Just nu gör jag...

om gamla symaskinen till ett bord.

Mycket svart färg går det åt

Det som blev över när jag gjorde köksbordet
får bli bordsskiva här också.

Länge sen jag målade och snickrade känns det som
så symaskinen som stått på balkongen
hela vintern får nu en liten makeover.
Just nu väntar jag på att färgen ska torka,
sen ska jag börja skruva.

För er som funderade över vilket lopp
jag ska springa så är det blodomloppet.
Inget avancerat och nu känns det
knappt som att jag kommer att ta mig runt.
Men delta ska jag=))

Nu, jordgubbar och mjölk!
Kram Hannis

33 kommentarer:

the shed sa...

Så snyggt det ser ut, de där är rackarns fina alltså! Väldigt läckert i svart, tror syrran sprayade sitt en gång i tiden.
Håller tummarna att du tar dig runt på loppet, bara vara med känns ibland roligare än att ta sig runt om man inte riktigt orkar, tycker jag. Jag har promenerat i mål några gånger då springet tagit kål på mig..

Kramen på dig!

Systrarna Hjertén sa...

Ska bli spännande att se resultatet.

Lycka till med loppet!

Mvh
Frida

Anette sa...

Lycka till med ditt projekt! Jag målade om underedet vitt o har det ute nu med en skiva på. De är användbara de där gamla symaskinerna;)
Ha det gott! Kram/Nettan

Kia sa...

Åh en sån där symaskin klämde jag fingret i när jag var liten.

Men du kan väl gå runt?!

/ Kia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Ska bli spännande att få se resultatet!

Duktig du är som ska springa! Det klarar du nog bättre än du anar;)

Kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Kan du komma över hit och hjälpa mig att skruva ihop en tallrikshylla som blivit stående när du är klar? :-D Här målas det också svart, en kökspall ska snart få sig ett tredje lager!

Jag är bra på att titta på när andra springer...

Lisa.L sa...

Blir ju säkert kanonfint :D hoppas vi får se färdiga resultatet sen ! kram

Mamma C sa...

Symaskinsunderreden är så jäkla snygga. Kommer att bli ett toppen bord. En mil i neontröja, det kommer att gå galant.
Kram Mamma C

Lilla hjärtat sa...

Spännande att se resultatet.
Jag har också målat mitt.
Jordgubbar och mjölk är inte fel <3
Kram A-K

Mamma C sa...

Hahaha, nu satt jag och tänkte på fel lopp tror jag. Ni har väl något kvällslopp i Sthlm, som jag tänkte på.

Hemmafix-Monica sa...

Hej, hamnade av en slump på din blogg och vill bara lämna en rad. Vilken fantastisk fin blogg du har, massa fina inspirerande pyssel! Jag kommer definitivt tillbaka.

Rosor och Spetsar sa...

Det blir snyggt helsvart som du gör det, ditt symaskinsbord Hannis.
Tänk så många olika underreden det finns, och alla vackra på sitt sätt.
Jag har ett som är vitmålat och som st¨tt ute några år så det rostiga kikar igenom.
Kram
Annelie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs tjejen,
Tänkte på dig idag och funderade lite över var du brukar befinna dig!? För idag så tillbringade jag dagen på den ön där du tillbringade påsken... det var en underbar dag idag och ön var såååå vacker!!

Tänk om jag hade fått sitta på en brygga och doppa tårna och bara vara...

Spännande att se resultatet av ditt nya projekt och tack för rösten. Kram Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där kommer bli supersnyggt med svarta bräder som skiva. Jag tycker du är jätteduktig som springer ett lopp, och man kan väl småjogga emellanåt.
Lycka till
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Åh det kommer bli nåt riktigt snyggt av detta det är jag helt övertygad om så nu sitter jag här och väntar på att få se ;o)
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Vintage House sa...

Hej
Ska bli intressant att se hur det slutgilitiga resultatet blir, är sugen på att göra något med min där hemma...
kram
sandra

tinajo sa...

Spännande att se slutresultatet sedan! Jag ska också springa Blodomloppet (nästa vecka). Hu, vad har man gett sig in på..! :-D

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ du är i farten igen och fixar och trixar... Det blir säkert jättefint när det blir klart.
Kram
Marie

Fröken Grön sa...

Åhh, jordgubbar och mjölk! Åhhh, fint symaskinsbord! I sommar ska jag jaga ett sådant på loppisarna här på bydgen.
Tack för glada tillrop angående vår spis! Du kan tro att den kommer användas flitigt av en fryslort som jag.
Må gott!
/Anna-Karin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste Hannis!!

Vad duktig du är som tänker springa ett lopp..sånt imponerar på mig!!

Jag tycker att den matta svarta färgen du använder är så fin..vad är det for märke/FÄRGSORT??

Ska bli spännande att kolla inresultatet sen!

Ha det gottis! Kram Sanne

Hanna sa...

Hej underbara du, det var jättekul att få komma hem till dej och titta. Såå fint du har det. Tack för burken och postlådan. Hoppas vi kan ses igen. Kraam

Anna S sa...

Hej Hannis! En jättebra idé verkligen. Ser fint ut med både svart underrede och svart bordsskiva. Blir säkert jättefint!

Kram Anna S

Vit Poesi sa...

mmmm, kommer bli så fint.
önskar dig en fin fredag!
Kram Malin

Skogsfrun... sa...

lycka till på blodomloppet ;) vilket fiffigt namn! haha... den ser ut att bli fin symaskinsbodet! kul och se när du fått ihop det och vart det hamnar!
Ha en finfin fredag!

Kram p.

Therese sa...

Åh, dina ideér blir ju bara bättre! Din kreativitet tycks inte ha någon ände, me like:)

Blodomloppet alltså, och jag som hade hoppats på att få springa om dig haha. Göteborgsvarvet blir det för mig, förra året tog jag mig knappt i mål så i år hoppas jag på bättre tid.

Lycka till! Och smaklig måltid med jordgubbarna, låter helt otroligt gott.

Kram therese

Fröken Eila sa...

Kommer att bli ett superfint bord, ett sådant skulle jag gärna vilja ha!

Mycket annat & lite betong sa...

DET kommer att bli fint! Väntar på färdigt resultat!

Ha en skön helg!
Agneta

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Det här kommer ju att bli snyggt, det ser jag. Lycka till med ditt lopp också. Trevlig helg önskar jag...kram Maria

Ellinor sa...

Har också en gammal symaskin stående och har många gånger funderat på att skruva isär och göra bord. Ditt kommer bli riktigt fint det är jag säker på!
Ha en riktigt fin helg. Hoppas solen skiner på dig!
Kram
Ellinor

Systrarna Karlsson sa...

Åh symaskinsunderreden är så vackra. Syster L gjorde om ett sådant till ett bord förra året blev så vackert...

Önskar dig en ljuvlig helg

Nyanser av vitt sa...

Ser strålande ut. Vi har också ätit årets först "bubbar". Så "goa"
kramis

Industri house sa...

Ja du Hannis det kan inte bli annat än jättefint med bordet! Ska bli spännande sedan att se när det är färdigt =) Ha nu en riktigt härlig helg, stor kram jessica =)

milla-andante sa...

Man bara vet när du är i farten med pensel och skruv att det blir mer än bra!! Ser fram emot slutresultatet på både bord och blodomlopp! Imponerad av båda!:)

Kram