Tratten blev en ljusstake

Vet inte vart jag såg det men det är ett tag sen som
jag tänkte att så skulle jag också vilja ha.
Ett ljus i en gammal tratt.
Men hemmablind som man blir så har jag inte ens
tänkt på att jag faktiskt hade en tratt i gömmorna.
Men nu så...

Ett julgransljus fick det bli i den här lilla





Liten men söt kanske man kan säga.

Nu är snart April slut.
Hur snabbt kan det gå egentligen?
Försöker njuta så mycket det går för det
här är min favorittid.

Är lite besviken för att jag inte kan åka på
bloggträffen som är i Maj.
Det var flera som gjorde så mycket för att jag skulle
kunna få lift och allt ordnade sig.Tack till er!
Men så är livet som det är och jag kan inte åka i alla fall,
förhoppningsvis kommer det flera tillfällen=))

Hörrni, trevlig helg säger jag nu!

Kram Hannis

26 kommentarer:

the shed sa...

Trevlig helg på dig med!
Hoppas du får det riktigt trevligt och skönt och du, din fina ljusstake gillar jag skarpt..

Puss o kram på dig!

Hipsterlillamy sa...

Trevlig helg goding!!!=)
Den 29 Juli finns jag i Uppsala en natt. Ska bo på Grand Hotell Hörnan. Ett bröllop. Jag hoppas du är hemma dagen efter för då kommer vi gärna på besök...hela familjen Åström=)=)=)

tinajo sa...

Ser ju himla rart ut - vilken bra idé! :-)

Det kommer säkert fler chanser att åka på bloggträff! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var jättegulligt att tratten var så liten, man har mer i gömmorna än man tror. Och jag håller med, april har gått väldigt fort.
Ha en fin helg du också
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Kul idé.
Trevlig helg på dig med.
Min började idag, så skönt.
/ Kia

Anci sa...

Jag gillar det ! Och du är så himla kreativ och inspirerar mycket.

Kram
Anci

Ljuva Drömmar sa...

Så är det ofta för mig att jag glömmer vad jag har i lådor och skåp här hemma.
Bra idé och snyggt genomfört av dig! Jag har också velat ha en sån men vad jag vet så har jag inga trattar. Loppis i helgen så jag kanske hittar nån då.

JAg håller med dig om att april har gått fort. Vi har haft sommarvärme ett tag nu och det går lite för fort i naturen. Jag hinner inte med allt jag vill men får väl njuta av solen och hoppas det löser sig.

Kramar Maria!

Vintage House sa...

Hej
Det är så läckert med trattar som ljusstakar har några stycken:)
Synd att du inte kan komma iväg, vet hur det är får oxå hoppa vissa saker som jag vill komma iväg på.
Ha en skön helg
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!
Vi laddar och hoppas på att vi kan vara med på bloggträffen, nästa år! Vore som sagt väldigt skoj att träffa andra bloggisar.

Din tratt är toppenfin, jag har korvtrattar som jag älskar.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram monica

Ullis sa...

så sött, vilken rolig idé!
Ullis

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja man blir nog hemma blind.. Men blir glad när man finner något man har längtat efter i sina egna lådor.. Så gick det oxå för mej !
Kraam
Sanne

Anna S sa...

Hej Hannis! Vad fint att du hittade din tratt. Jag gillar att använda metall saker som ljusstakar. Hittade en liten söt kakform i vårat soprum häromdagen. Nu har jag ett värmeljus på den.

Ja, otroligt vad fort April gått!

Ha en fin helg du med! Hoppas solen skiner på dej!

Kram Anna S

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Har några trattar... kanske snor din idè;o)

Trevlig helg till Dig!
Kram Malin

Fröken Grön sa...

Hmmm, i plasttratt blev det liksom inte samma sak... Nu får jag hålla ögonen öppna på loppis, för det där var jättefint!
Må gott, Hannis!
/Anna-Karin

Vita Falkens Lantliv sa...

Önskar dig en riktigt skön helg med!

Super gulligt med tratten och ljuset!

Kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Fint trattljus! Fast det som jag nästan mest fångades av var det varma sommarljuset i bilderna! Jag längtar till maj, det är ju den bästa tiden. Men sedan får maj gärna gå låååååångsamt :-)

Systrarna Karlsson sa...

Ljuvlig ljusstake det blev;)

Önskar även dig en underbar helg

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men så synd att du inte kommer! Jag som hade sett fram så, emot att få träffa dig igen... Vi får väl ta nya tag och vänta på nästa tillfälle.
Kram
Marie

Hanna sa...

Ha en jätte trevlig helg!
Kram
Hanna

Industri house sa...

Hoppas du får en riktigt härlig valborg hannis! Massor med kramar jessica=)

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar Valborg och en skön maj! Må alltid solens strålar nå ditt hjärtas rum!!!
Varma Kramar Raina

Systrarna Hjertén sa...

Kul när man har fina saker i sina gömmor, själv har jag bra en blå tratt i plast, inte riktigt samma sak...

Va är det för en fin kruka du har på bilden? Hemmapyssel?

Mvh
Frida

Rosor och Spetsar sa...

Så fiffig du är, riktigt snyggt.
Här kan man ju verkligen säga att i det enkla finns det vackra.
En härlig Majvecka önskar jag dig
Kramar
Annelie

Mamma C sa...

Blev ju en urläcker ljusstake som du fixat till.
Kram mamma C

Monkan sa...

Det verkar ha varit en underbar resa till Afrika, ett ovanligt resmål tror jag? Hoppas det inte blir för exploaterat bara, tänk om alla resmål bara kunde bevaras som genuina.

Hoppsan, lite bloggande att läsa ikapp alltså, men jag har legat lågt med bloggande, bara för din skull ;) Eller om det nu var tidsbrist/inspirationsbrist...? Nu håller jag på och läser ikapp lite efter min bloggpaus på hemmaplan och då är det så skönt att allt är sig likt, att se dina fina makeovers och fiffiga lösningar.

enkla sa...

Häftigt, den ide´n hade jag inte kommit på själv!:)

nettan-enkla