En väska

Väskor är som sagt en favorit.
Så jag sydde en påsliknande variant
i grå fusksammet.
Och en blomma fick bli dekoration
med en pärla i.



Fodrade med linne och sydde
fickor för biltelen och plånbok.
Lite bohem kan man kanske kalla den.
Och det gillar jag.

När jag sydde väskan så lyssnade jag på repriser
av sommarpratare jag missat.
Så många fina livsberättelser!
Jag imponeras alltid av
människor som delar med sig av verkligheten som
inte alltid är så rosenrosa som vi önskar.
För mig så blir alltid min känsla:
Tack för min alldeles vanliga vardag.
Min vardag där jag inte behöver oroa mig för någon
som är sjuk och kanske ska dö.
Min vardag utan rädsla för vad som ska
hända eller inte hända.
Skönt att känna så.

Hoppas att ni har en fin söndag/Kram Hannis

22 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en riktig Hannis-väska, lika snygg väska som bärarinna. Jag gillar stora väskor. Och vilken underbart fin header du gjort.
Glad sommarkram
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Du borde definitivt bli väskdesigner, Hannis! Bara så läcker!

Själv är jag ute och gräver i trädgården idag, känner mig allt annat än läcker... Tror jag får ta mig en tur in till stan imorgon, så jag inte mossar ihop helt!

Önskar dig en fin ny vecka!
/Anna-Karin

Johanna Stålros sa...

Superfin! Din nya header är oxå superfin. Kram J

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken snygg väska, en typisk Hannis-väska...tänk att kunna sy något som blir precis som man vill ha det, det där man inte hittar i någon butik, att kunna förverkliga det som finns inuti huvudet som en idé...snyyygt!!

Ha en fin söndagskväll!

Kram,
Regina

Kia sa...

Du är i sytaget nu ser jag. Snygg! Vill ha en ny väska och har funderat på att sy en själv för jag hittar ingen som är som jag vill ha det.

Ha en skön söndagskväll!
KRam Kia

Gabriella sa...

sååå snygg..från en väskpman till en annan=)) kram

tinajo sa...

Så snygg - gillar nyansen jättemycket! :-)

Lily sa...

Superfin! Gillar blomman speciellt extra, fast du är väl inte förvånad. Blomtokig som jag är :)Härligt material du använt.
Din header är underbar..
Ha en fin vecka
Kram Lily

the shed sa...

Nä, nu får jag nog sy en väska jag med! Supersnygg, gillar dessutom sammet..

Kram o ta vara på livet o dig själv!

Loella sa...

Oh den är synnerligen snygg väskan! Du är så duktig hannispannis! :)

Visst är sommar i P1 ett underbart program, så mycket äventyr och livsöden vi får vara med och dela....

Önskar dig en skön vecka gumman.
Kramiz Loellan

the shed sa...

Visst är det skönt att komma till insikt vad man sysslar med ibland.
Oavsett om det gäller jobb eller fritid, lycka till i sökandet...

Puss o kram!

Anna S sa...

En sån fin väska du sytt!
Verkar passa dej perfekt. Och kul för att den är unik.

Kram Anna S

Mamma C sa...

Har funderat på att sy en väska av ett par gamla lappade jeans som är gubbens. Nu blev jag verkligen sugen när jag såg din fina. Bra med stora väskor där man får plats med mycket.
Kram Mamma C

Ett vingslag sa...

Så kreativ & duktig du är..verkligen superfin väska!:)
Perfekt att den är lite större..så får man ju plats med ALLT vi bara MÅSTE ha med!:)
Önskar dig en skön vecka!

Varma kramar/Lotta

my white mess sa...

Väskan är underbar!!
Lyssnar också på p1, vill inte missa en endaste sommarpratare.
Ha en fin dag
kram Malin

my white mess sa...

Väskan är underbar!!
Lyssnar också på p1, vill inte missa en endaste sommarpratare.
Ha en fin dag
kram Malin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!!

Uuuunderbar var ordet för din väska..gillar bohemiancick..som du står för ;)

Tatueringen på axeln var läcker!!

Kraam sanne

Fröken Fräken sa...

Vilken mysig väska! Jag började direkt associera till att det var en väska man skulle vilja flanera i Paris med eller gå i en lång björkallé. :-)

Jag är ju lite knepig, men ibland känner jag om jag inte har något att oroa mig över blir jag orolig. Borde bli bättre på att tänka mer postivt!

Rosor och Spetsar sa...

Vilken väska sen - skitsnygg helt i min stil.
Rosen blev pricken över i:et.
Väskor är härligt och det är kul att byta.
Njut nu av sommarvädret
Kramar
Annelie

Coquina sa...

Fin väska =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej svejs
Hur jag än trycker hamnar jag vid det här inlägget, ser ju i min blogglista att det finns ett nytt om en låda. Men jag kommer inte in där ens via google. Provar om ett tag igen... vi hörs
Kramar
AnnaMaria

the shed sa...

Jag kommer inte in till din papplåda...ser så fin ut!

kram på dig från mig!