Hemmagjord griffeltavla

Eftersom att jag hade delar kvar från den gamla
bordsskivan som jag använt till annat passade jag på.
Skoltavelfärg är kul!
Nu har jag en "kom i håg" tavla.

Om jag känner mig själv rätt så kommer
jag att glömma bort att använda den.

Skålar i alla dess former är bra att ha



Hela ommöbleringsprojektet har lett till utrensning.
Som i sin tur lett till auktion.
Allt som inte används ska bort!
Här hittar man auktionerna om man är intresserad.

Vad skönt det är att komma i gång och faktiskt
röja ordentligt.
Det behövs och hör väl kanske våren till.
För nu kan vi väl vara överens om att det är vår?

Kram Hannis

33 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad läckert det blev!
Ha riktigt fin tisdag!
Kram/Lena

Vit dröm sa...

Ja nu är det verkligen vår,här skiner solen för fullt:)
Snyggt med griffeltavlan. har också planer på att fixa en sådan...
Ha en skön tisdag!
Kramar Anna

Systrarna Karlsson sa...

Jättefin griffeltavla. Visst är det härligt att röja;) Nu innan flytt så har jag ett ypperligt tillfälle att rensa och röja och det känns som en befrielse. Mycket är det som hamnar i kartonger som ska skänkas och säljas på loppis. Ja att rensa ut är skönt.

Mycket vackra saker du säljer på Tradera blev lite sugen på både det ena och det andra;)Måste ju fylla flyttkartongerna med något;)

Önskar dig en underbar dag och hoppas att solen skiner på dig
/Syster A

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hi hi jag gjorde en liten utrensning i mitt köksskåp igår. Men jag längtar tills det blir varmare för då ska jag slå upp dörrarna och röja i mitt förråd. Där finns massor av saker som ska väck...

Griffeltavlan blev otroligt fin, nu gav du mig en idé=)

Ha det så gott idag!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses så mycket fint du säljer, Tradera är toppen. Jag har aldrig provat sån färg, blev jättefint på träbiten.
Solig kram
AnnaMaria

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Härligt att röja. Känns så bra när det är klart...lite nöjd känsla så där. Kramar Maria

Vit Poesi sa...

Vi har lite sådana runt om i lägenheten. I barnens rum har jag målat en hel vägg, så de kan kladda och måla.
Hoppas att du får en härlig dag Hannis!
Kram Malin

Nyanser av vitt sa...

Superfin griffeltavla och jättefint på din hylla och JAAAA nu är det vår.
kram Agneta

Vintage House sa...

Griffeltavlor är snyggt:)
Visst är det skönt att rensa.
Ha nu en härligt vårdag.
kram
sandra

Kia sa...

Den färgen ska jag pröva på ett skafferi inom en snar framtid hoppas jag!

/ Kia

Lily sa...

Det är härligt att rensa ut!
Underbar griffeltavla och skålar!
Ha det gott
kram Lily

the shed sa...

Jag kan inte få nog av griffelfärg, så snyggt! Kollade in dina Tradera saker, mycket fint..skönt att få storstädat.

Kram kram

en smula vitt sa...

Kul med griffeltavelfärg.
Jag gillade de svart/vita skålarna. Jättefina!
Att rensa kan vara behövligt ibland. Man har ofta en tendens till att samla på sig på tok för mycket saker. Min man är en riktig rensare men själv kan jag tänka att vissa saker kan vara bra att ha nå´n gång...
Inser dock att har jag inte använt det de senaste två åren lär jag nog inte göra det de kommande heller och kommer därför inte att sakna det om det försvinner ur våra ägor.

Ha det gott!
Kram Petra/

Mamma C sa...

Visst är vi överens om våren, helt klart den som har kommit nu. Blev kanonbra med griffelfärgen.
Kram Mamma C

Anci sa...

Du är verkligen uppfinningsrik !

Tack för upplysningen om färgen, nu ska det bli lite målande här också :)

Kram
Anci

Skogsfrun... sa...

vilken söt griffeltavla... Du får ha den där du verkligen behöver den, så glömmer du nog inte!!

Nu ska jag kolla in dina auktioner!
:D

Kram p.

Änglarnas hus sa...

haha..du är rolig du Hannis!1 Glömma bort att använda kom ihåg tavlan.. Du kanske skall skriva på den att komma ihåg ATT använda den ;)

Spännande skall allt kolla in vad du säljer!!

Kramis Sanne

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jaaa nu är det VÅR:)
Superfint med tavlan!

Ha en skön kväll
Kram Susanne

Anna S sa...

Jättefin griffeltavla du gjort!
Ha en bra kväll! :)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Du får skriva på tavlan "Kom ihåg att använda" hi hi... jag diggar också griffeltavlor, men här är det mest dottern som använder tavlorna.

Vad imponerad jag blir över att du tagit tag i att sälja... jag har massor av fina saker som inte längre har någon plats....men kommer inte till skott.

Snyggt och fräscht har du!!
Kram Monica

Monkan sa...

Nämen va, det ser ut som att det står att Hannis ska göra sig av med saker, kan väl inte stämma, det måste vara nåt smuts på min skärm eller nåt ;) Eller, har fröken gått och blivit lite våryr kanske? :)

Finfin griffeltavla och den passar så fint bland skålarna. Inte kan du väl glömma att använda den, det står ju kom ihåg på den :)

tinajo sa...

Fin kom ihåg-tavla (och det gör ju inget om du glömmer använda den när den är snygg)! :-)

Anki sa...

Haha, smickrare där!
Det är klart att han är din!
Men vännen, vilka bilder...jisses vad fint du har, gillar verkligen det svarta!
Å människa, vad är det du säljer??...nu får jag ju buda arslet av mig, hihi! Vill ha allt!

Det har varit liite rörigt men får se om jag kan slå en pling ikväll...hemma?

Kram hjärtegrynet!

Fröken Fräken sa...

Det såg ju ut som en riktigt gammal skoltavla! Och du fattar jag ju att jag med det menar att den är supersnygg! Är det svårt att måla med skoltavelfärg utan att det blir randigt? Pensel eller skumroller?

Viola sa...

Det var inte lite grejer du lagt ut och en hel del som jag gillade :) hoppas dagen varit bra, kramen

millandante sa...

GILLAR!!!!!
Din utrensning känns ända hit och resultatet ser så fint ut!!
Många fina auktioner också! De kommer gå som smör i vårsolen!:)

KRAM

Villa Carl Larsson sa...

Haha vad ska du med en kom i håg tavla om du inte kommer ihåg den :) Men den är ju snygg!!

Kram Josefin

Agneta sa...

Hej min älskade lilla-cyber-systra,
Dejligt som fan med griffeltavlan och nu tänker jag skryta lite lätt..... apropå griffel.

Jag, dvs. den långbenta från Skånes Provence, är nu i lille norrland och jobbar. Ett underbart arbete med uberfina människor...... men en sanslöst grabbig miljö, utan onödiga krusiduller, om man säger så..

Alltså, jag har visserligen inte ett Hannis-trollspö i näven, men väl tuggar jag fragda över att få förändra förändra förändra...... helt enkelt flytta huset något till höger.

Griffeltavlan, var kommer den med i bilden undrar du? Jo den ingår som ett vitalt inslag i mitt första projekt, dock i ett MEGAFORMAT i form av en fet vägg på kontoret. Väck med äckliga whiteboardtavlor åsså. VITA VITA VITA skinnmöbler åsså denna ljuvliga griffelvägg. Mina goa pågar har följt min förändringsiver i smyg, och jag har hört lite visk här och där.... Men det har fått MVG, coolt va!

Nu till jobb & you know my love hjärtat
A

Ann-Catrin sa...

Du är så fiffig du Hannis!

underbart fin den blev..
kram
A-C

Millas hem sa...

Hej Hannis!

Tack söta för din kommentar! Ja, jag är överens =))) om att det är vår alltså. Det kliar alltid i mina fingrar när det är vår! Och gissa om det kliar nu?! =))

Så fin komihåggriffel du fixat!

Vad hade man gjort utan alla komihåg hjälpmedel??=)


Kraaam

Industri house sa...

Hej Hannis! Va fin griffeltavlan blev, jag har själv en jättestor sådan i köket, hur bra som helst! jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig utan en sådan, (eftersom jag bara vägrar ha en massa kom ihåg-lappar på kylskåpet!) Hoppas du får en riktigt mysig helg, massor med kramar jessica.

Rosor och Spetsar sa...

Klart vi är överens Hannis, om att våren är här och om att det är skönt att röja.
Du ärdå påhittig, griffeltavlan passar fint där på hyllan.
Önskar dig en skön helg
Kramar
Annelie

Yngvild sa...

Så fine skåler, spesielt dei med blomstermønster! Og alltid kjekt med tavler i interiøret, då kan ein variere uttrykket som ein vil :)