Återfunnen pall...

Att ta sig in i förrådet för att rensa var som att bestiga berg!
Och fick sig ett snabbt avslut då jag hittade en av pallarna
som tidigare har släpats hem...
För då måste ju pysselhörnan få sig
en uppfräschning i stället.

Först tänkte jag sälja den men icke!
Sånt här kan jag inte skiljas från.



Glasburkar blev utbytta mot zinkburkar



Trämojängen fick komma fram igen

Och en" amulett" på lampan.

Nöjd, för tillfället bör tilläggas.

Nu, måla lite!
Håller på att med en tavelvariant.
Hittar sällan något till väggarna så då får jag fixa
egen konst eller kladd kan man också kalla det=))

Kram Hannis
Ps.Har lagt ut flera nya auktioner bla gröna lampan
som flera har frågat om.

Och Anna! Stor kram!

25 kommentarer:

Tina sa...

Vilken fin pall, skulle inte jag heller skilja mig ifrån! Jag "kladdar" också för jag hittar ingenting heller att sätta upp på väggarna. :) Kramis

Millas hem sa...

Så fint i din kontorsdel! Jag bara älskar pallen. Hade en likadan tidigare. Miss it!

Kram Camilla

Systrarna Karlsson sa...

Så vackert det blev. Pallen är ljuvlig...

Önskar dig en underbar torsdagskväll

Lantliv i Norregård sa...

Snyggt, en sån pall kan man inte skiljas från;o)

kramis malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den pallen ska du inte sälja, passade så jättebra i din arbetshörna. Tänk vad bra saker man hittar när man rensar förråd.
Kramar
AnnaMaria

Dronninghuset sa...

ble et flott hjørne ,-))
god kveld til deg,

hilsen Tove

Mamma C sa...

Farbror doktorns pall, den ska du inte göra dig av med.
Kram Mamma C

Teres sa...

Vackra ting du visar! Pallen är helt underbar.
mvh/ Teres

Ellinor sa...

Ser så mysigt och pysselvänligt ut!!
En riktigt bra helg önskar jag dig!
Kram
Ellinor

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt! Är det en gammal sjukhuspall tro?

Mvh
Frida

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så där gör jag ibland...jag ska städa eller rensa och så hittar jag något, får en idé och så är städningen ett minne blott=) Stolen är helläcker och passar så bra i pysselhörnan. Jag har köpt en burk zinkfärg och oj vad kul saker man kan göra=)

Önskar dig en fin fredag och avslutning på veckan!
Kram,
Regina

Systrarna Hjertén sa...

Detta inlägg har jag redan kommenterat en gång, men det verkar att ha försvunnit i cyberspace....

Väldigt mysig pyssel hörna och snygg pall i alla fall!

Trevlig helg!

/Frida

Anna S sa...

Hej Hannis. Nu verkar det gå att kommentera och se inlägget. Såg att flera har problem med Blogger nu.

Vad fint du har det i arbetshörnan. Stolen och zinkburkarna är jättefina och gör sej bra ihop. :) Helt i min smak med.

Tack för din kram och kram tillbaks till dej! :)
Ha en fin fortsatt helg.

Rosor och Spetsar sa...

Läckert och visst är det bra att hitta saker i sina egna gömmor som man knappt vet att de finns,
Idag ska jag lasta bilen för en bakluckeloppis imorgon - ska bli riktigt kul
Kram
Annelie

Villa Carl Larsson sa...

Superfin pall och jag gillar verkligen din mysiga pysselhörna :)

Hoppas du får en bra helg. Kram Josefin

the shed sa...

Vill bara återigen säga att jag gillar pallen..tur att du återfann den.

Ha det gott o stor kram!

Cathrin sa...

Åh vad jag gillar din pysselhörna! Förstår att du vill behålla pallen - den passar ju perfekt. Jag har själv svårt att hitta rätt saker att ha på väggarna och håller just nu på och bearbetar ett tavelprojekt i huvet. Allt är inhandlat men för en gångs skull tänkte jag förbereda mig och inte bara kasta mig på projektet och sedan ångra mig direkt när det är klart...
Skall bli kul att se vad du håller på med.

Trevlig lördag!
Kram

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Fantastiskt fint det blev....Önskar dig en bra helg nu :) Kramar från Maria

Sussi sa...

Fin pall! Håll den hårt, och sälj den inte! Den passar ju perfekt vid din pysselhörna! Tror bestämt jag måste uppdatera min arbetshörna lite...tack för inspirationen!
Kram
Sussi

Fröken Grön sa...

Hihi, det där med att tvärt byta projekt när man kommer på något roligare känner jag igen! Fint blev det iallafall i din lilla pysselhörna, och den där pallen var det allt tur att du inte sålde.
Önskar dig en riktigt skön helg, Hannis!
/Anna-Karin

Noamaja sa...

Fint!

Fin och inspirerande blogg!

Ha en fin söndag!

Levindas Värld sa...

Snygg pall, såklart du måste behålla den! Den är ju som gjuten för din pysselhörna, gjorde sig ju perfekt där :-)

Ha det gott!

milla-andante sa...

Vilken tur att du rensade och tog rätt beslut!! Såå fint du har det!

KRAM
Din hårfärg är så fin, är det frisörens verk eller hemmagjort?

Eldrid sa...

Så snygg!
Den kan man jo anvenda øver allt!
Lekre bilder under her også...liker kors opphengen!
Herlige du...ha en fantastisk søndag mys kveld:):)
Eldrid

enkla sa...

Var har du hittat det? Vad jag nu ska kalla det.

nettan-enkla