Efter midsommar

Jag fick en sån helg som jag ville ha.
Jag hade i fyrtioårspresent önskat mig en helg
där jag inte behövde tänka på något.
Två av dom närmaste vännerna tog fasta på det
och vi stack till Nora.
Till platsen som jag alltid kopplar av vid.
Grillat...

Goda drinkar

Köttbullar..

Och enkla men goda tårtan

Midsommaraftonskväll med öl på bryggan

Och jag är så nöjd!

Men eftersom att jag inte gillar hyckleri så ska jag
inte sticka under stolen med att jag också är skittrött.
Som troligast dom flesta är innan semestertid
Och less trots att det bara är fyra dagar kvar.
Och för att råda bot på det ska jag nu släpa fram borrmaskinen
och borra upp lite väskförvaring=))

Hoppas att ni har haft en bra midsommar och förhoppningsvis
är på lite bättre humör än jag.
Kram Hannis

26 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin present av vännerna. Borra lugnt nu :O)
Kram Agneta

the shed sa...

Jag känner mig låg, inte ledsen bara trött och håglös kanske..kommer inte semestern snart lär jag borra in mig själv någonstans..

Kram på dig fining!

my white mess sa...

Låter som en superbra present! Härligt att spendera tid med vänner och äta gott!!
Grattis i efterskott d¨å:-)

Kram Malin/vit poesi

Systrarna Hjertén sa...

Perfekt present, det ska jag också önska mig!!

Jo, det är inte utan att man känner sig lite urlakad nu, själv har jag knappt 2 veckor kvar innan semestern, det är dessutom mina två sista veckor på mitt nuvarande jobb (efter 12 år), så jag har ett och annat att hinna avsluta...

Pigga på dig och borra rakt...?!?! ;D

/Frida

Fröken Grön sa...

Heja borrmaskinen! - Stressade människors bästa vän, indeed.
Håll ut, Hannis, snart är det semester.
/Anna-Karin

Lantliv i Norregård sa...

Låter mysigt:)))
Jag jobbar nästa vecka oxå....

Kram Malin

Vit dröm sa...

ja visst är det trögt nu, men fyta dagar kvar bara, kom igen det klarar du!! :) Själv har jag tre veckor kvar! Suck vet inte hur jag ska stå ut men det får ju gå.. ;)
Härliga midsommarbilder!
Kram Anna

Mamma C sa...

Jag har inte börjat min nedräkning ännu. Jag har sen semester som vanligt.
Låter som en toppenskön midsommar som du haft.
Kram Mamma C

pysseltanten sa...

Själv jobbar jag 10 dagar till..fördelade på 3 veckor...Läängtar....för visst e man trött o slutkörd...den där semestern hägrar verkligen...
Väskförvaring?....hmm...ska bli spännande att se...
Kraaamizar Git

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tror faktiskt att man tillåter sig att slappna av lite innan semestern, låter tröttheten ge sig tillkänna. Det vore väl konstigt om man inte var i behov av semester efter lång tids arbete.

Det låter som du ändå haft en skön midsommarhelg, tid att koppla av utan en massa krav.

Du ska se att när du fått varva ner under den första veckan på semestern så kommer du att vara fylld av energi=)

Ha det så fint nu de sista dagarna innan sommarledigheten...kvällarna är ljuvliga, det går att sitta ute hur länge som helst.

Kram,
Regina

Lily sa...

Stort GRATTIS i efterhand!
Vilken underbar present!!
Det måste jag ha i minnet..

Det brukar vara värst några dagar innan semestern, man tror att man inte skulle överleva en vecka till på jobb..
Jag har några veckor kvar att jobba. Ska bara ta ledigt två veckor i sommar..verkar bli en fin sommar så lite till hade kanske varit på sin plats :)))

Önskar dig härliga sista jobbardagar-innan-semestern och en fantastisk välbehövlig semester

Kramar Lily

Kia sa...

Låter som en skön och avslappnad helg.
Jag har idag och imorgon sen så är semestern här och det ska bli sååå skönt. Håll ut!

Kram Kia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Hannis!!

Om du har fyra dagar kvar till semestern så förstår jag att du känner dig trött och sliten! Det är som om kroppen ställer in sig och den värsta pinan vore att bli tvungen att jobba några dagar extra!! Hoppas att de fyra dagana går fort!!

Jag hade också en toppen helg med fint väder, god mat och vänner!!

ha en bra dag!! Kramis Sanne

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig helg du fick, en perfekt present:)
Jag har oxå varit så trött sen sista veckan och längtar verkligen till semestern...
ha en skön skön dag
kram
sandra

Skogsfrun... sa...

vad härligt! bortkämd behöver man bli ibland!

Vilka fina bilder ifrån turkiet!!

Kram pernilla

Fröken Fräken sa...

Låter som ett alldeles utmärkt sätt att fira en födelsedag på!! Här är man också sååå trött, hur kan det komma sig att sista veckan innan semestern alltid går såååå långsamt? Jag försöker bota det med att virka ännu en matta, men jag kanske borde borra lite istället?

Rosor och Spetsar sa...

Låter som en härlig presenthelg.
Vilka läckra skor du fotat, oj oj oj - men med min opererade rygg kan jag bara suktande titta på dessa vackra högklackade saker.
Kram
Annelie

Anna S sa...

Hej Hannis. Låter som en härlig dag du hade i Nora. Jag var där för några år sedan och åt Nora-glass.

Jag gillar inte heller hyckleri. Man måste få säja hur det är på riktigt.
Hoppas att du fått vila nu och är mindre trött.

Kram Anna S :)

Anci sa...

Din dag låter härlig ! En sådan dag ska jag också önska mig någon gång.

Hoppas att din semester blir lång, skön och så energigivande som du behöver.

Kram
Anci

Eldrid sa...

Oh hva gott det såg ut!! Det er det beste når man kan slappe av hois gode venner!
Ser ut som du hadde den beste middsommar feiring..
Jeg var hjemme i norge en sving, så gikk glipp av hele midsommar..oh well..kanksje neste år:)
Jeg synest det er veldig kos:)

Mys..hehe du forstår:)

Takk for all uppskattning inne hos mig...du får meg alltid på godt hummør:)

kram
El

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken skön midsommar du haft! Jag är nöjd också.

Håll ut de sista dagarna!
Agneta

tinajo sa...

Så himla mysigt och chosefritt, jag tycker du önskade dig helt rätt sak där! :-)

Tidsmästarinnan sa...

Hej och grattis i efterskott Hannis!! (och välkommen i klubben, jag fyllde i december :-)

Vilken härlig midsommar.
Jag håller helt med, nu är orken slut och semester behövs...
hoppas du blev piggare av lite borrande och fixande vännen!
Kram
Susanne

Industri house sa...

Hej Hannis! Jag förstår att du längtar efter semester nu, man snart, snart så!! är du där... Efter att ha tittat på alla bilder så kan jag förstå att ni haft en riktigt härlig midsommar, precis som det ska vara =) Vi var 29 stycken hemma hos ett par kompisar,vi hade knytkalas,helt perfekt! med mycket go mat och massor med härliga skratt, det är verkligen sånt man lever på länge. Må så gott hannis, kram jessica.

millandante sa...

GRATTIS i efterskott vännen!!!
Vilka fina vänner du har!

Ja du... vi var ett helt gäng på midsommarafton som åt och pratade och åt och konstaterade att vi var TRÖTTA allihop, vi bara konstaterade att så är det nog efter ett arbetsår och innan semeter, sedan åt vi igen.
Hoppas du är piggare nu, eller inom kort!!
KRAM

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan det där va jättefiffigt m väskorna på krokarna.. du har de så fint kram sussie