försöka få bort den på riktigt, för jo, det finns faktiskt ett inlägg med den konstiga etiketten... så går du in i din redigera inlägg-lista och bläddrar till inlägget "Återfunnen pall" från 12 maj (hittade jag genom att söka på ordet pysselhörnan i sökrutan i din blogg). Markera inlägget, klicka på Etikettåtgärder och gå ner till "Ta bort etikett" och hoppas på... att den syns där och att den går att ta bort från inlägget! (Undrar pilen framför syns då, och i så fall kanske också tecknet som är efter, men inte syns, ungefär som tecknet för quinna).

Gunillasljusglimtar sa...

Hej snygga Hannis! Tack för så fin kommentar hos MEJ! Jättegla blir jag...
Vilken häftig kjol,visst är det kul att sy..Kramen Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Hej snygga Hannis! Tack för så fin kommentar hos MEJ! Jättegla blir jag...
Vilken häftig kjol,visst är det kul att sy..Kramen Gunilla

tinajo sa...

Så fin - vi verkar smittade av sysjukan båda två! :-) Tycker det är väldigt tjusigt med hellång kjol, kanske får bli en sådan framöver. :-)

my white mess sa...

JättefintÄlskar linne, det faller så fint. Du är vacker som en dag!
Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Jättevackert!
Jag försökte mi på att sy ett linne en gång. Och så pratar vi inte mer om den saken! ;-D Så därför blir jag så imponerad av de som kan sy kläder för det kan jag inte...
Däremot målas mitt sovrum om, i vitt. Det kommer att bli så härligt när det är klart. Just nu känns det mest träningsvärkigt...

Ljusa vardag sa...

Vad kul att du lämnade ett litet avtryck inne hos mig! Jättefin kjol du sytt! Du har ju talang! Ha en fortsatt fin kväll. Kram Anna

Hanna sa...

Supersnygg blev den! Linne är så fint, jag har en ljust rosa kort kjol i linne som jag älskar, köpte den på Tradera för 11kr!!
Har du klippt dej??
Kraaaam

STENLYCKA sa...

Du är superduktig, så vackert!
Kram och allt det bästa till dig, njut av sommaren och tack för alla dina vackra blogginlägg som jag får njuta av!!
Raina

Cathrin sa...

Kanonfin! Delar din åsikt om strykning (man kan änvända tiden till mycket kuligare saker!!!) och den kjolen hade gärna fått hänga i min garderob. Ser inte alls ut som om du är särskilt sysslolös! ;) Kul att få se bilder på dig - mycket roligare än på provdockan.
Ha det gott
Kram
Cathrin

Industri house sa...

Så fint du sytt!! Ja det är annat än vad en annan kan det! Jag får som sagt var lämna bort allt till min stora dotter, när något ska bli sytt=) Supersnygg färg på tyget, och jag håller helt med dig, underbart när man slipper stryka dessutom.. Kram på dig hannis, kram jessica.

Mamma C sa...

Blev toppensnyggt, du är ju jätte duktig. Jag sydde mycket till barnen när dom var små. Även en del till mig med. Men jisses det är typ 100 år sedan :-)
Kram Mamma C

Systrarna Karlsson sa...

Vilken underbar kjol och vilken vacker modell du är... Hoppas vi få se mer kläder designade ala Hannis framöver.

Önskar dig en skön kväll och en underbar helg

Eldrid sa...

Veldig snygg!!!
:)