Dockan färdig

Då var dockan färdig, eller ja för stunden i alla fall.
Före...
Doppade klädseln i ett snabb-bad i grå textilfärg
och målade ställningen matt svart
På med några av favoriterna

Och det här gjorde ju förstås att sovrummet möblerades om.
Det känns som att just sovrummet är svåraste
rummet att få till.
Antingen blir det för mycket saker vilket gör
att det känns oroligt,
eller så blir det fel nyanser.
Eller så håller jag på så bara för att ha en anledning
till att hålla på. Hängde ni med i det där=))

Nu sticker jag på en veckas semester igen.
För nästa vecka fyller jag 40 och det ska firas
i ett annat land.

Så vi ses snart igen!
Kram Hannis

Ps. Anna, stor kram!

33 kommentarer:

the shed sa...

*****GRATTIS*****, i förskott!
Dockan fick ett absolut mer dovt intryck med den grå färgen. Mer Hannis liksom, halsbanden är så snygga...
Ha det så kul i det andra landet och
njut massor!!

KRAM på dig! /Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis i förskott säger jag också, hoppas du får en fin resa.
Och så fin din dockan blev, nu ser hon ut som hon varit med i några år. Snyggt jobbat!
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Grattis tjejen!! Hoppas att du får en toppenresa och en härlig födelsedag!!

Dockan blev kanonfin..helt i sin enkelhet..med vackra smycken därtill!!

Kraam Sanne

Ellinor sa...

Ett riktigt stort GRATTIS i förskott! Hoppas du får en härlig vecka i annat land och en fin födelsedag!
Dockan blev kanon. Modigt att våga doppa i färgbad. Det är en typisk sån grej jag skulle gå och fundera på i evigheter och sen skulle det formodligen inte bli av! Fint blev det i alla fall!!
Ha det riktigt gott!
Stor kram
Ellinor

Så Vitt Jag Vet sa...

Grattis i förskott.. Önskar dej en skön resa!
Din provdocka blev charmdamen själv!
Kraam
Sanne

Anna S sa...

Provdockan blev jättefin efter färgdoppet! Snyggt med smyckena på med.

Jag tycker som du att ett rum lätt blir oroligt med bara en sak för mycket. Det gäller att fixa och trixa så att man trivs. :) Och att hålla på mest hela tiden. :)

Grattis i förskott på din stora dag. Låter trevligt att fira den utomlands.

((( Stor kram. )))

tinajo sa...

Grattis i förskott, härligt med födelsedagssemester! :-)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis i förskott!!! Vad härligt att åka iväg och fira!

Nog hängde jag med...att man håller på för hållapåandets skull=) Provdockan blev läcker, kan tänka mig att hon kommer att få lite nytt utseende då och då;-)

Ha en riktigt skön semester nu och njut av ledighet och avkoppling!
Kram,
Regina

Sofies Haus sa...

beautiful doll and necklace, hughs Anja

Vita Falkens Lantliv sa...

Ett stort grattis i förskott! Hoppas du får det riktigt trevligt:)

Kram Susanne

Vita-hjärtan sa...

Här trillar man rätt in i en kör av grattistillrop så jag hakar på... Grattis!! ( i förskott) :)

Underbar blogg du har!
Kram på dig!
Evelina

Kia sa...

Kan vara en anledning att få flytta om . : )
Grattis i förskott och ha en toppen semester,

Kram Kia

Rosor och Spetsar sa...

Grattis i förskott Hannis
Gillar din provdocka, och snygga halsband har hon fått också.
Kul att du gillade min sommarklänning, kanske får jag användning av den när jag och barnen åker till Grekland i veckan.
Hoppas du får en fin resa och födelsedag.
Kramar
Annelie

Anonym sa...

Snyggt med dockan och dina smycken !

Grattis på födelsedagen och hoppas att du får en väldigt härlig resa :)

Stor kram från mig
Anci

STENLYCKA sa...

Åhh.. så fin den blev, vad duktig du är.
Önskar dig allt gott på din födelsedag och att resan blir underbar!
Ha en fin nationaldag!
Kram Raina

Anonym sa...

Grattis i förskott beautiful 40!
Hoppas du får en underbar resa och födelsedag....

Docka blev superfin! Vackra halsband också..

KRAM Loellan

Mamma C sa...

Ett jättegrattis till dig och hoppas att din resa blir toppen. Din docka blev jättefin.
Kram Mamma C

Systrarna Hjertén sa...

GRATTIS!!! Hoppas du får en bra resa!!

Jo, jag tror jag hängde med i sovrumssvängarna. ;D

Fördelen/nackdelen med vårt sovrum är att det finns (i princip) bara ett sätt att möblera...

Snyggt blev det i ditt i alla fall!!

Mvh
Frida

Lisa.L sa...

wooow så fin!försöker själv få tag på en till ett bra pris :D men inte så lätt! kram

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Ett stort GRATTIS hoppas du får det underbart :) Kramar Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så härligt det låter med att fira födelsedagen i ett annat land! Jättegrattis från mig - Hoppas din dag blev underbar.

Så många ljuvliga halsband du har.... älskar det korta med knutar....du får gärna berätta var du köpt det?!

Sköt om dig och ha det gott.
Kram Monica

Therese sa...

Stort grattis i förskott och trevlig resa:) 40 är det nya 30 så då kan man säga att vi är jämngamla haha;)

Här har jag missat en den ser jag, men säger osm du... ska ju vara kravlöst och så där med bloggandet;). Superfin provdocka och vad roligt att du har ett så kontrastfullt yrke mot din hobby.

Må så gott, stor kram Therese

Fröken Fräken sa...

Vad fin! Hur ska jag nu få plats med en provdocka och en klädställning i mitt sovrum?! Måste man ha en säng där? ;-D
Grattis till dig såhär lite i förskott (?) och ha en riktigt underbar födelsedagsresa!!!

Hanna sa...

GRATTIS i förskott tjejen!!!! Så fin dockan blev. Ha en skön semester, kraaaam

Ljuva Drömmar sa...

Ett stort Grattis i förskott! Hoppas att du får en underbar födelsedag och semester!

Din docka blev genast mycket snyggare. Den passar bra i ditt sovrum. Jag vet hur det är att flytta runt saker hemma...

Kramar Maria!

milla-andante sa...

SNYGGT!!
Och grattis lite såhär innan... njut av att livet nu kommer att bli skönare än någonsin!!! (jag är 41...;)
KRAM

Hanna sa...

ha en fin helg.
kram
Hanna

Eldrid sa...

Dette var vakkert! Lekkert med smykkene på!
Og Hannis!!! 40!! Du se så forfriskende ung ut!!
Grattis så masse!!!!
NJUT å fortsett elske livet som du gjør!!
Du er en inspirasjon og gledesspreder selv om jeg aldri har møtt deg stråler din kjærelighet til livet og andre igjennom dine sider på bloggen!!
ALL lykke og glede til din dag!
Klemmer!
:)

STENLYCKA sa...

Vill bara titta in som hastigast och önska dig en fortsatt fin Pingstafton!
Kram Raina

Fröken Grön sa...

STORT GRATTIS, Hannis!
(Nog är det något speciellt med Uppsalaflickor årgång 1971, hehe!)
/Anna-Karin

Monkan sa...

Hej hopp, remember me? :) Nä, knappt min egen blogg känner igen mig så hur ska andra...? Och vad händer? Jag prickar in när hon är på semester, men jag har ju att göra, massor av spännande att läsa ikapp sen jag var här senast. Men grattis tjejen, 40, eller trettitio som en (förnekande) vän uttryckte det på sin dag :)

Provdocka, sån lyx, den kan man ju ha som... provdocka, eller som dekoration så klart :) Snyggt att fixa till det lite sterila före-utseendet. Och du är ju för smart! Målar svart på möblerna "så är grundjobbet redan gjort för att det sen blir ett shabby bord". Lysande :)

Nu ska jag försöka lägga den här kommentaren, nåt knas är det ju med Blogger. Det står att jag inte är inloggad fast jag är det och när jag klickar på logga in så ser allt ok ut, men när jag ska kommentera hos någon måste jag logga in och när jag gjort det, så försvinner min kommentar. Testar nu med att bara fylla i namn och bloggadress istället för att välja konto.

Vit dröm sa...

Vilken snygg provdocka, den blev ju toppen med lite färg och dina favoritsmycken ;)
Vart ska du åka då..? (nyfiken i en strut)
Grattis i förskott kära du och ha en underbar resa!
Kram Anna

Anonym sa...

Jag har blivit så sugen att testa att börja sy enklare kläder i Linne och jag undrar är det lättare att sy om man har en sån där docka, jag har nämligen fått för mig det. Frågan är hur man ska göra när man är större än dockan och ens egen kroppsdel. Du får gärna svara på bloggen eller mail!

nettan.klar@gmail.com