En tom ram och dockan

Hittade en ram som jag föll för.
Inget speciellt med den egentligen men
den passade in på något sätt.

Den fick bli svart och dessutom fortsätta
vara tom på en av kökshyllorna.
Ihop med zink, plåt och gamla glasburkar.

En provdocka har hittat hit minsann...
Som nu ska göras om lite är tanken.

Det här är som ni ser en nyproduktion men
nåt kul ska jag väl kunna göra med den här.

Blodomloppet sprangs igår.
Jag tog mig runt på en tid som duger.
Det bästa var att foten höll=))
Och att det var fullt av glada människor som gjorde
det för skojs skull.

Och tack till er för responsen på förra inlägget!
Kul att läsa era tankar och fina ord.

Kram Hannis

22 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Fint med den svarta ramen och snyggt på hylllan.
Ska bli kul och se provdockan klar...
ha en skön helg
kram
sandra

Vit Poesi sa...

Snyggt med svarta ramar. Ser fint ut på hyllan där.
Önskar dig en fin dag Hannis!
Kram Malin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
Ibland så kan man liksom inte säga exakt vad det är som gör att man faller för något!? Man bara gör det! Blev fint med ramen och gamla burkar är ju bara så nice...!!

Skönt att både du och foten fixade loppet... jag har lyckats att inte springa något lopp trots stort tryck! Mest från mina förra arbetskamrater som bestod av ett gäng hurtbullar, som sprang massor av olika lopp!
Jag är lite som Ferdinand under korkeken, trivs bäst för mig själv när jag springer..

Nu blir det 5 dagar ledigt...så skönt. Har planer på att gjuta lite betong...
Ha det gott, kram Monica

Kia sa...

Snygg ram.
Duktig du var som sprang. Bra gjort! Jag ska ut ensväng idag, dock inget lopp.

Ha en toppen dag och helg!
Kram Kia

Ardisia sa...

Hej Hannis!
Ramen passar jättefint på hyllan där.
Jag kan bara hålla med dig med det du skrev i ditt förra inlägg.. För mig är bloggen också ett kravlöst nöje, jag grubblar inte över hur många besökare jag har eller hur många följare som hoppar av.. Ska kanske ta bort alla mätare till och med?
Ha en toppenhelg & tack för all inspiration du ger till oss!
Kram Mia

Anna S sa...

Vilken fin ram och vad bra den blev svart. Passar jättefint med glaset och plåtburkarna på hyllan! :)

Jag såg en liknande ram som din på en loppis igår. Den var mörkbrun och jättefin men tyvärr så lät jag bli att köpa den eftersom jag inte fastnade för motivet. Men att ha bara ramen är ju supersnyggt.

Blir nyfiken på vad du ska göra med provdockan!

Ha det bäst och kram.

milla-andante sa...

Åh.. en provdocka... vill också ha!!! Jag kan ta ett symaskinsbord också, som ditt, när jag ändå är i farten!:) FINT!!

Spännande med förändringar!! Vad vore vi utan dem?? Ser fram emot ännu fler bilder här på bloggen!! Jag tror din härliga bloggsjäl finns kvar vad du än bjuder på här inne!!

Solig kram från en som nu fick till det blonda till sist;)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det gjorde du bra. Ska bli superkul och se hur du förvandlar denna docka, och snyggt med den tomma ramen.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Ha en fin lång helg!
kram
Hanna

the shed sa...

Håller med om ett tidigare inlägg om att ibland är det svårt att sätta fingret på vad som är snyggt. För mig är det det enkla anspråkslösa i vad som står på din hylla...vackert!

Stor kram till dig!

tinajo sa...

Åh - har du också sprungit Blodomploppet, grattis! :-)

Jag förstår precis vad du menar, hon var verkligen sig själv. Som vuxen inser jag att det nog var roligare för mig som barnbarn än vad det kanske var för hennes dotter (mamma) - men jag tycker hon var alldeles underbar! :-)

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad läckert du har gjort! Jag blir så imponerad av alla som springer, jag önskar jag hade den drivkraften oxå men icke den finns inte alls längre hos mig. Däremot snabba promenader gillar jag. Jag är supernöjd med skåpet och att hon frågade just mej, ynka 250 kr är det absolut värt. Allt som behövdes var lite ny fräsch färg.
Ha en skön ledighet
Kram Marie

Fröken Fräken sa...

En vacker ram kan man alltid göra lats för. Det säger jag alltid när jag på en loppis hittar ännu en.. Faktiskt förgyller jag kvällen just nu med att spika upp vakra ramar och speglar på sovrumsväggen just nu :-)

Mamma C sa...

Grattis att det gick bra för dig när du sprang.
Kram Mamma C

Ellinor sa...

Gillar både ramen och dockan! Men häftigast är ju att du tog dig runt blodomloppet på bra tid. Själv har jag inte sprungit på hundra år känns det som och önskar så att jag bara kunde ta tag i det!
Hoppas du får en skön helg och lite välförtjänt ledighet!
Kram
Ellinor

Fröken Grön sa...

Gillar din lilla hylla med alla fina saker! Och det ska bli spännande att se vad du hittar på med den där provdockan.

Underbart väder, underbar ledighet! Hoppas du har det lika gott, Hannis.

/Anna-Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är häftigt med tomma ramar, det sätter igång fantasin och betraktaren kan själv föreställa sig ett motiv som passa en själv. Spännande att få se vad du ska hitta på med Madame provdocka=)

Ditt förra inlägg är så läckert, först trodde jag att det var en skål med glass. Mina Pioner har inte slagit ut ännu, men jag har en alldeles ljuvlig Rhododendron som slagit ut.

Önskar dig en skön kväll och en underbar helg!
Kram,
Regina

Mira sa...

Snygg provdocka!!! Ramarna ja... jag ska ju fixa mina... hm... det får bli av snart.

Kram/Mira

Industri house sa...

Hej Hannis! Jättefint med den svarta ramen. Det bryter av så snyggt med det svarta, och alla zinksakerna till, jag GILLAR!! Må så gott, kramkram jessica =)

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll Hannis Jättefint m den svarta ramen.. Ska bli skoj o se provdockan sen kram

Stina sa...

Hej Vännen!

Har missat din kommentar hos mig ang. klänningen...så aktiv är jag :)
Hoppas du hade en fin semester och födelsedag...stort grattis och kram till dig efterskott.

PS. Du är så välkommen den dagen du behöver min hjälp :)

Stor kram till dig
Stina

Sofia sa...

Vilken snygg hylla! Att smala fina saker på ett och samma ställe är effektfullt! Gillar kombinationen vitt, svart, glas och zink. Fint!