Inte klar kan man säga

Eller jo, själva bordet är klart.
Men inte piffet.
Och nu går jag runt och tycker att det ser konstigt
med den tomma väggen ovanför så det måste jag
göra något åt.
Men en liten titt får ni i alla fall.
Har blivit galen i svart som kontrast.
Fördelen är att om jag vill ha det vitt så
är grundjobbet redan gjort för att det sen
blir ett shabby bord.
Det får alltså agera bord för
smyckena så länge

Är lite frustrerad över att inte ha den tid jag vill.
Några timmar till per dygn skulle vara trevligt om
jag får önska fritt.
Det känns som att projekten aldrig blir riktigt
klara därav upprepningen av just sovrummet...
Men samtidigt så händer det mycket roliga saker nu,
och då ska man passa på att ha just roligt.

Och om någon funderar över skorna så trippar jag
inte runt i dom till vardags utan det har varit rekvisita
till en sak jag gjort och nu passar dom dessutom
in som inredningsdetalj=))

Ha en toppenmåndag!
Kram Hannis

25 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Håller med, känns som jag inte hinner något eget just nu, trots att man på nått sätt ändå har lite extra tid nu när det är ljust...

Vissa saker måste värka fram, du kommer säkert på vad som saknas på väggen så småningom.

Lycka till!
/Frida

the shed sa...

Din ring, den är ju helt sjukt fin!!
De svarta detaljerna lyfter hela bilden, så snyggt!
Jag hinner inte heller med allt jag vill. Trodde det var mig det var fel på men då skyller jag på tiden..he he.

Kram o bra start på veckan!

Fröken Grön sa...

Muchos läckert, Hannis! Kul att du har upptäckt svart, det gör sig verkligen bra mot det vita.

Tiden ja, vart tar den vägen? Fast jag har det så bra att jag bara jobbar halvtid så rinner tiden iväg. Kanske vi borde införa en ny veckodag i anslutning till helgen? Vad sägs om Fixdag? =)

Må gott!
/Anna-Karin

Vintage House sa...

Hej
Härligt med svarta detaljer och läckra bilder på ringarna..
Ja tid det behöver jag oxå.
kram
sandra

Cathrin sa...

Så snyggt, så snyggt! Börjar själv nu lömskt kasta mina blickar på symaskinsbordet hemma. Hade varit mycket snyggare med ny skiva... Men jag känner igen mig på pricken ang. att tiden inte räcker till. Trots att jag nu är temporärt hästlös räcker ändå inte dygnets timmar till. Borde man inte kunna kräva 30 timmarsdygn?

Ha en fin start på veckan!
Kram
Cathrin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ont om tid är det gott om!!! Lite mer tid och gott om energi står högst på önskelistan.

Vad fin symaskinen blev, verkligen fint med svart som bryter av mot det vita. Ringarna är hur läckra som helst. Gillar din nya header också och bilderna på den fina amuletten.

Önskar dig en riktigt fin början på veckan!
Kram,
Regina

Lisa.L sa...

Det vart jätte fint :D är fint med lite svart också som skär av i det andra :D kram

Anna S sa...

Ser jättefint ut! Passar med smyckena på med. Jag gillar att det är text på järnunderredet, såg inte det förut.

Du kan få några timmar av mej. ;-)

Ha det fint du med! :)
Kram

Kia sa...

Snyygt det blev!
/ Kia

Industri house sa...

Bordet blev ju SUPERSNYGGT!!! Gillar också svarta detaljer till, det har vi bla på ett av våra matbord och jag ångrar inte att jag målade det!! Jag håller med om att det bryter av så snyggt. Ha en fin dag, kramkram jessica =)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag håller med om att svart är en härlig accentfärg och färdigt blir det förr eller senare eller så går tiden och så hinner man hitta på nåt nytt!!

Leva livet skall definitivt vara prio 1!!

Ha det gott, Kram Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom klackarna vete sjuttsingen om jag skulle klara, men så läckra och ha stående. Det är jättefint med ditt svarta, precis lagom mycket också.
Kramar
AnnaMaria

Lantliv i Norregård sa...

Superfint Hannis:)))

Kram Malin

Mamma C sa...

Tid ja, det skulle man ha lite mera av. Men förmodligen går inte det att fixa. För då skulle det nog redan vara gjort tror jag. Så snyggt det blev. Svart är inte fel alls.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Din blogg är jättefin och jag gillar madonnan!

enkla nettan

Hanna sa...

Nej säg som det är nu med skorna, dom hade du på dej när jag hälsade på! Hahhahah!
Bordet blev supersnyggt!
Kramis

Stina sa...

Så fint...min favoritbloggare alla kategorier :)

Största kramen till dig!

Ljuva Drömmar sa...

Tänk om man kunde tillverka lite tid, har alldeles för lite just nu...som alltid...

Underbara bilder och dina smycken är så snygga!

Hoppas du får mer tid framöver. Kramar Maria!

Eldrid sa...

Nydelig bilde av deg Hannis, och din nye banner..LOVE it!
VAKKERT!!

Gledesmil fra meg
Eldrid

Therese sa...

Mycket fina bilder! Love it:)

Du behöver kanske inte fler timmar på ditt dygn, men mindre timmar att lägga på annat än hemmapyssel;) Kan inget annat säga än att jag känner igen det. Började med ett evighetsprojekt igår, trots att jag innerst inne vet mycket väl att den tiden inte finns... men vad är väl en bal på slottet;)


Hoppas du mår bra! Stor kram Therese

Hanna sa...

Hihi!! Ja visst var min kommentar sann?? Eller??
Ja jag såg din Blocket-annons men vi har 90-madrasser nu. Men funderar på att byta till 80. Så jag kanske hör av mej om sängen lite längre fram om du inte får den såld för den är sååå fin.
Kraam
Ska du till Fullerö imorrn kväll??

tinajo sa...

Himlarns läckert! :-)

Ellinor sa...

Har en del elever på min skola som trippar runt i typ skor som på bilden. I skolan!! Imponerande!
Perfekt litet bord för småprylar/smycken.
Ha ett skönt avslut på veckan!
Kram
Ellinor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Morrn morrn
Kolla om du har ikryssad ruta: fortsätt vara inloggad, där du loggar in. Ta bort det krysset, det gjorde jag.
Kramar
AnnaMaria

lugnet sa...

Såå fin den blev:) Love black! Har faktiskt en maskin som står kvar hos mina föräldrar, lite lust att måla den rosa! Hoppas du får en Fin Helg!
Kram//Ulrica