Ego eller kanske inspiration

Tack för era så fina kommentarer om min
operfekta men användbara kjol!
Jag har fått blodad tand när det gäller sömnad
och det var inte så farligt att visa sig själv så kanske
får ni se mera längre fram, av sömnaden alltså=))

Jag har slängt upp flera av mina egna bilder
på en av väggarna i sovrummet.
Kan ses som en enorm egokick men det handlar
om att sporra mig själv och inspireras till nya idéer.
Tog vad som fanns, dom nålar som ska
användas på anslagstavlan.
Och ja, det är ett självporträtt ni ser där
mitt i allt.
Taget när jag gick på kurs och skulle
redovisa känslan ensamhet.
Idag är ingen bra dag.
Jag svimmade i morse av någon anledning,
troligast blodtrycket.
Har sovit hos en väninna i natt och mådde bra när jag gick
upp för att väcka väninnans tonåring som skulle
skjutsas till sommarjobbet.
Helt plötsligt blir jag yr, sen vaknar jag av att en av hundarna
slickar mig febrilt i ansiktet och piper samtidigt.
Inser att jag svimmat och landat så illa att jag slagit
i både ansiktet och ena axeln.
Hela dagen har sen varit gungig,
jag har varit vaktad av hunden och familjen.
Och att axeln är paj råder ingen tvekan om...
En blåtira kommer säkerligen att växa fram
men det kan ju vara snyggt att bryta av med lite blått!
Det finns värre saker och i det stora hela mår jag bra.
Lite sur kanske att jag inte kan göra vad jag vill men vad gör
det om hundra år som tonåring sa...

Nu ska soffan intas med lillasyster som kommit hem efter
en månads resande i Kina.
Kan tänka mig att hon har en del spännande att berätta!

Kram till er/Hannis

Ps. Agneta, kära cyberstorasyster! Jag kommer inte in på din blogg.
Men du vet att jag älskar dina spår och hoppas att allt är bra med dig!

20 kommentarer:

Mamma C sa...

Troligtvis trycket säger du, har du kollat det eller? Kanske behöver någon blodtryckmedicin. Inte bra och tuppa av sådär när som helst. Ha en fin fredag med lillasyster och en massa snack.
Kram Mamma C

Mamma C sa...

Glömde att säga att det är inte ego att sätta upp något taget eller gjort av sig själv.

Johanna Stålros sa...

Så vackert, inte ego....Kram Johanna

Ellinor sa...

Oj, vilken inte bra början på semestern. Hoppas verkligen att både axel och yrsel rättar till sig. Lite otäckt det där!
Gillar dina foton och kan tänka mig att fotoväggen är vacker. Inte alls ego! Rosen är helt fantastisk!!
Krya nu på dig och ha det så gott i helgen.
Stor kram
Ellinor

the shed sa...

Hannis, som medicinare bör jag råda dig att söka läkare. Insisterar på det..fina du, du måste vara rädd om dig. Gå ock kolla, det är säkert inget farligt men väl ett litet varningstecken på något..
Du är inte alls ego, bara så himla duktig. Och det får man absolut tycka om sig själv också. Var stolt över dina fina bilder!

kram Tina

♥ Pia... sa...

Hallo hallo.. så dumt att gå och svimma så där.. låter inte så bra.. men det är säkert en liten åkomma som går att rätta till. Och som någon skriver. var rädd om dej.. Ego..inte alls.. tycker det var vackert gjort.. och du är ju vacker oxå så varför inte sätta upp bilder på väggen då.. Hoppas du har en skön kväll men lillasyster.. kram..Pia

charmanta sa...

Så mycket fint du gör...låter inget vidare att bli så yr, du får som sagt kolla det! Ha det gott iallafall, kram Marie

Sjabbig men chic sa...

Kjolen är fin, du är fin och du ska sköta om dig.

Stora sommarkramen!
Lisa

millandante sa...

Fina Hannis... jag råder dig också att kolla upp detta. Inte ska du svimma sådär, fy vad illa det kan gå. KRAM

Dina bilder, och din kjol... åh vad grymt skicklig du är! Och snyggaste modellen är du!
Kram igen:)

Lisa.L sa...

ajdå, krya på dig och hoppas du slipper svimma nå mera =/ tycker d var fint med dina egna bilder på väggen :D kram

Lily sa...

Absolut inte ego! Vackra bilder som helt klart ska beskådas, inte ligga undangömda i någon låda el.dyl.
Härlig kjol du gjort! Det finns nog inget du inte skulle klara av!
Fast, du måste vara rädd om dig själv..! Kolla trycket, troligtvis lågt..
Nu har morsan varit i farten igen ;-))
Ha det gott, och sköt om dig
Många kramar
Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Hannis
Hoppas du mår bättre, är du fortfarande yr ska du gå till doktorn. Kan ju vara blodtryck eller lägesyrsel men bra och kolla upp. Perfekt att din syster kommer så du har sällskap. Jättefin fotovägg, finare foton skulle inte gå och hitta.
Var rädd om dig
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu blir jag orolig, det låter allvarligt att bara svimma sådär "utan anledning"...självklart ligger det någon förklaring bakom och det är bäst att du tar reda på vad det kan vara...du ska vara rädd om dig!!!

Jag tycker om din kjol! Så enkel och härligt material...less is more=)

Dina bilder är så fina, klart du kan sätta upp dem, det är inte ego. Tror att vi är lite för hårt hållna av Jante...vi är många som fotar och på bloggar ser man så vackra bilder. Ibland kan jag - vågar jag säga det - tycka att jag får till en bra bild och varför förstorar man inte upp dem, kanske lämnar in dem och får de printade på canvas??? Nä då går vi till butiken och köper andra massproducerade "verk"=)

Take care! Stor kram,
Regina

Anki sa...

Men hjärtat vad är det som hänt? Trilla så där är inte bra!
Åh inte är du ego, det är klart att du ska visa dina underbara bilder...ingen fotar som du vet du väl!

Hör av dig!
Kramisen!

Ps, kjolen är skitsnygg!

tinajo sa...

Usch då - du kanske fick blodtrycksfall? Har en del vänner som kan vara känsliga för sådant.

Ta det lugnt nu tills du är i balans igen, kram!

Anci sa...

Men stackars dig ! Hoppas att du mår bra nu. Jag snubblade på näsan igår helt plötsligt, men det berodde nog på klumpighet :)

Egokickar är bra och positivt och du är ju duktig !!!

Ha en skön kväll.

Kram
Anci

Anna S sa...

Hej Hannis, vilka fina bilder.

Tycker att du gestaltar Ensamhet mycket bra med. Precis sådär känns det ju. Dina bilder gör sej fint där på väggen.

Obehagligt att svimma! Jag har svimmat ganska nyligen av för lågt blodsocker. Är diabetiker typ 1 sedan barnsben. Inte kul för dej att ramla sådär och vara omtöcknad.

Kram! Anna S

Industri house sa...

Hej goa du! Tråkigt att höra att du inte mår så bra. Hoppas att det iallafall blir bättre och bättre, både med axeln och yrseln. Inte trevligt med yrsel, jag har själv jättejobbiga problem med det. Ha det bäst! massor med kramar jessica.

Industri house sa...

Hej goa du! Tråkigt att höra att du inte mår så bra. Hoppas att det iallafall blir bättre och bättre, både med axeln och yrseln. Inte trevligt med yrsel, jag har själv jättejobbiga problem med det. Ha det bäst! massor med kramar jessica.

Viola sa...

Det där lät ju läskigt..hoppas du fått reda på vad det berodde på och att du mår bättre

Tack för goa hälsningen den värmde, fortfarande tufft och saknaden är stor, det är alldeles för tyst här hemma..

Ha det gott, kram