Plåtlådor

Jag är galen i lådor! Och framför allt plåtlådor.
Såna här hade jag några innan men sen visade det
sig att mysiga Anna-Lena med Drömmar av silver
också sålde några så då passade jag på igen.
Dom är rent ut sagt skitfina, så är ni sugna kolla med henne.
Hur som haver bor dom nu ovanpå plåtskåpet.

Fyllda med tyger som ska
användas någon gång...

Och tillsammans med madonnor

Och en avslagen ljusstake som jag ställt upp
och ner som prydnad

Och så har jag blivit utmanad av underbara Lily
att berätta åtta saker om mig så här kommer det:

* Avskyr, avskyr människor som hela tiden ska
uttala sig om människor olika sätt att leva.
Lev och trivs i ditt eget så är livet gott.

*Härskarteknik får mig att tappa konceptet helt!

*Har en tatuering som täcker nästan hela min mage.
Eller kommer att göra när den är helt klar.

*Har en stooor tatuering på höger arm

*Var punkare en period på åttiotalet(ett tag sen)

*Bosnien är mitt favoritland av dom ställen jag varit på.
Sarajevo, oja vad jag gillar!

*Åker till Afrika i April och ska fota krokodiler är det tänkt.
Om jag törs alltså.

*Käkar citron som andra äter apelsiner...

Inte speciellt intressant men sån är jag.
Ska egentligen skickas vidare men den som vill
får anta utmaningen i stället.

Lördag, Foo fighters på högsta, solen skiner.
Trevlig helg alla härliga människor/
Kram Hannis

30 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Kul att få veta lite mer om dig, - punkare minsann, där ser man! (Jag är i och för sig inte förvånad, - du är fortfarande stencool, hehe!) Afrikaresa låter alldeles fullkomligt fantastiskt, - vart styr du kosan? (Jag var själv i Uganda för 10 år sedan och blev otroligt fascinerad.)

Diggar dina fina lådor. Jag har själv en förkärlek för zink och galvaniserad plåt. Lådor kan man verkligen inte få för många av!

Önskar dig en fortsatt skön lördag, Hannis!
Kram från Skåne!

/Anna-Karin

Lily sa...

Tack :)
Kul att du vill dela med lite mer :)
Vi har mycket gemensamt :)
Håller helt med dig om de två första! Blir lite nyfiken på dina tatueringar..vill du berätta mer om dem, eller visa dem?
Jag var också punkare på 80-talet :)
Har aldrig varit i Bosnien, eller i Afrika..Låter spännande, och farligt, fota krokodiler :) Fast ibland är det "kul" att leva lite farligt :)
Foo Fighters på högsta låter helt underbart :))
Jag önskar dig en underbar lördagkväll och söndag
Många många vårkramar
Lily

Mamma C sa...

Gjorde sig bra där på plåtskåpen dina nya plåtlådor. Så fick man veta lite mer om dig oxå. Gillar tatueringar jag med. har 3st. själv. Men ska bli en till som jag vill göra.
Ha en fin fortsatt lördag.
Kram mamma C

Hanna sa...

Halloj tjejen! Nu har jag lagt bud på 3 saker på Tradera, hoppas dom blir mina så vi äntligen kan träffas IRL. Kramis

Marie sa...

Snygga plåtlådor, förvaring får man aldrig förmycket av. Ha en fortsatt bra lördag, kram

Ardisia sa...

Hej! Kul att läsa =) Bosnien är en av mina favoritländer med, skulle kunna stanna lääänge i Sarajevo & fota & bara gå runt & se allt runt om kring ("toaletterna" gillar jag dock inte ;) Gillar Montenegro också, där har vi vart två gånger.

De där lådorna är jättefina! Funderar på att handla lika till sonens rum.
Ha en fortsatt bra kväll du =) Kramis

Vitt hus med svarta knutar sa...

Halloj!
Spännande att läsa om dig, tycker du verkar vara en cool tjej=) Jag har varit i Sydafrika och sett fyra av "the big five", det är helt fantastisk att se dem i "nästan naturlig" miljö. Sen har jag kramats med lejonungar.

Plåtlådorna är superfina och så snyggt tillsammans med plåtskåpen!

Ha en fin kväll och en härlig söndag!
Kram,
Regina

Helena sa...

Zink överhuvudtaget är så himla snyggt! :)
Trevlig helg!

Fröken Fräken sa...

Oj, inte hade jag en aning om att du gillade tatueringar och hade flera! Men, varför inte?! Jag håller med dig om att jag bara inte kan med personer som ska tala om för andra hur de ska leva...

FIna plåtlådor! Själv är jag ju en sucker både för ldor och korgar, så jag har nog mer sådana än vad jag har saker som kan förvaras i dem... ä-hum!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilka spännande saker du berättar om dig, punkare hi hi..så spännande! Jag var nog mer åt discohållet...då på den tiden... nu har jag min "skrutta" som sjunger mest HELA tiden och spelar flöjt emellanåt! Men plåtlådor, ja faktiskt lådor av alla de slag där har vi definitivt ett gemensamt intresse!

Söndagen hoppas jag skall bjuda på lika fint väder som idag, ut till landet och grilla lammburgare och mysa och ta hand om ett pågående projekt som har varit på gång i flera år men liksom glömts bort hela tiden... Ha det gott, kram Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...glömde säga att det där med att fota krokodiler lät otroligt spännande....har fotat sådana på låååååååååååångt håll på Sri Lanka.

Natti natti!

Anna S sa...

Wow, snygga plåtlådor! Jag älskar plåtskåp, plåtlådor och sånt. Vad bra med extra förvarning med.

Det var intressant att läsa om dej. Jag har aldrig varit "riktig" punkare, men hade lite den stilen förr med säkerhetsnål i örat och knutte-jacka. :p

Vad spännande att åka till Afrika med! Jag har själv aldrig varit där. Kan tänka mej att det kan bli läckra bilder på krokodiler.

Nej, härkar-typer och tyckare om allt möjligt har jag inte så mycket för heller.

Ha en fin söndag! Kramers Anna S

Anci sa...

Du är visst intressant ! Bilden av en person blir mer komplett av fler fakta.

Och jag är så glad för tips om målning och hattask. Det är påbörjat nu !!

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Oj, jag tyckte det var väldigt intressant. Tatuerad, käkar citroner och ska fota krokodiler!! Wow säger jag bara.
Superfina zinklådor, så snyggt uppe på skåpet ihop med madonnorna.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

tinajo sa...

Roligt att läsa - och Afrika?! WOW! :-D

Superfina bilder som alltid! :-)

Nanna sa...

Vilken rolig info om dig! Riktigt kul kuriosa! Blev lite nyfiken om Bosnien... har du några bilder du kan lägga upp så man får se lite hur det ser ut ut din synvinkel?
Coolt med krokodiler! Ska bli häftigt att höra hur du hade det sedan!
Hoppas du med har en underbar helg!

Magnus sa...

Hej, så mycket fint du har på bloggen mycket inspirerande !
//magnus

Anette sa...

Hallå! Kul att få veta mer om dig!! Det var länge sedan jag var in till dig och hälsade på...men du visar fina grejor som vanligt=)
Kram/Nettan

milla-andante sa...

HÄRLIGA HANNIS!!!
Vilken skön lista från en skön bloggerska! Blir glad bara av att läsa den! Och lite orolig... för april och fotograferandet... SÅ spännande! Men lova att du inte går för nära!=o

Go söndagskväll!
Kram Milla

Vita små hjärtan sa...

Så läckert med plåtlådorna! Charmigt!
Kul läsning om dig!!!!
Kram Agnetha

Rosor och Spetsar sa...

Underbart, och härligt att läsa de här 8 sakerna om dig Hannis.
Plåt, ja det är härligt och jag är allt lite avis på er som har dessa gamla klädskåp.
Kramen
Annelie

Ellinor sa...

Hej vännen!
Oj, vad många saker att kommentera på en gång. För det första; Afrika-resa!!!! Så helt fantastiskt. Hoppas du lyckas fota krokodilerna. Jag har sett rätt många i Australien och visst är de häftiga! Och tänk på att krokodiler är rätt snabba!
Tatureringar - gillar! Har inga själv men gillar på andra!
Till sist; vilka fullkomligt underbara plåtburkar! Passar verkligen fint på dina plåtskåp!
Och du, jag gillade din första punkt. Håller med dig fullständigt!
Kram
Ellinor

Monkan sa...

Jag håller med, skitfina :)

Fota krokodiler! Jisses Amalia, vad häftigt. Det skulle jag också vilja tro att jag skulle våga...

Skogsfrun... sa...

vad kul att få veta lite mer om dig! Du och min son har ngt gemensamt-citroner som intages helt oberört ;)

Snygga lådor!

Kram p.

vitaloppan sa...

Hej Hannis.. Åh vad fint du gör. Jag letar och letar efter ett sånt där fint plåtskåp, otroligt häftigt är det. Vackra bilder också. Jag behöver massa inspiration nu så jag suger åt mig för fullt. Det enda bra med att ha varit sjuk är att jag nu kan kolla igenom en massa av dina "gamla" inlägg som jag missat och glädjas länge:)) hihi.. Ha en underbar dag.
Kramar Linda

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Snygga lådor. Och kul att veta lite mera om dig.
Vill också önska dig en fin vecka. Kramar Maria

Industri house sa...

Hej Hannis! Hoppas allt är bra med dig, sådana plåtlådor har jag här hemma 4 stycken, men jag har faktiskt aldrig haft dom inomhus! Så det får nog bli lite avtorkning på dom, och genast bära in dom.... för visst hade dom ju passat perfekt i mitt lilla datarum som förvaring av olika saker. Tack för tipset:)Kram på dig, jessica.

Vit Poesi sa...

Känns som att man känner dig lite mer nu Hannis! Var också punkare en stund där under tonårstiden, ha, ha. Ebbade ut i svartrockarstadiet. Jag och min bästis pratade häromdagen om hur lite vi egentligen har förändrats, förutom barnafödslar och annat. Det som är modernt nu sprang vi i som 20 åringar och då var det väldigt extremt. Har liksom alltid gått i docmartens med raggisar, bara ben och klänning :-)

Hoppas att du får en väldigt skön tisdag!
Kram Malin

Levindas Värld sa...

Snygga plåtlådor!! Och va roligt att få veta lite mer om dig, roligt att du du avslöjar lite hemlisar...hihi!!

Önskar dig en skön dag i solen!

Annis sa...

Fota krokidiler... Kul!! Eller läskigt ja vet inte riktigt.
Jag har varit till Gambia en gång vilket inte ht till mina bästa resminnen. De var svårt att lämna hotellområdet för två blonda svenska tjejer med fylliga rumpor. Jo fylliga rumpor var atraktivt i gambia.. :)