Hallen

Finns det något tråkigare än en hall??
Och i en hyresrätt där det är standard med
golv alá parkettkopia, alla garderober på rad för att
göra det så trångt som möjligt och självklart går alla
dörrar åt samma håll för att ta ytterligare plats...
Då får man göra vad man kan med det man har=))
Så en planka från ladan fick krokar på sig
och blev jackhängare.
Ett hyllplan och konsoler från det stora varuhuset
fick lite svart lasyr på sig och blev skohylla

Favoritgalgarna i zink fick komma fram
Och självklart ett halsband, har smycken
hänger lite överallt som dekoration
Lådorna från ladan får dölja det man vill ha
men som man inte vill ska synas.
Här var det förut vit skohylla och vit knoppbräda
men det är hopplöst att ställa skor på en vit hylla
om man nu inte älskar att städa förstås.
Så jag provar det här, kan som ni vet svänga snabbt hos mig.

Jag har ganska mycket just nu på flera plan och hoppas att jag
inte glömt svara på någons kommentar eller fråga.
Så att ni inte tror att jag helt plötsligt blivit nonchalant.
Väntar på att allt ska lugna ner sig och bli lite mera vardagslunk igen.
Lyxproblem med tanke på att det finns människor som går
igenom värre saker än att ha för mycket att göra=))

Allt gott till er förstås/Kram Hannis

42 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint du har gjort i din hall.
Kram
Hanna

Rosor och Spetsar sa...

Läckert med de gamla brädorna, du filurar ut det så snyggt.
Hoppas du får en lugnare vecka som kommer.
Ta nu hand om dig
Kramar
Annelie

Vita Falkens Lantliv sa...

Läcker brädan blev! Den gillar jag skarpt! Sen fotar du så fint oxå:)

Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så bra du löst det med skohyllan, perfekt färg. Och det blev jättefint med lådorna under, supersnygg knoppbräda också. Du har jättefint i din hall.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Om någon kan fixa till en trist hyresrätthall så är det ju du, Hannis! - Gillar verkligen vad du åstadkommit, speciellt den läckra knoppbrädan.
Här hemma har hallarna bara fått en tillfällig renovering. Bara det blir lite varmare ute sätter jag igång med golvmålning!
Hoppas du får en bra start på den nya veckan!
/Anna-Karin

Anki sa...

Haha, så du har kvicknat till nu?!
Skitsnyggt, gillar det svarta...å dina halsband mmmmmmmmm!

Kraaam!

Vit dröm sa...

Vad snyggt det blev, kul med nåt som bryter av i hyreslägenheten ;)
Ha en mysig kväll!
Kramar Anna

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

JA, vit skohylla är kanske inte så praktiskt. Tack för tipset, har ju en som jag tänkt måla.

Jag måste säga att det där var nog en av de snyggaste hyresrättshallar jag sett. Kul att dina fina trälådor kom till användning under skohyllan. Hängaren= så snygg!

Ha nu en skön start på veckan!

Kram Anna-Lena

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

men så fint du har gjort av en "standard hall"..det är en utmaning av stora mått att få till det i en sån..!!

Jag gillar alla fina skorna där på hyllan också..helt i min smak!!

Hoppas att du får en fin vecka trots allt du har på gång!! Kramis sanne

Fröken Fräken sa...

Jag har också, helt oplanerat, gjort om i hallen i helgen! Satte igång och kånkade hyllor kors och tvärs. För som du säger, det där med att ställa skor på en vit hylla funkar inte så bra! Nu har jag bara ingen plats för min spegel, hmm.. men jag tror att det blev än finare i din hall, häftigt med den mörka betsen!

Mamma C sa...

Blev kanonsnyggt i din hall.
Kram Mamma C

the shed sa...

Du kan allt få till det snyggt du, plankan är superläcker! Alltihop, faktiskt. Gillar dina skor dessutom...

KRAM på dig

Helena sa...

Hej!
Vad fint det blev i hallen!
Vi har en vit skohylla och jag måste hålla med, det är inte särskilt praktiskt!
Ha en fin kväll!
Kram Helena

Viola sa...

Tycker din hall ser alldeles förträfflig ut, blev så glad när jag flyttade til Bossgård, för jag har alltid drömt om en hall där man kan ha en sittplats och den drömmen har nu gått i uppfyllelse,hoppas helgen varit skön,

kramen

some kind of wonderful sa...

O men det här gillar jag skarpt!!
Snyggt Hannis!!

Kram Mia

Åsa sa...

Du har verkligen lyckas att få det fin i din hall.
Kram
Åsa

Lantliv i Norregård sa...

Snyggt;o)

Kram Malin

CaramellePastelle sa...

Helt underbart Hannis! Lite rufft och coolt sådär, japp, det är så det ska se ut!

Kramar till dig!
Camilla

Ardisia sa...

Det blev snyggt!
Fick en idé.. tack!

Kram Mia

tre nyanser av vitt sa...

Visst är det svårt att få det mysigt i en hall, men tycker du har lyckats bra...
Ha de gott
Kram Marie

Ewa`s Galleri sa...

Jättefin blev din hall
Man kan inte se att du bor i en standard hyresrätt
Du har verkligen lyckats göra den personlig
Has en bra vecka

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker din hall blev jättefin och ser inte alls ut som en standard-hyresrättshall. Gillar brädan med krokar helskarpt. Å trälådorna...yummie=)

Ha det gott och en fin kommande vecka!
Kram,
Regina

♥ Pia... sa...

Snyggt snyggt snyggt, Hannis.. det var en käck ide´. Och jag skulle behöva göra nåt åt min tråkhall..suck.. men inte nu har alldeles för myckat annat måstegöraförstpålistan nu!
Pia

Vit Poesi sa...

Ser supersnyggt ut i hallen DU!!
Kram Malin

pysseltanten sa...

Sååå jäkla snygg hängaren blev....ääälskar brädan...:))))
Håller med när det gäller skohyllan....funkar ju inte riktigt med vitt där....
Lådan e oxå såå jädra fin...
Ta de lugnt du...här e ingen som tror att du blitt nonchalant....de e liksom inte DU.....:)))
Ha de gött, du goa...
Kraamizar Git

Ljuva Drömmar sa...

Så snyggt med gamla brädor! Jag har också insett att lådor är väldigt bra att gömma saker i, jag har ett antal i min hall till skor och sjalar mm.
Smart att byta vitt med svart, blir nog inte lika smutsigt...;)

Nä, man ska väl inte klaga över att ha mycket att göra men jag förstår dig. Det är mycket man vill hinna och tiden räcker sällan till. Hoppas att du får lite mer tid över snart.

Önskar dig en skön vecka, kramar Maria!

Anna S sa...

Hej Hannis! Det blev jätte fint med den hemmagjorda krok-brädan och hyllan under! Håller med om att vitt är väldigt svårstädat hemma. Jag har vitt trägolv hemma och där syns minsta fläck på direkten.

Jättefint med zink-detaljerna med och trälådan. :)

Håller med om att man är lyckligt lottad trots allt. Det finns alltid nån som har det värre.

Kramers Anna S

Stina sa...

Allt du gör blir så himla fint.
Och din fantasi har visst inga gränser :)
Du är nummer ett för mig!

Kramen Stina

Kia sa...

Snyggt! Vit skohylla är väl inte den optimala färgen kanske.

Kram Kia

Villa Carl Larsson sa...

Vad fint du har gjort. Bara att lyfta fram fantasin så kan man ordna vad som helst i princip. Du är så fantasifull :) Tack för att du delar med dig.

Kram Josefin
fd Krydda Livet

Therese sa...

Så fint och enkelt och bra du har i hallen. Inte ofta man får se folks hallar på bloggar, så detta var jätteroligt. Har likadana krokar som dig också på en planka...men den ligger i förrådet tills vidare i väntan på bättre tider eller nåt haha. Men den funkade superbra i förra lägenheten.

Snygga skor har du också, kilklack I löve!

Ta det lugnt, ingen stress och press.

Stor kram Therese

Barn och Pyssel sa...

Hej

Ja det är ett problem med hyresrätter.
Men en del hyresvärdar som jag har bott hos, så har det gått att få ta bort garderoben. Men man får tyvärr kosta på att göra om golvet själv.
Kanon snyggt blev det.
Ha det bra

Ellinor sa...

Gillar din "nya" hall mycket. Jag kan säga att din skohylla är exakt som jag har tänkt mig min hylla över pianot här hemma. Hoppas att jag kan hitta brädor i stil med dina. Helt underbara!
Ha det gott i veckan!
Kram
Ellinor

Inka sa...

Hej svejs tjejen!

Ja, jag säger då det. Ja du kan ju verkligen förvandla en tråkig hyresrätt till ett vackert lantligt boende. Och de där parkettgolven du pratar om..de är inte vackra inte. Men vad fint du gör.
Vad fiffigt att göra skohylla av en vanlig hylla och konsoller.

Vad duktig du är


Kram Inka

lugnet sa...

Så vackert och fin balans det blev i din hall!! Gillar hängaren och förvaringen/lådan! Ha en härlig dag!
KRAM//Ulrica

tinajo sa...

Ser verkligen fint ut! :-)

Anonym sa...

Men vilken härlig blogg du har!!Kommer definitivt att kika in här igen!Häls.Anette

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Men vilken fin hall du har. Du har verkligen lyckats, tycker jag. Syns igen från Maria. Jag sparar ner dig så att jag inte tappar bort dig nu i bloggvärden :)

Stina sa...

Kan väl inte låta bli att kika in här...min favoritbloggare nr.1.
Mig blir du inte av med så lätt :)

Kramen till dig!
Stina

Lilla hjärtat sa...

Det blev jättefint i hallen. Jag har vit skohylla, inte så smart har jag märkt.
Det där blev ju jättebra!!!
Kram A-K

Monkan sa...

Men alltsååå, garderober som i plural alltså? Lyllos. Skulle kunna få stå mitt på golvet hos mig om de så ville, det kan väl inte vara mänskligt att jag bara har en garderob? Och fuskparkett, skulle ju vara ett lyft jämfört med mitt stampade jordgolv ;) Eller fulgult "hårdgolv" vad det nu kan tänkas heta... Vad fint du fixat, hoppas det kan ge mig en spark i baken att göra nåt åt min hopplösa hall.

Anonym sa...

Så snyggt!
Vår skohylla är vitmålad och naturligtvis med mycket matt färg = opraktiskt eller? Mitt projekt är att häfta fast den snygga gråsvarta mönstrade vaxduk som jag köpte för ett par år sedan.... nä, det är ännu inte gjort men det ska ske.... snart!!! =)
Eller så gör jag som du, målar om för det var riktigt i min stil!

Hälsn Kristine