Ommöblerat

Ni vet det där skåpet som jag gjorde decoupage på,
det är nu flyttat. Ibland undrar jag om inte ni blir lite
trötta på mig och mitt flyttande av möbler?
Jag blir det själv kan jag säga=))
Men det är bara inredning så jag kör på.

Skåpet är nu i sovrummet.

Balettisarna har ni ju sett,
tycker fortfarande lika mycket om dom
Trälådor fick bli förvaring
Likaså målade billiga hattaskar
Smycken som dekoration
Behändigt att ha nära dessutom
Och japp, sängen är obäddad idag=))
Vissa dagar som idag får det bara vara.
Två dagar på raken har jag vaknat av solen i ansiktet.
Mer behövs inte för att jag ska bli på bra humör.

Nu, plantera om pellisar.

Kram Hannis

28 kommentarer:

lugnet sa...

Vilka underbara bilder! Ja, plantera om mina stackars blommor borde jag också göra, men har lovat dottern att åka till Nacka för att träffa sina idoler från Mello igår. Hoppas du får en ToppenSöndag!
Kram/Ulrica

Hem och Harmoni Marie sa...

Så rofyllt och mysigt! Precis som ett sovrum ska vara. Me like!

Ha en fin söndag! Kram Marie

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Jag avundas din energi! Det blev jättefint som alltid när du är i farten. Vackra bilder! Har ni sol idag med? Här är det dimmigt och mulet men i allafall plusgrader :)
Kram Marie

Vintage House sa...

Härligt läckert:)
gillar trälådorna och skåpet är kanon.
ha en skön söndag
här är det grått och trist.
kram
sandra

Vit dröm sa...

Lika snyggt som alltid här inne:) Gillar verkligen balettisarna!
Ha en skön söndag!
Kramar Anna

the shed sa...

Myspys på hög nivå...

Dina trälådor är så fina, särskilt den översta. Skåpet ser bra ut där det står, tröttnar inte på dina ommöbleringar Hannis. Spännande att se vad du hittar på, tycker jag.

Kram kram

Mamma C sa...

Skönt att vakna till solstrålar som värmer en. Här kikade solen fram lite pytt i morse. Nu är det mulet och trist, men plusgrader och det gör en glad bara det. Riktigt mysigt och snyggt har du det i sovrummet. Vilken träning att konka runt på möbler titt som tätt :-)
Ha en fin söndag.
Kram mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag bäddar inte heller varje dag, tycker det ser lite mysigt ut obäddat. Skåpet passade jättebra i sovrummet, perfekt till sänglinne.
Idag håller jag på och blöter etiketter av flaskor jag ska måla. Tack för tipset.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Ellinor sa...

Tröttna på dina omflyttningar? Inte da! Det är ju ett nöje att få följa! Gillar skåpet i sovrummet. Gillar dessutom skåp på sned i hörn eftersom det ger rummet ett mjukar intryck. Tycker jag i alla fall.
Ha det kul med pellisarna! Känns bra när det är gjort.
Kram
Ellinor

Annica sa...

Jag tror det bor en flyttkarl i de flesta av oss bloggare=) Jättefint med härligt ljus i dina bilder/Annica

Fröken Grön sa...

Tycker det är alldeles förträffligt att du möblerar om ofta, så att vi får se fina bilder här på bloggen lika ofta!

Underbart att solen skiner på dig, Hannis! Och varför bädda när det är helg? - Man hinner krypa ner under täcket många gånger under lördag-söndag, så det är ju ingen idé!

Kram på dig!
/Anna-Karin

Ljuva Drömmar sa...

Inte tröttnar jag på att se vad du hittar på hemma, du ger oss ju alltid nåt fint att inspireras av ;)
Jag undrar dock lite var du får din ork ifrån...jag önskar jag hade lite mer av den själv.

Det passade bra med skåpet i sovrummet. Blir lite nyfiken på hur det ser ut i vardagsrummet nu när det inte står där längre.

Hoppas du får en skön söndag, kramar Maria!

Eva sa...

Du gör så himla fina ommöbleringar!
Jag vill också.
Men, just nu står jag bara i Stora Salen och kliar mej i silvertrådarna ;*)

Obäddad säng, med solstrålar i...kan väl inte bli bättre än så :-)

Kram (igen, å jisses)
Eva :-)))

tinajo sa...

Finfina bilder - och det är ju kul att flytta om lite då och då! :-)

Lily sa...

Jättefint och mysigt!!
Tröttnar aldrig på dina ommöbleringar, alltid lika inspirerande att titta in till dig.
Pellisar, de borde jag plantera om..Har varit lite disträ på sistonne..
Ha en fortsatt fin söndag
Kram Lily

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ditt sovrum ser sååå mysigt ut!! Och bäddad säng - det blir det bara när man väntar besök, fniss...

Har precis kommit in efter en sväng till Ikea och till Zetas, det ena stället mysigare än det andra. Men jag behövde fylla på ljusförrådet ..
nu skall jag börja tillaga middagen..

Ha det gott, kram monica

Cilla sa...

MEN HALLLLOOOOO!!!
Oj så länge sedan jag var här men nu skall det bli ändring...
UUUUnnnnderbara bilder som vanligt & så fint hos dig..
Har även jag möblerat för ovanlighetenskull här hemma.. ;0)
Kram & ha det bäst / Cilla

Systrarna Karlsson sa...

Finns inget bättre än att möblera om, då känns ju allt som lite nytt igen. Jättefint blev skåpet iallfall och den obäddade sängen passar perfekt in i bilden:)

Önskar dig en fortsatt härlig dag

Anna S sa...

Fina bilder! Ja, jag känner igen mej i att ofta flytta runt på saker.

I helgen har jag flyttat runt möbler med, för att sedan möblera tillbaka nästan som innan.

Småsaker byter plats mest varje dag här. Behöver den omväxlingen.

Trälådor är fin förvaring.

Ha det bäst!
Kram

Rosor och Spetsar sa...

Tycker du gör helt rätt i att flytta runt dina möbler, man får ju på så sätt helt nya rum, eller hur.
Skåpet står fint där i hörnet med de underbara gamla trälådorna ovanpå.
Snygga bilder du tagit på rosen.
Sköt om dig
Kram
Annelie

Hanna sa...

Tjena tjejen! Ditt skåp är så fint så det gör inget att du möblerar om och måste visa det igen. Kram på dej

Ett Vitare Hem sa...

Så himla fint du har!
Ha en fin vecka!
Kram/Lena

Helena sa...

Känns så skönt att det finns fler som inte kan ha samma saker på samma ställe mer än några dagar :) Min sambo har slutat ens att märka (eller snarare kommentera) alla mina ommöbleringar :). Ibland önskar jag att jag bara kunde nöja mig för ett litet tag iallafall. Men börjar inse mer och mer att det är bara att acceptera att detta är jag och så är det att leva med mig själv vare sig jag vill eller ej :)
Visst är det underbart att vakna upp med solen i ansiktet.
Kram
helena

Anci sa...

Jag blir så lycklig av att se dina ommöbleringar :) Och dina bilder sen !!

En liten fråga... Jag fick en idé av dig. Tack ! Vad har du målat om hattaskarna med för färg ?

Kram
Anci

Skogsfrun... sa...

hehe... själv är jag ingen flyttare av möbler. Kanske pga lathet eller svaghet?! Jag vet inte... Men däremot flyttande av småting... herregud vad irriterande det är när man inte känner sig riktigt tillfreds med ngt. Man måste ju bara flytta på det!

Snygg hall!!! Tom kläderna och skorna matschar ju inredningen! ;)

Kram p.

Industri house sa...

Nä du Hannis, man blir aldrig trött på dig och ditt ommöblerande, det är bara mysigt och man blir så inspirerad av att kika in här:))Hoppas att även du haft en riktigt mys-helg,massor med kramar jessica.

Fröken Fräken sa...

Det fina skåpet förgyller vilket hörn det än placeras i! Jag går och mäter lite här hemma för att se var mitt kommande allmogeskåp ska få plats. Det kommer att krävas en hel del kånkande...

Therese sa...

Hade också tänkt ta tag i mina pelargoner idag, men så kom en dörr som skulle målas och en väska som skulle packas och en mamma som skulle pratas i vägen... så det får bli en annan dag:)

Jättehärliga bilder, din obäddade säng skulle jag gärna krypa ner i, härligt med en sån bild! Och det fina skåpet, och trälådorna. Ropade hem en sockerlåda på tradera idag, börjar bli en liten samling av dem nu;)

Hoppas du får vakna till solen imorgon igen, kram Therese