Hemma

Hemma efter en fantastiskt tid i Gambia, Kololi( Västafrika)
Det var min första resa till Afrika men inte den sista!
Ett kontrasternas ställe som bjuder på allt man kan tänka sig.
Så nu kommer förstås lite bilder=))

Stranden tillbringade vi mycket tid på

Fötterna var gula efter allt promenerande i
sanden på gatorna.

Jag tycker att jag släpar mycket hemma
men jämfört med andra ska jag nog vara tyst...



En apa med kompisar besökte oss vid stranden.

Getter och kor lite överallt.

Och vackra träd och blommor förstås.
Otroligt att det blommar så mycket i ett
land som är så torrt i perioder.

Här bodde vi.
Frukost ute på gården i morgonsolen till ljudet av
människor,djur och liv är något jag njuter av

Från Kunta kinte beach

Efter att ha varit helt avskuren från internet, nyheter
och måsten så har jag verkligen kopplat av.
Det var ett löfte jag gav mig själv innan jag åkte.
Att ta mig tid att tänka, njuta och släppa taget
om hemmastressen.
Nu väntar vardagen men det blir en lugn start.

När jag startade datorn så hade jag missat nästan 700 blogginlägg...
Lär ta tid innan jag läst igen allt vad ni pysslat med tror jag=))

Kram Hannis

30 kommentarer:

the shed sa...

Härliga bilder!
Afrika är fantastiskt, härligt med en tjuvstart på vår/sommar för dig.
Kan tänka mig att du kopplat av för bilderna ser så rogivande ut..

Ha en bra vecka och må så gott!

Vit som snö sa...

Välkommen hem!
Vilken underbar resa! Verkligen annorlunda mot hur vi har det hemma.
Så nyttigt att vara avskuren från mail, datorer o teknik ett tag, kanske först då man verkligen slappnar av kan jag tro. För nog är man snudd på beroende;)
Önskar en fin påskvecka till dej vännen!
Kram Cilla

Lantliv i Norregård sa...

Välkommen hem!!!
Annorlunda & spännande resmål!

Kram Malin

Vit dröm sa...

Men åh det ser ju helt underbart Hannis, afrika måste jag åka till!!
Hoppas du får en lugn och behaglig start på veckan och välkommen hem :)
kram Anna

Levindas Värld sa...

Wow vilken fantastisk resa! Och vilket toppenlöfte du gav dig själv att bara NJUTA :)

Jadu, tillbka till vardagen med 700 missade inlägg, vardagsstressen har redan tagit vid ;-)

Må så gott!

Ljuva Drömmar sa...

Vad härligt du verkar ha haft. Afrika låter spännande! Skönt att verkligen kunna koppla av och ta en paus från all teknik. Är ju lätt att bli beroende...;)

Hoppas du får en skön vecka här hemma, kramar Maria!

Vintage House sa...

Hej
Ser verkligen helt ljuvligt och fantastiskt ut..
Skönt att bara få vara och verkligen kopplat av:)
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och välkommen hem!
Så härligt det låter med en riktig njutarsemester... och nu kommer snart påsken med vackert väder!!

Kan det bli bättre, ha det gott.
Hälsningar Monica

Anna S sa...

Välkommen tillbaka hem :)
Låter som du haft det riktigt bra och avkopplande på din semester. Att slippa nyheter och hemmastressen låter inte fel alls!

Ha det fint!
Kram Anna S

Fröken Grön sa...

Välkommen hem, Hannis! Det låter verkligen som att du har gjort en resa utöver det vanliga! Jag reste runt i Uganda för 10 år sedan och blev också helt tagen av allt Afrika har att erbjuda, - kan verkligen tänka mig att åka tillbaka.
700 missade blogginlägg, man kan ju bli stressad för mindre... Där är anledningen till att jag väljer att inte följa bloggar, - jag besöker dem hellre i min egen takt!
Hoppas du "landar" i verkligheten och får en bra vecka på hemmaplan!
/Anna-Karin

Viola sa...

Välkommen hem, har mailat dig, plinga så fort som möjligt, kramen

Anci sa...

Välkommen hem !
Åh, så kul att du visar bilder för oss. Afrika har jag aldrig varit i, nästa resa får kanske gå dit (efter att ha sett dina bilder).

Kramar
Anci

Marias Hörna - Njut av livet sa...

ååå vad underbart du måste ha haft det. Tittar in till dig efter ett par dagar nu. Idag är det högsommar här :) Kramar Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Välkommen hem. Vilken resa du har gjort, dom stränderna kan jag tänka mig hur bra dom är. Jätteroligt och få se dina bilder. Jag har aldrig varit i Afrika.
Ha en fin påskvecka
Kramar
AnnaMaria

Lily sa...

Välkommen hem! Låter som du haft en underbar avkopplande semester :)
Så fint och mysigt där du avnjöt din frukost. Nu blir jag lite sugen på att åka till Afrika. Har inte haft det i tanken innan..

Ha det gott vännen
Kram Lily

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Man behöver inte läsa ikapp, jag tror det mesta är "same, same" som innan du åkte!

Ser ut som du haft en helt fantastisk resa och VÄLKOMMEN HEM!

Mvh
Frida

Rosor och Spetsar sa...

Låter som en härlig resa, vilka fina bilder du tagit och låter oss få ta del av.
Härligt att koppla av totalt från all etermummel .
Och skönt att få komma hem till våren
Ha nu en fortsatt härlig vecka i värmen
Kramar
Annelie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Välkommen hem!
Så härligt att vara så fullständigt avkopplad från allt. Det är något man behöver då oh då...
Kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Vilka underbara bilder du visar. Måste ha varit en fantastisk resa.
Sköt om dig
Kram Agneta

Vita Falkens Lantliv sa...

Välkommen hem!
Du verkar ha haft en underbar resa!! Så skönt att vila upp sig och skaffa ny energi!

Kram Susanne

Stina sa...

Välkommen hem!

Så härligt du verkar ha haft, hoppas du fyllt på batteriet ordentligt :)
Nu ser jag fram mot nya inspirerande inlägg :)

Här händer inte så mycket, det mest spännande som hänt är att jag blev farmor igen i måndags till en liten Tilde :)

Kramen!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Välkommen hem! Du kommer verkligen hem perfekt. Nu när värmen kommit hit också. Afrika vill jag också åka till. Jag har varit i Tunisen men det räknas nästan inte till Afrika. Det ser ut som du haft det underbart!
Kram Marie

tinajo sa...

Oj vad spännande och fantastiskt fina bilder - tack för att du delar med dig! :-)

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!!
Men så underbar resa du har gjort! Och att du har kunnat koppla av....
En sån resa skulle jag oxå vilja göra!
Kram Agnetha

Ardisia sa...

Helt fantastisk upplevelse gumman! Ser så spännande ut!

Kram Mia

Therese sa...

Hej! Vad skönt att höra att du haft det bra! Och vilka underbara bilder, förstår att du njutit av varje sekund. Lugn start sa du... låt bli att kolla alla de där 700 inläggen då haha;)

Såg du någon krokodil?:) Jag har aldrg varit i Afrika, men har varit nära några stycken i Australien. Vi hade planer på att åka till Afrika på bröllopsresa, och jag ångrar mig nästan nu när vi valde en karibisk ö istället...!

Må så gott och håll kvar semesterkänslan så länge du kan, stor kram Therese

Ellinor sa...

Välkommen hem!
Det låter verkligen som att du har haft det helt underbart! Visst är resa typ det bästa som finns! Hoppas du har hunnit njuta lite av solen här hemma nu också.
Ha det gott i påskhelgen!
Kram
Ellinor

Nygammalt sa...

Välkommen hem!
Vilken härlig resa du har varit med om och så otroligt nyttigt att bara få vara och slippa alla måsten.

Önskar dig en Glad Påsk!
Kram.

the shed sa...

Vill gärna önska dig en riktigt skön Påskhelg!

kram på dig/Tina

Industri house sa...

Hej hannis! Efter att ha tittat på semesterbilderna, så kan jag tänka mig att ni haft det hur mysigt som helst!! Ville också bara önska dig en riktigt härlig påsk! Kramkram jessica.