Teknikens under och förändringar

Den senaste tidens strul med bloggarna är lite frustrerande.
Ena dagen kan jag inte kommentera, nästa kommer jag
inte in på bloggen, inlägg som försvinner och jag ser att
någon uppdaterar sen kan jag ändå inte se inlägget.
Men jag är inte ensam om det har jag sett så det är ingen idé
att reta upp sig över det heller=))

En pion i en skål på köksbordet
får bli en liten färgklick som kontrast till det
vita och svarta.





Jag vill ha det enkelt och det kan
man väl kalla det här.

Det kommer att bli en liten förändring hos mig.
Till vardags jobbar jag med lastbilar och logistik och
utöver det så knäcker jag extra som fotograf ibland.
Just den här tiden så blir det alltid lite mer att göra vilket
gör att hemmafixandet inte får lika mycket tid.
För att inte bloggen ska bli helt åsidosatt så kommer
jag förmodligen att varva pysslandet med en del av
dom bilder jag tar.

"Förändringar på en blogg kan leda till att man
tappar en del av sina följare och besökare" läste
jag hos en annan bloggare som gjorde just förändringar.
För mig har bloggandet alltid varit ett kravlöst
nöje som ska vara roligt och energigivande.
Och så vill jag att det ska fortsätta vara.
Jag avskyr måsten och ställer inga "måste-krav"
på andra
Man lämnar kommentarer om man vill,
för att man har lust.

Idag står bröllopsfotograferande på schemat
och i morgon ska jag försöka ta mig in hos alla
er som jag brukar besöka.

Kram och en härlig Lördag till er/Hannis

Ps. Anna, din kram skickar jag här. Tack för att du kikar in=))
Nettan (enkla) jag hittar inte din blogg men tack till dig också!

23 kommentarer:

Styling a`la Anna sa...

Pion är min absoluta favorit blomma.., tänk den hårda kompakta knoppen, till den härligt fria blomman, till att släppa alla sina blad för vinden..så otroligt vacker!

Bloggen ska vara ett nöje, så jag håller med dig till 100%.

Ha en härlig helg! :-)

the shed sa...

Låter bra och förnuftigt Hannis, du har en sund inställning till livet, tycker jag.
Jag tycker att det ska bli jättekul att få se dina bilder 'utifrån', du fotar ju så himla bra.

Allt gott till dig, kram Tina

ps.känner igen gubben i headern..ds

Fröken Grön sa...

Det låter helt fantastiskt att du ska få jobba med fotografering framöver, - det är väl verkligen något att blogga om!
För övrigt så tycker jag att din inställning är sund, jag tycker att man ska blogga för sin egen skull och inte för andras. Om någon mer än min mamma och min moster vill läsa det jag skriver är det bara en bonus!
Önskar dig en riktigt skön helg!
/Anna-Karin

LissenTo sa...

Vilka vackra bilder.

Håller med dej i dina tankar och brukar titta in här. Bloggar gör man för att det är kul och jag tycker som dej om att fota och varvar mina bilder och tar det som det kommer.

Trevlig helg. // Lissen

Systrarna Hjertén sa...

Jag är helt övertygad om att jag kommer gilla din blogg oavsett vad du bestämmer dig för att skriva om. Dina bilder, de gillar jag ju redan, så mer av den varan måste ju bara vara bra!!!!

Lyckat till med bröllopsfotandet och trevlig helg!

/Frida

Änglarnas hus sa...

Godmorgon goaste Hannis!!

Helt rätt! Bloggen är ägaren egna domän och skall innehålla peronlighet och det just författaren brinner för. Kanske försvinner någon läsare troligen tillkommer så många fler..och dina bilder är ljuvliga..du är så duktig på att fotografera...njuter av att se dem!

Ha en härlig lördag..i Bröllopets tecken..

Kramis Sanne!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ska bara bli roligt, vet att du tar jättefina bilder. Kommer ihåg dom du tog på din syster med änglavingarna, helt suveräna. Så detta ser jag fram emot, mig tappar du inte så lätt!
Vackert med pionen, man ska inte krångla till det. Enkelt är alltid vackert.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

Karusellflickan sa...

Härlig bild, ser nästan ut som en skopa härlig hallonglass ;0) Pion är en av mina favoriter.
Trevlig helg!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen!!
Pioner är så vackra, köpte med ett gäng från Hötorget igår.

Jag har faktiskt "peppar peppar" missat allt strul med blogger i nuläget!? - antagligen för att jag inte har varit så aktiv med inlägg och kommentarer. Kikar runt gör jag dock alltid.

Idag så blir det en tur till city med lite småfix och inköp. Badbyxor till mannen och Skruttan ska ha fästingvaccin (inte glad) Maraton och käka lite lunch...

Ha det gott vi hörs, kram Monica

♥ Pia... sa...

Hejsan.. ja du det är visst lite strul med blogger.. men va f**n vi bloggar på ändå:).. Vackra bilder du visar.. blir alltid glad när jag kikar in här.. följer dej men kommenterar inte alltid.. hinns liksom inte med .. ha en skön helg.. Pia

Sussi sa...

Hej Hannis!
Det låter väldigt sunt det du skriver! Och dina foton är helt fantastiska, så det kommer säkert att gå bra för dig! Kul! Och jag fortsätter att följa....
Kram
Sussi

Anna S sa...

:) Tack för kram! Cyberkram tillbaka till dej. :)

Håller med dej i att det inte är skönt att ha en massa krav.Tänker att det lätt blir så med en hel massa saker.Det är så bra när man kan släppa dem lite och göra saker för att man vill, inte för att man borde eller måste.För då blir ju inget kul till sist.

Så det var en Pion du hade i skålen. :) Tänkte först att du visade en bild på nån smarrig hallonglass. Trompe l´oleil. Eller Trompe l´Anna S.

Ha det så fortsatt fint i helgen.Och tack för din blogg.

Mycket annat & lite betong sa...

Skönt att höra att det inte bara min blogg som krånglar.
Det låter kul att jobba som fotograf, ser fram emot fler fina bilder!

Trevlig lördag kväll!
Agneta

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Så vackra bilder på din pion!
Jag håller med dig om bloggen!!! Ser fram emot vad du än kommer att visa:) Du tar ju så vackra foton.

Kram Susanne

Ellinor sa...

Jag är i alla fall helt säker att jag tänker fortsätta titta in hos dig och njuta av både bilder och text! Och att visa dina foton låter inte som en förändring av det negativa slaget!
Hoppas du har en skön helg!
Kram
Ellinor

Levindas Värld sa...

Javisst är pioner ordentligt vackra!! Va roligt att det händer saker i tillvaron, alltid lite skoj med förändring om det är positiv sådan :-) Och det här med att förändring på bloggen ger mindre läsare och ditten och datten! Sånt skiter jag med fullständigt i! Jag har min blogg för min skull, som en dagbok om mitt liv för mig själv att ha sparad och gå tillbaka och läsa senare. Jag har inga krav på mig själv att jag måste skriva ett inlägg om dagen (som vissa har) annars tappar läsarna intreset eller nåt dylikt. Jag är som du helt kravlös och vill att bloggen ska ge MIG energi och jag bloggar när JAG själv känner för det och inte för att jag ska ge någon annan därute lite "varje-dag-läsning" så det så!

Va roligt med bröllopsfotografering, lycka till!!

Anci sa...

Vacker bild ! Men vet du vad ? Jag trodde att det var glass i en skål först.

Jag tycker också att bloggandet borde vara kravlöst, men jag känner krav på att blogga ofta och mer intressant. Men kraven kommer nog mest från mig själv...
Din blogg är underbar och inspirerande !!

Kram
Anci

Fröken Fräken sa...

Nej, inte kan man enbart tänka på att ens blogg ska handla om vad man tror andra vill läsa om. Man måste ju utgå från vad man själv vill skriva och visa istället! Jag kommer då att hänga kvar - för jag gissar att du inte ska börja fota lastbilarna på ditt jobb och visa? ;-D Sådana har jag nämligen alldeles för gott om på mitt jobb!! :-D

Rosor och Spetsar sa...

Så klok du är Hannis, det klart att bloggandet ska vara ett nöje och inte ett måste.
Vad roligt för dig att få fotojobb, jag gillar verkligen dina fina och sensuella bilder.
Underbar pion, pioner är vackra i alla stadier till och med när de fäller sina blomblad och smyckar marken.
Lycka till med fotojobben, och ha nu en fin vecka
Kramar
Annelie

Systrarna Karlsson sa...

Verkar som om du har en sund inställning till ditt bloggande. Vi kommer alltid återkomma hit så fort en nytt inlägg är skrivet även om det blir var dag eller engång i veckan. Dina inlägg är alltid lika uppskattade och värda att vänta på:)

Önskar dig en skön vecka

Lisa.L sa...

När jag bara som hastigt kollade på din bild så trodde jag d var nån form av glass du hade i skålen ;P Men det va ju en ljuvlig pion! Längtar tills mina ska börja blomma, men här i norr är det ett tag kvar ännu ;P kram

Kia sa...

Hej! Problemen har jag också, med bloggen alltså. : )
Vissa kan jag kommentera men hos andra är jag utloggad och får då vara anonym. Undra vad detta kan bero på?
Ha en toppen dag!

KRam Kia

Mamma C sa...

Såg ut som en skål med hallonglass. Här kommer det att följas oavsett din förändring.
Kram Mamma C