Från en stuga

Helgen som var tillbringades i en stuga vid uppländska kusten.
Och detaljgalen som jag är var jag bara tvungen att fota lite av det
som ögonen fastnade på.











Överallt finns det rep, nät och skepp kombinerat med tystnaden.
Att man får en känsla av avkoppling och lugn är givet.

Snart har en vecka av semestern gått och
jag gör bara det jag vill.
Och trots att solen skiner idag så ska jag ta en sväng
till det stora varuhuset och köpa lite tyg.
För jag tänkte sy mig en väska...
Som sagt, just väskor får man aldrig för många av!

Kram till er som kikar förbi/Hannis

15 kommentarer:

the shed sa...

Härliga sommarbilder!
Det är just det jag längtar efter, att göra vad jag vill...o skita i resten!

Kram!

Fröken Grön sa...

Oj, vilket läckert ställe!
Gott att höra att du njuter av din ledighet och att du börjar komma ner i varv.
Sommarkram från Skåne!
/Anna-Karin

Levindas Värld sa...

Coola bilder du tagit :-) Va skönt att du känner att du kan slappa och göra precis det du vill utan måsten på semestern! Jag räknar dagarna tills jag får min semester jag med, ska bli härligt att glömma vilken dag samt vilken tid det är för några veckor och bara vara :-)

Må så gott!

Millas hem sa...

Riktigt härliga "sjöstugebilder"!Ja, sådana bilder måste man bara föreviga!=)

Ha det gott med att göra ingenting! =))

Kram Camilla

jakt,skor,barn,inredning sa...

Underbara detaljer ! Nä väskor och skor kan man aldrig få för mycket av ;)Nilla

Barn och Pyssel sa...

Hej

Underbara bilder.
Har tre arbetsdagar kvar sedan är det semester
Då ska jag göra det jag (familjen) vill...
Ha en underbar semester
Kram

Therese sa...

ser ju alldeles underbart ut! Fantastiskt med semester när man kan göra som man vill utan måsten, njut:)

Lycka till med väskan! Stor kram Therese

STENLYCKA sa...

Hej goa Hannis! Vilket vackert namn du har!!!
Jag älskar dina vackra bilder, njuter !!!
Jag har gjort som du på min första semestervecka, det jag vill och nästan ingenting.
I morgon skall jag ta en tur till den lilla idyllen Hjo det är hantverksmässa, skall även besöka bloggerskan Maries butik Vita Ranunkler.
Önskar dig en fortsatt fin semester och lycka till med väskan, jag hoppas vi får se resultatet!
Kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sommarväska till översta kroken kanske.... Du är duktig som syr egen väska. Syns att du är vid kusten, härligt marint tema. Idag åker jag mot brygglivet också.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Fina bilder från stugan du besökte.
Kram
Hanna

Anna S sa...

Fina bilder.. Ser rofyllt ut.

Kram till dej.

Anci sa...

Där fanns det mycket fint :o

Åh, en väska !! Det skulle jag också vilja göra.

Kramar
Anci

Hanna sa...

Åååå, jag som är galen i marina saker!! Kraaamis

tre nyanser av vitt sa...

Vackra bilder!! Visst är det skönt med ledigt, jag njuter i fulla drag. Är ledig hela sommaren för första gången i min lärarkarriär, det är helt underbart. Blir ändå lite förslappad (jag som skulle göra så mycket).
Må så gott
Kram Marie

Fröken Fräken sa...

Vilken sjöstämning med de detaljerna! Här vägrar jag också solen utomhus, man kan faktiskt inte sola varenda dag, man måste få pyssla också! Så jag har just tapetserat om en papperskorg i trä och snart väntar lite tyg.
Njut njut njut av semestern! En vecka försvann ju som i en blinkning...