Hemma igen

Jag har njutit av långa frukostar



Vandrat i en natur som tog andan ur mig

Besökt Cleopatras borg

Gått förbi vackra tyger som fladdrade i vinden



Rofylld miljö

Har haft en helt fantastisk vecka i Turkiet med en
suverän mix av fotojobb och semester.
Blev ordentligt firad på min 40-årsdag och
kan inte annat än att känna tacksamhet över livet.
Jag är lycklig i det liv jag lever och
omger mig med människor som ger energi och kärlek.
Som tror på mig och backar mig även de dåliga dagarna.
Min mamma var med på resan och att få dela det med
den som faktiskt gav mig livet är en stor förmån.

Tack till er också för hälsningar här, på facebook,via mail och sms.
Nu ska jag ta tag i vardagen igen!
Kram Hannis

Ps, Jag håller på och fixar i sovrummet igen...
Någon som är förvånad?? Men ni ska slippa se det på ett tag=))
Det blir något annat nästa gång!

29 kommentarer:

Ljuva Drömmar sa...

Förvånad är väl inte det ord jag först kommer att tänka på...;)
Hoppas du visar oss snart, jag behöver lite inspiration till mitt sovrum.

Låter som du fick en toppensemester och bilderna känns rofyllda så du har nog fått en paus och massa ny energi.
Låter spännande med fotojob....

Ha det gott, kramar Maria!

the shed sa...

Wiee, you´r back!
Vilken skön semester ni måste haft, jag blev alldeles betagen i tygerna.
Där skulle jag velat vara med och kollat...
Nä, kör du på och fixa, jag ser fram emot fler Hannis idéer..
jag har precis gjort om i mitt lite, visar på fredag.

Stor kram till damen!

Fröken Grön sa...

Härliga bilder, Hannis! Så gott att du har haft det gott. Turkiet är en vit fläck på min karta, men nu blev man ju lite sugen på att åka dit.

För övrigt så vill vi INTE slippa se vad du pysslar med i sovrummet! Tror vi är alldeles för nyfikna för det, hihi!

Må så gott!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har haft det rikigt bra, det är ju så roligt och resa. Jag har aldrig varit i Turkiet, men har en väninna som bor där. Och välkommen hem skulle jag ju säga också.
Stor kram
AnnaMaria

Anna S sa...

Vilka vackra bilder. Ser underbart ut där ni var. Måste ha varit något alldeles extra att se det i verkligheten med :)

Ja, lugnt och fridfullt ser det ut.
Härligt att ditt firande blev bra.

Välkommen tillbaka hem.

Kramers Anna S

Hanna sa...

låter underbart och vilka vackra bilder du bjuder på.
Kram
Hanna

Vit Poesi sa...

KUL ATT DU ÄR TILLBAKA!! Hoppas att du har haft det riktigt superbra!
Kramar Malin

Änglarnas hus sa...

Hallij gpoaste Hannis!!

Härligt att du har haft det bra på din resa..och det du skrev om din mor..som faktiskt gav dig livet..fick mina mammaögon att tåras..så sant!

jag ser på bilderna att du har varit där jag har varit..ett ljuvligt land som jag gärna besöker igen..för att inte tala om maten..Mmmm..

ha det gött!! Kramis Sanne

Anci sa...

Välkommen hem ! Dina bilder ger en aning om en härlig semester.
Inte vill vi slippa se det(sovrummet menar jag) :)

Kramar
Anci

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så vackra bilder och vad skönt du verkar ha haft det:)
Härligt att få vara med människor man tycker om, dom andra ska man hålla sig låååångt borta ifrån;)

Kram Susanne

Lantliv i Norregård sa...

Härligt!!! Grattis till 40-åringen:)) Jag blir oxå 40, i september...

Kram Malin

Systrarna Karlsson sa...

Härlig semester du verkar ha haft... Stort grattis på din speciella dag...

Välkommen hem

Ellinor sa...

Vad glad jag är att du fick en fin födelsedag. Och i kombination med fotojobb låter spännande. Och det är ju så gott att bara komma iväg ibland!!
Och jag har inget alls emot att se fler av dina sovrumsbilder!!:)
Välkommen-hem-kram
Ellinor

STENLYCKA sa...

Välkommen hem och tack för alla vackra bilder från ett vackert land.
Vad härligt att få dela resan med din älskade mamma, verkligen något du skall vara lycklig över.
Önskar dig allt gott!
Kram Raina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter som du haft en fantastisk resa med olika ingredienser. Att få göra den tillsammans med mamma måste kännas extra betydelsefullt. Det brukar bli tid till de där fina samtalen man inte hinner med hemma i vardagslunken.

Gratulerar så mycket på födelsedagen i efterskott!
Kram,
Regina

tinajo sa...

Vad underbart - åh vad jag älskar att resa! :-)

Välkommen hem! :-)

Vintage House sa...

Hej
Underbart och vilka vackra miljöer:)
ska bli intressant att se sovrummet kankse du har blivit inspirerad av din resa:)
kram
sandra

Mycket annat & lite betong sa...

Vilka fina bilder från resan! Och grattis till dina 40 år!
Spännande med sovrummet, är det inspiration från Turkiet?

Ha det bra!
Agneta

Mamma C sa...

Både låter och ser ut som en jätteskön resa du har haft.
Kram mamma C

Kia sa...

Vilken härlig 40 års resa! Ser jätte mysigt ut.

Kram Kia

Industri house sa...

Förstår att du haft det jättemysigt på resan! Vill gärna önska dig GRATTIS!! På 40-års dagen, om något försenat =) men som dom säger: bättre sent än aldrig! Ja då är vi födda samma år hannis! fast jag fyller 40 nu i höst =)Må så gott, stor kram/jessica.

Vita små hjärtan sa...

Stort grattis i efterskott!!!!!
Har varit usel på bloggen ett tag!
Vilken underbar resa ni har haft!
Tack för dina gulliga ord hos mig.
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Stina sa...

Underbara bilder, du är inte bara en hejare på pyssel och inredning. Du är en fantastisk fotograf också.

Grattis i efterskott "tant" kommer inte ihåg om hon grattat tidigare :)

Kramen till dig!

Fröken Fräken sa...

Låter som att du också har samlat många minnen att plocka fram till gråa dagar du med! Och man kan aldrig göra om för många gånger i sovrummet. Förresten, har du testat att bleka lin någon gång?

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det ser ut! Har inte varit inne här på ett tag så jag visste inte att du fyllt år ens... Men jag skickar ett stort Grattis i efterskott!
Härligt att åka iväg och bli rik på upplevelser, och så¨mycket roligare det blir att komma hem också.
Kram
Marie

tecknartina sa...

Vackra, många poetiska bilder på din blogg,
varm hälsn fr Tina på Hönö

Fresh Garden sa...

Underbart! Jag älskar den här!

dagliga smulor sa...

Härligt,älskar att resa! Önskar att fler gjorde/kunde det....tror inte vi hade haft lika mycket krig då, mer förståelse.

Allt gott !

Madame Edith sa...

Tror inte att jag kikat in hos dig innan. Tycker att du har en superhärlig blogg med underbara bilder!!

Kram/M