Korssamling

Jag samlar ju på sakrala saker.
Skriver jag som om det vore en nyhet=))
Men nu har jag spikat upp en del av
dom ovanför soffan.

Nu får lite av samlingen komma fram
i stället för att samla damm i ett skåp.
Konstigt tycker en del, vackert tycker jag.

En del av dom här korsen är förstås
nyproduktion men vissa har en historia.



Så nu kan jag roa mig med att fylla på väggen!
Och fortsätta samla=))

Har lagt ut nya auktioner på Tradera.
Dom hittar man här om någon vill kika.

Ny vecka som startar med sol!
Energin som legat i dvala efter semester och långhelger
är tillbaka så nu ska jag ta tag i "att sy" högen är tanken.

Kram Hannis

32 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Många vackra kors vännen. Ha en fin måndag.
Kram Agneta

the shed sa...

Du är så fin på nya bilden här brevid! Din samling är så vacker, jag har själv lite dubbla känslor till det sakrala..Mixen till skallen vid sidan om är så läcker, he he!

Stor kram o ha det gott idag!

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!

det där kan man aklla samling, en vacker sådan.
Så vackert det blev på väggen.
Klart de sak vara framme...

Oj lyxrenovering.. hmm jo det är populärt nu det där..
Lycka till ni med all rensning.. kan ändå vara skönt för både kropp och själ.

Många kramar
Ann-Catrin

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fint det blev!
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Dronninghuset sa...

det ble pent, flott samling du har ;-)
ønsker deg en god mandag,
hilsen Tove i dronninghuset

Fröken Grön sa...

Vackert, tycker jag också! Verkligen effektfullt att samla alla kors på ett ställe så där. Och roligt att blanda nya saker med grejer med en historia.
Önskar dig en fin måndag, Hannis!
/Anna-Karin

Vintage House sa...

Hej
Härligt vackert det är så fint att samla massa av samma sak och bilda ett collage.
Ja det fanns verkligen mycket vackert på loppisen var själv tvungen att hålla mig:)
kram
sandra

tinajo sa...

Jag är inte religiös som så, men har alltid uppskattat det estestiska i religionerna. Finns mycket att tycka om där, så jag tycker inte det här är konstigt alls. :-)

Anna S sa...

Ser fint ut! Snyggt placerade i förhållande till varandra.
Ha en jättebra början på veckan! :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker också om sakrala saker (ingen nyhet här heller) och din samling av kors tycker jag är väldigt vacker.

Önskar dig massor av energi, sol och en bra början på veckan!
Kram,
Regina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så läckert det blev!! En härlig känsla du har fått fram. Jag gillar ju också den sakrala känslan.

Vädret just nu är toppen, hoppas det består, länge länge.

Kram monica

milla-andante sa...

Fin ny bild på dig Hannis!!

Här händer det grejer... lyxrenovering minsann... kommer frun att flytta tillbaka sina vackra sakrala saker efter ettan??
Gulligt att de meddelade ungefär i alla fall(!)

Kanonsnyggt på väggen!!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint och samla ihop alla på samma ställe, det stora träkorset med jesusfiguren på var häftigt. Blev superbra, du har alltid så bra idéer.
Kramar
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Så vackert med din samling av kors, tycker det var superfint!
Ha en mysig kväll!
Kram Anna

Industri house sa...

Hej Hannis! Den där väggen med alla korsen, den var SUPERSNYGG!!Det kan jag säga att både jag och dottern tycker =) Jag har väl skrivit innan att Michaela har lagt beslag på dom mesta inredningssakerna här hemma känns det som, både madonnorna och alla mina kors! Så nu vet jag någon som nog kommer till att låna din ide..Må så gott, kram jessica =)

Nygammalt sa...

Häftig samling du har fått till!
Oj, storrensning...skulle jag också behöva men jag har också svårt att kasta saker pga sentimentala skäl. Till sommaren ska jag försöka ha en liten loppis tänkte jag.

Kram.

Änglarnas hus sa...

Hallooooo!

men guu va snyggt att samla ihop allt så där till en samling på väggen..och du har en hel del där som frestar mig!!
Gillar ju också sakralt så till den grad att sonens kompis sa " Du din morsa är typ jättekristen"...och sonen svarade.."Nej! Tror inte det..det där är någon inredningsskit"

Ha det gottis!!
Kram Sanne

Sussi sa...

Vackert!! Kors är fint...särskilt de gamla. Läckert med en samling på väggen...

Kram
Sussi

Loella sa...

Så många vackra kors...Sakrala ting är även en av mina passioner....Gillar din blogg :)


Hälsar Loellan

Anette sa...

Snyggt!Mycket bättre än att ha dem i lådan;) Hoppas att din utrensning går bra. Behöver göra en här hemma också...
Kram/Nettan

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Inget galet i det inte. Intressant och vacker tycker jag i alla fall. Hoppas du får en fin och skön vecka kramar från Maria

Rosor och Spetsar sa...

Gud så snyggt med samlingen där på väggen.Det är ju klart att du inte ska ha dem liggandes i ett skåp.
Jag har nog svårare med att rensa bort saker, utan sparar för att jag kanske kan ha användning av det någon gång.
Men jag ska försöka vara med på nån bakluckeloppis i sommar.
Kram
Annelie

Mamma C sa...

Konstigt tycker jag inte, jag tycker snyggt.
Kram mamma C

Pysselpalatset sa...

Hej där, hoppas det ordnat sig med skjussen till Violan, Nästa år hoppas jag att jag kan och får vara med... ha nu så himla trevligt... kram Jeanette

annis sa...

väldans snyggt blev de!

Luna D Sign sa...

Du gjorde rätt i att hänga upp dem. Det är inte roligt att samla på saker och sen ha dem undanstoppade.
Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Ja, jag sorterar då in dem i Vackert-kategorin framför Konstigt-kategorin!
Här har jag lagt nya tyger till pågående syprojekthögen, så härligt nog lär jag nog aldrig bli klar :-D

Cathrin sa...

Vackert! Och vackra saker skall ju visas fram. Även om de inbland måste få åka in i ett skåp så att annat vackert får komma fram.

Tack för din ord - de värmer!!!
Kram!
Cathrin

Ellinor sa...

Vad glad jag blir att du vill vara med i min utlottning! Och dina kors ser häftiga ut. Särskilt jämte dödskallen =)
Kram
Ellinor

Therese sa...

Wow! Vilken undebar vägg! Supersnyggt att samla alla kors så där. Jag är ingen korsfanatiker, men när jag ser dina bilder så blir jag grymt sugen på att börja samla:)

Hur går det med rensningen?

Bilder ja... det kommer:) Snart! hihi

Må så gott, stor kram Therese

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Jättesnyggt, ju! Och annorlunda, vilket jag gillar.
visst är det härligt med solen!?

Önskar dig en underbar dag!

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna