Glad påsk

Jag har inte gjort ett dugg sen jag kom hem.
Förutom att jobba förstås.
Och skriva lista på vad jag tänkt pyssla med.

Men jag gick i alla fall och köpte mig lite Ginst.

För att fira våren.





Det lugna tempot får hålla i sig över påsken.
Som firas med brorsbarn och resten av familjen.
Förhoppningsvis skiner solen så jag kan sitta på bryggan
med en kopp kaffe och fortsätta njuta ett tag.

Och jag hoppas förstås att ni får en fin påsk!
Med sol, mysigt umgänge, inga måsten och kanske några chokladägg.

Kram Hannis

22 kommentarer:

Stina sa...

Hoppas du får en fin påsk med de dina.
Jag jobbar i natt men sen är jag ledig till måndag.

Påskafton tillbringar jag med mina söner med familj...äldsta sonen har köpt hus på landet och det passar bra att vara där när vädret nu ska bli så fint :)

GlaD Påsk och ha det så bra!
Kramen Stina

tinajo sa...

Ha en fin påsk - härliga bilder! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ginst och lite god mat kommer du långt med. Det är det som är så jättebra med påsk, inte så många måsten.
Önskar dig en riktigt
Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Villa Carl Larsson sa...

Men visst är det skönt att ibland inte behöva göra någonting. Jag har varit och städat undan en massa bråte i vår trädgård efter allt byggande i dagarna tre. Nu är jag helt slut i kroppen. Har ju fått städa efter min förmåga som gravid, men ändå.. Men NU ska jag bara njuta resten av påsken med vila, trevligt besök, god mat och påskgodis så klart :)

Önskar dig en Glad Påsk!
Kram Josefin

Eldrid sa...

Du är tilbake! Så herligt!
Dina blommor friskar verkligen opp! Vakkert.

Bra och njuta av påsk også..hehe..
Og takk for at du tyckte om mitt bord:)

Glad påsk til dig och dine!

Kram

bakom berget sa...

Hej! Jag såg tt du har haft en härlig resa. Va gott! Hoppas att det har fixat sig med samåkningen ner i maj. Ha en jätteskön påsk nu!
Kram Åsa.

Vintage House sa...

Hej
Låter som ett perfekt sätt att fira påsk.
Underbara bilder.
Ha en skön och mysig påsk
kram
sandra

Ardisia sa...

Det samma önskar jag dig :) Njut av ledigheten, familjen & solstrålen.
Kram Mia

Therese sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig och rofylld påsk:)

Stor kram till dig!

Sussi sa...

Ha en riktigt sjön påsk själv! Det där med solen verkar ju ordna sig, mysigt umgänge fixar du säkert och alla måsten verkar du också ha ställt i skamvrån. Och det enda svår att fixa med chokladägg är ju att begränsa sig....
Själv åker jag till Frankrike en sväng. Härligt!
GLAD PÅSK
Sussi

Anette sa...

Välkommen hem till Sverige igen! Ville bara titta in och säga Glad påsk till dig med=)
Kram!

Fröken Fräken sa...

SÅÅÅ härligt du verkar ha haft det på din Afrikaresa! En semesterresa skulle verkligen inte sitta fel här heller...
Vacker ginst - ibland är ju en vacker blomma oh lugn och ro allt som man behöver. Jag hittade persikokvistar förra helgen i en butik, men jag undrar om de blir något av dem? Lövknopparna verkar lite "torra"..? Ha en riktigt härlig påsk!

Fröken Grön sa...

Här i nordöstra Skåne har det varit rena sommardagen idag! - Hoppas att du också har det varmt och gott, och att du får en riktigt fin påsk med familjen!
/Anna-Karin

milla-andante sa...

WOW vilken resa du varit på!!! Hela inlägget och även detta andas lugn och något jag inte kan sätta ord på men som ger en skön känsla och tanke, förstår att det är en del att smälta efter en sån resa, många intryck... det låter fantastiskt!!
Ha en fin påsk där på bryggan!!
KRAM

Systrarna Karlsson sa...

En riktig skön påsk önskar vi dig.

Vita Falkens Lantliv sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt glad påsk!

Kram Susanne

Ellinor sa...

En riktigt fin påsk till dig också! Jag hoppas du får mycket sol. Det där med kaffe på bryggan lät ju rätt härligt!
Kram
Ellinor

Barn och Pyssel sa...

Ha en underbar Påsk
Kram

Lily sa...

Ginst är vackert!
Önskar dig Glad Påsk

Kram Lily

Anna S sa...

Låter härligt för dej att ta det lugnt, umgås med familjen och sitta på bryggan! Visst är det skönt att solen är framme mer nu.

Jag ska också ta det lugnt. Kanske fika med en kompis och idag luncha med några andra.

Glad och trevlig påsk!

Mamma C sa...

Hejsan, välkommen hem igen. Läste inlägget under, vilken resa du varit med om.
Ha en toppen fin och skön påskhelg nu.
Kram mamma C

lugnet sa...

Glad Påsk Hannis! Sitta på bryggan i Solen låter inte dumt:) Själv ska jag ut och pyssla i trädgården idag:)
Kram//Ulrica