Målade flaskor

Tack för era goa kommentarer om hallen!
Jag trivs med det och har inte behövt skura
skohyllan än så en del av syftet är uppfyllt=))

Ljusstakar är vi ju många som är galna i.
Jag är i ett sånt där läge där vissa av ljusstakarna
som finns här hemma känns för vintriga och
en del känns för somriga.
Så då fick det bli målade flaskor...

Målade i färg som fanns hemma

Den svarta är skoltavelfärg

Och ihop med en ros som torkat blev
det helt okej.

Även en torkad ros kan vara vacker så
den får stå kvar där.

Flaskor hade jag hemma, färg fanns och stearinljus
finns det en uppsjö av så det blev ett snabbt pyssel.

Nu blir det iskall dusch,
mera kaffe för att få skallen att vakna och en
långpromenad till jobbet.
Var på boxning i Måndags och idag känns det i kroppen
kan jag säga utan överdrift!

Kram till er

Och Anna.S, du vet väl att jag blir väldigt glad över dina besök hoppas jag!
Anette och Annis, vet inte om ni har bloggar men det är kul att ni lämnar spår efter er!

31 kommentarer:

Systrarna Karlsson sa...

Vad vackra ljusstakarna blev, ett underbart pyssel;)

Önskar dig en underbar onsdag

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad läckra de blev!
Ha en underbar onsdag!
Kram/Lena

Anonym sa...

Nä,jag bloggar inte,men jag gillar att kolla bloggar!Speciellt såna som din,när man fixar prylar själv!Ha en bra dag!Anette

the shed sa...

Så himla vackert!
Det var inte dumt att få se så fina saker det första på födelsedagen. Tack för det..
Färgerna var så läckra och lagom, så väldigt Hannis snygga!

Puss puss

Viola sa...

Vad fint det blev, du är alltid så uppfinningsrik och resiultaten blir ju så fina...:) en iskall dusch lät ju inte som ljuv musik, ska istället ta en varm så jag får igång kroppen, huvudet struntar jag i...:) kramen

Stina sa...

Vad du är påhittig och så himla snyggt blir det också :)

Ett boxpass har jag också funderat på, men min gamla kropp kanske inte pallar det....finns det seniorpass tror du :)

Kramen!

tinajo sa...

Kul och praktiskt att måla flaskor - man kan ju matcha riktigt bra med det! :-)

Kia sa...

Vad kul med boxning! Det bruka jag köra förut. Man kan passa på att få ut lite agretioner!

Kram Kia

Vitt är vackert sa...

Vilken bra idé! Kanske tar och tjuvar den från dig ;)-Är så trött på mina ljusstakar och behöver lite nytt.

Jättefint!

Ha det bra,
Kram Ellinor

Vintage House sa...

Härligt läckra och så himla snyggt du har gjort det i hallen:)
ha en fin dag
kram
sandra

millandante sa...

Hahaha... härligt när det känns att man tränat!;)

Det finns så mycket härlig energi i dina inlägg Hannis, jag blir glad varje gång jag tittar in hos dig! Gillar dina flaskor och din hall!!!! Och jag beundrar din inställning till att ha mycket att göra!
KRAMAR

Vit Poesi sa...

Riktigt snyggt!
Kram Malin

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Detta var snyggt....bra litet tips :) Ha en go onsdag kramar Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
fint i din hall och läckra flaskor... vi njuter för fullt och kroppen värker härligt av all skidåkning... nu kom dock snöstormen så vi har brutit för idag.

Vi hörs, kram Monica

Vit dröm sa...

snyggt det blev! Kul med något eget ;)
Hoppas du piggnade till efter kallduschen!
Kramar Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint! Den här idén ska jag prova också, jag gillar flaskor som ljusstakar.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Tack för tipset Hannis, ska testa det.
Får lite nostalgitripp när jag ser dina flaskor, för så hade jag det i mitt första egna hem, men då i alla möjliga färger som det skulla vara då.
Visst är rosor vackra som torkade, de får så milda färger då.
Ha det gott
Kram
Annelie

Anna S sa...

Å, tack! :) Jag blir glad av att titta in hos dej, det är trevligt.
Ljusstakar är bra pyssel. Jag gör egna ibland med, av renhorn eller flaskor. Det är smart att måla glasflaskorna, som du gjort, så de får mer konturer.

Känner igen det med vintrigt vs vårigt och vad man ska ha däremellan.

Boxning? Det är kul! Jag tränade det för några år sedan. Man blev väldigt smal av att hoppa rep sådär mycket. ;) Kanske ska ta upp det igen. :p

Kramers och ha en fin kväll!

Lily sa...

Mina kommentarer försvinner i tomma intet!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så irriterande!!!

Dina flaskljusstakar är underbara!
Tänk vad färg kan göra under..

Jag gillar din hall, luftig och snygg. Det ska jag ha i åtanke..

Ha det gott
Kram Lily

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilket härligt tips!! Kul ide måste jag säga,,,Går med vanlig färg oxå då antar jag! Kramen på dej Hannis ♥

Helena sa...

Hej!
Jättefint, vad fiffig du är!
Hoppas du får en fin fortsatt vecka!
Kram Helena

Systrarna Hjertén sa...

Har aldrigt tankt pa att man kan mala flaskor, smart!

Super snyggt i hallen!

Mvh
Frida

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jättefint med ljusflaskorna:)
Duktig du är!

Ha en skön kväll
Kram Susanne

Vita små hjärtan sa...

Hej Söta Du!
Så fina ljusstakar! Tur det finns lite fantasi!
Bilderna från din hall var också jättefina.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

some kind of wonderful sa...

Hej Hannis!!

O har du börjat med boxing!? Härligt tjejen! Är instruktör i boxing och spinning.. Boxing är en riktig genomkörare för kroppens alla muskler och flås..

Hur du än fixar och donar här inne så blir det alltid ett bra resultat!
Du är en sån inspirationskälla!

♥Mia

Industri house sa...

Underbara ljusstakar!! precis mina favoritfärger.. Jag märker att jag missat din fina hall, det blev ju både praktiskt och supersnyggt:) Ha en riktigt trevlig helg Hannis, kram jessica.

Fröken Grön sa...

Ännu en fantastiskt kreativ idé från den fiffigaste bloggaren jag vet om! - Det där blev toppenfint, Hannis!
Duktig är du med, som går på boxning. Det närmaste träning jag kommer är när jag sträcker mig efter fjärrkontrollen...
Kram på dig!
/Anna-Karin

Monkan sa...

Åh så snyggt det var med målade flaskor, extra fint att välja skoltavelfärg till den svarta. Och fint med både ljus och torkad ros - jag brukar köpa rosor bara för att torka :) Rosen är så snyggt fotad.

Therese sa...

Förundras över din enorma idébank och enkelheten i dte du gör! Fantastiskt. Underbara flaskor. Jag har svart färg, betongfärg och flaskor hemma. Ska dte få bli fredagspyssel kanske...?!

Haha, ja när fan ska det bli vår! Har också halkat omkring i mina Converse hela veckan, men fick nog igår när jag var dyblöt om fötterna av allt regn så idag blev det gummistövlar. Och var är det då? Jo, SOL! Jaja, man kan inte ha rätt skor jämt;)

Ha en riktigt skön helg, stor kram Therese

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Finfina ljusstakar! Det blir så annorlunda när man målat dem...
Målade ju själv inför julen, och det var faktiskt himla kul att förändra en flaska med färg...
Kram
Marie

Eldrid sa...

Så fint, tyckte dom nestan fikk lite keramikk preg över sig..delikat!
Hvilken bra ide!!

You always put a smile on my face:)

Herlige du, ha en underbar kveld!

:):):):)