Större kudde

Innan jag åkte på semester så bestämde jag mig
för att jag behövde en större kudde.
Det är ju ett sånt där riktigt måste=))
Så det fick bli en stor rund variant.

Med ett lock på för att kunna ta ur
innerkudden och tvätta tyget

Det har blivit en favorit faktiskt.

Ligger bra där och skön att vila huvudet på.

Har inte kommit igen riktigt efter semestern utan
varit i någon period där jag mest fortsatt vara borta
på helgerna, på landet och njutit av våren.
Och inte gjort speciellt mycket.
Men nu lär det bli ändring på det!
Storrensning väntar...Och då menar jag rensning.
Hyresvärden ska börja lyxrenovera.
Vilket betyder att alla ska flytta, vissa tillfälligt och andra för gott.
Ev hamnar jag i en etta vilket kommer att bli en utmaning=))
Och vänliga som dom är( läs det med ironi) så
kan dom inte uppge ordentliga datum
utan det blir lite av en överraskning.
Förrådet är först ut och det ska jag starta med ikväll.

Och tack till er som orkat fortsätta att kika in
trots att aktiviteten har varit låg.
Nu, cykeltur till jobbet i solen!

Kram Hannis

30 kommentarer:

the shed sa...

Låter som en riktigt stor överraskning alltihop!
Väntar värden på att det ska bli någon lägenheten över någonstans på något sätt, varför inte planera istället?! Konstig prick, tur att du varit på semester och är lugn och fin..
Kudden ser väldigt fin ut, praktiskt med locket!

Ha en bra dag! /kram

Systrarna Karlsson sa...

Jättevacker kudde, låset är ljuvligt. Låter som en omständig tid du har framför dig med tillfällig flytt och allt, men håller tummarna på att allt löser sig till det bästa.

Önskar dig en skön måndag

Ett Vitare Hem sa...

Oj vad trist att ni inte fått några datum men hoppas att det ändå löser sig så smidigt som möjligt. Kudden är underbar!
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

Mamma C sa...

Verkligen en överraskning att inte ha något datum bestämt. Ha en fin dag, det var lite kallt tyckte jag.
Kram mamma C

Ellinor sa...

Vilket projekt du har framför dig!! Hoppas det löser sig så bra som möjligt. Låter knäppt att de bara kan dribbla så där med er hyresgäster!
För övrigt så har du väl gjort helt rätt i att bara njuta av våren. Den går ju så fort!
Lycka till med rensandet (vilket jag också borde ägna mig åt) och fortsätt njuta sol!
Kram
Ellinor

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Ååå! Så typiskt... att inte få ett ordentligt besked. Det är ju kasst att inte själv kunna planera sitt liv.

Vem har inte varit med om "vi kommer mellan 08.00 och 16.00". Som om man inte har annat att göra på dagarna än att sitta och vänta....

Läcker kudde, ser skön ut!

Vi har haft en helg i stan. Bland annat med städning. Kram monica

Vit dröm sa...

Vad tråkigt när man inte får ett rakt besked om saker och ting.
Så snygg kudde! den åker väl inte med i rensningen iaf...;)hihi
Ha en bra måndag!
Kram Anna

Hanna sa...

Låter lite jobbigt med flytt när man inte riktigt vet hur det blir.
kram
Hanna

Vintage House sa...

Hej
Vilken läcker kudde:)
Så tråkigt att inte få riktiga besked..
Ha en skön dag!
kram
sandra

Dronninghuset sa...

hvilken flott pute.
liker.
ønsker deg det beste,-))
ha en fin dag,
hilsen Tove

Helena sa...

Riktigt snygg kudde! Vad ledsamt att de inte ens kan ge dig ett datum. Ibland blir man så trött på hur folk "lyckas" med informationen.
Hoppas det löser sig
Kram
Helena

vitaloppan sa...

Hej hannis.
Vad skönt att se att det är fler än jag som legat lite lågt med bloggandet:) Jag har byggt ett bord ala hannis och är supernöjd så jag måste tacka för inspirationen;) önskar dig en underbar vecka. Kramar Linda

tinajo sa...

Oj då, är ju lite jobbigare att flytta när det dels inte är självvalt och dels inte säkert när det ska ske. Bra att rensa dock!

Hoppas du får en bra dag! :-)

Fröken Grön sa...

Kudden blev rackarns fin! Lite lusekoftespänne där på locket, en fin detalj.
Renovering och flytt låter lite stökigt, men om det sedan innebär att du får flytta tillbaks till en toppenfräsch lägenhet så kanske du orkar stå ut. Att man inte får ordentliga besked om datum är visserligen ett onödigt irritationsmoment...
Ha det gott i solen! (Här har vi haft morgonfrost idag...)
/Anna-Karin

Anki sa...

Honey...vad du kan! Kudden är sketasnygg, härligt med spännet...jag säger det igen, du har ideér som få!
Vi har ju pratat lite om det dä med flytten, och det blir bra ska du se...det grämer mig lite bara med ditt röjande...du har ju sååå mycket fint och när du röjer, ja då åker det mesta, hihi!
Det har blivit lite sena kvällar, men jag provar att ringa senare...hemma?

Sköt om dig nu hjärtat! Kram!

Therese sa...

Eventuellt hamnar du i en etta... kan de inte ens ge såna besked vart du kommer bo efter lyxrenoveirngen? Hoppas du slipper barack under renoveringen iallafall:)

Mycket fin kudde! Gillar spännet skarpt, trodde först du hade "sågat" av en gammal gaffel eller så;)

Njut av rensningen, eller hur man nu säger det...! Må så gott, kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin kudde, stora kuddar är jättesköna och kura ner sig i. Låter jobbigt med renoveringen, att flytta ut lite hux flux blir ju inte kul. Säkert bra att du börjar direkt och rensa.
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaha du, så du ska flytta, men vet inte när... Ja det var ju en fantastiskt bra planering av dem...
Vet du hur lång tid det tar då?
Hoppas iaf att det går bra.
Kram
Marie

Anci sa...

Helt underbar helt enkelt !

Det verkar jobbigt med den där lyxrenoveringen. Tråkigt !

Kramar
Anci

Systrarna Hjertén sa...

Jättesnygg kudde! Min kollega köpte sådan knäppen på loppis förra veckan, attans att jag inte tänkte på att jag kunde haft dem till kuddar...

Mvh
Frida

Vit Poesi sa...

Låter härligt med lyxrenovering. Kudden är så underbart fin, påminner om en stor härlig sammetsväska.
Må så gott vännen
Kram Malin

pysseltanten sa...

Vicken fin kudde...:)) Du e så otroligt flink med fingrarna...:))
Men duu....FLYTTA?...Oj...Måste kännas en aaaning jobbigt att inte veta när eller hur...eller VART...
Fast röja e ju alltid bra...:))
Vi e nog många i bloggvärlden som e lite osynliga just nu...av helt naturliga orsaker...Jag menar..LIVET e ju till för att LEVAS!...Eller hur?...
Ha de gott, du goaste Hannis...
Kraamizar Git

Kia sa...

Vad spännande när man inte vet riktigt när man ska ut ur huset. Hoppas det blir bra i slutändan.

/ kia

Skogsfrun... sa...

oj vilken omställning att behöva kanske flytta till en etta så där. Man vill ju liksom veta så man kan planera! Hoppas det ordnar sig och du får svar snart. Men lyxrenovera låter ju inte dummt! Mums!

Snygg kudde!

Kram p.

Rosor och Spetsar sa...

Kudden ser supergo ut, och snygg.
Har sparat 2 dynor från en soffa vi slängt som jag tänkte göra nåt med.
Fy vad jobbigt med ofrivillig flytt. Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig.
Utanför mitt fönster öser snön ner för tillfället, tala om växlande väderlek.
Ocj jag håller med dig om att det är avkopplande att snickra och skapa.
Kramis
Annelie

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Hoppas det hela löser sig. Och vilken käck kudde. Kramar Maria

Hanna sa...

Skönt att du äntligen ska få renoverat, hoppas dom gör det ordentligt så du slipper takdropp och annat obehagligt.
Men det låter finfint med rensning, du kan väl hojta till på bloggen om du ska sälja nåt. Nu när vi ska flytta till hus så måste jag ju fylla ut alla rum, hihi.
Kraam

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag hade för mig att överraskningar skulle vara roliga, men det här låter inte alls som nån rolig en. Men i den bästa av världar kanske det betyder att du får röja undan lite och få en nyrenoverad lägenhet.

Vilken fin kudde du har sytt!

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Ps. om du kikar in till mig kanske kan jag överraska dig liiiiiiiiiite

Lily sa...

Konstiga "människor" utan framförhållning! Precis som man inte har något annat för sig..Fast inget ont som inte har något gott med sig..Att få rensat är en befrielse..Hoppas det löser sig till det bästa, att du får bättre besked..

Underbar kudde du sytt, spännet är så vackert..

Ha en fortsatt fin vecka
Kram Lily

Vita små hjärtan sa...

Hej Gumman!
Så himla fin kudde med vacker detalj!
Jaså då blir det till att packa då!
Ha det så gott.
Kram Agnetha