Mini makeover

Jag tog ju bort plåtskåpet från sovrummet.
Vilket gjorde att det blev väldigt tomt!
Målade om en spegel, slängde upp favorittavlan,
och ställde dit en bricka med smycken.
Flaskorna som var ljusstakar är nu
armbandshållare ett tag...
Madonna för halsband
Tidningar som bord har ni sett förut,
nu får ni se min bokhög som ska
plöjas igenom.
Fasters älskling visar blomman hon plockade
och självklart ska det fotas.
Hon brukar kalla mig papparazi när hon får nog...
Har haft en helt fantastisk påskhelg!
Att kunna hämta kraft hos familjen är en förmån.
Att se min mamma sovandes med brorsonen på armen
tidigt på morgonen gjorde att hjärtat svämmade över.
Inget att ta för givet och hos mig väcker det en
oändlig tacksamhet.

Jag hoppas att ni alla haft sol och tankat energi!
Kram Hannis

Ps. Anna, här kommer din kram=))

23 kommentarer:

Helena sa...

Vilken bra idé att använda flaskorna som smyckesförvaring. Visst är det härligt att få tanka lite energi med familjen.
Ha en fortsatt bra kväll
Kram
Helena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härlig minimalism! Å en härlig helg har vi haft...jag har också haft möjligheten att känna hur hjärtat kan svämma över, att få känna tacksamhet över livet och få en hint om vad som verkligen räknas.

Ha en fin avslutning på helgen!
Kram,
Regina

Nyanser av vitt sa...

Mycket fina armbandshållare. En bra idé vännen.
Hoppas din påsk varit fin.
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Luftigt och jättefint, bra idé och ha flaskorna till armbanden. Vilken fin sänglampa du har också.
Jättesött foto på lilla handen och sippan.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Du får till det som alltid. Oavsett om du bygger på eller skalar av din inredning.
Kram mamma C

the shed sa...

Jisses, så fint du skriver på slutet..
Din armbandshängare är så himla bra. Jag har länge funderat på hur jag ska förvara mina..

Ha det bäst Hannis, jag tänkte på dig i dag. Kul att se ytterligare ett fint inlägg

KRAAM

Fröken Grön sa...

Låter verkligen som att du har fått en härlig påsk med de dina, - så härligt!
Tycker det blev jättesnyggt med den svarta spegeln och med smyckena samlade på brickan. Ditt sovrum skulle man sova gott i! =)
Hoppas du får en bra start på arbetsveckan, - den är ju lagom lång! (Om du inte jobbar helg också...)
/Anna-Karin

Rosor och Spetsar sa...

Snyggt med den svarta stora spegeln.
Visst är det roligt att göra om lite grann.
Låter som om du haft en härlig helg med de dina.
Jag har också njutit det vackra vädret ihop med familjen.
Kram
Annelie

Anna S sa...

Hej Hannis. Blev ju jättefint med spegeln och flaskorna som armbandshållare.

Vad fint att du kunnat träffa nära och kära i helgen. Jag har varit hemma men tagit en del promenader i solen. Det är härligt.

Tack för kram och kram! tillbaka. :)

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Hoppas du haft en underbar Påsk. Det har vi haft här hemma. Kramar Maria

tinajo sa...

Vad snyggt det blev - hoppas du haft en riktigt härlig påsk! :-)

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du gjort och det låter som om du haft en underbar helg!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Pysselpalatset sa...

härligt med förändringar... lite ljusare och lättare på sommaren... eller hur.. flaskidén tänker jag bestämt norpa... bara så du vet kram J

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Du är nog förändringarnas drottning du! Trots att många av oss nadra ändrar om är du nog den som gör det mest..
Såg att du också har varit på resande fot!! Såg såå härligt ut med beachen..och att få möta en helt annan kultur!!

Ha det gottis!! Kram Sanne

Anette sa...

Ja du får till det vad än du gör=) Vad hände med plåtskåpet då? Tyckte det var läckert också=)
Kram från mig!

Industri house sa...

Som alltid, helt fantastiska bilder, du är så duktig på att få till den rätta känslan=) Fina tankeord där på slutet, stor kram hannis/ jessica.

Mira sa...

Där påminner du mig om att jag borde måla mina inköpta tavelramar, kanske en spegel också... :-) kul projekt, fint du gjort!
Kram/Mira

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
oj vilken energi du har. Här hemma så står det mesta still... har bara fyllt på med lite blåbärsris och vitsippor från landet...

Ha det gott, kram Monica

Fröken Fräken sa...

Luftigt och härligt, precis vad man behöver i sovrummet! Nu, när det är så mycket solljus som man får in, borde man ju kunna ta in mer färger och mönster, men jag vill visst bara ha ännu ljusare! Så hur kommer det sig att det blev svarta gardinkappor i köksfönstren?!

Lev Vackert sa...

Vackert!

Elsa och Helena sa...

Vilka fina foton och så läckra armband, smyckes älskare som man är:) Ska bli trevligt att träffa dig på bloggträffen hos Viola i maj...vi hoppas på sol och värme!
KRAM Helena

Ellinor sa...

Härligt ljust du har det i ditt sovrum!
Vad fint du verkar ha haft det i påsk. Och visst är det viktigt att få tanka lite energi ibland. Hoppas att även din vecka bjuder på lite energitank!
Kram
Ellinor

Hanna sa...

Halloj! Vilken smart idé med flaskorna. Ska tipsa mina småsystrar om det, dom har så mycket smycken.
Vilken härlig resa du varit på, såg ju underbart ut på bilderna.
Kraam