Den torkade rosen

Tänkte att ni skulle få se hur den torkade rosen
såg ut när den var lite mera levande,
En vardagslyx som jag börjat med är att då och då
köpa hem en snittblomma.

Och den här gjorde att jag gick loss med
kameran förstås.
Olika nyans i olika ljus

Och så där mjukt vacker, ögongodis.

Hörrni, äntligen fredag!
Den känslan gillar jag=))

Det är fortfarande ljust ute, solen har lyst hela dagen.
Bra start på en helg som jag hoppas att alla kommer
att njuta av så mycket man nu själv vill.

Kram till er/Hannis

Ps. Om nu någon trodde något annat så kan jag
informera att jag möblerar om igen.
Mer om det sen=))

26 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Läckra bilder, - nästan som målningar! Klokt att unna sig lite blomsterfägring med jämna mellanrum.
Och nej, jag trodde nog inget annat än att du skulle ägna helgen åt ommöblering, hihi!
Kram på dig!
/Anna-Karin

Systrarna Karlsson sa...

vilket ögongodis du bjuder på idag. Nästan så att det stoppar sötsuget som jag har;)

Önskar dig en ljuvlig helg.

Kia sa...

Det var verkligen mjuka former! Fin.
Ja, visst är det kul med barn.
Trevlig fredag!
/ Kia

Vita Falkens Lantliv sa...

Vackra bilder, som en marsipanros;)

Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Susanne

Lantliv i Norregård sa...

Vackra bilder!!!!

Ha en bra Helg;o)
Kram Malin

the shed sa...

Rosen ser ut som om den vore av vax!
Den är fullkomlig och dunderskön på dina bilder. Vackert...

Ha en skön fredagskväll, kramis Tina

Lily sa...

Underbara bilder :))))
Älskar den färgen på blommor..
Det är en förstålig lyx du har lagt dig till med ;-))
Det är härlig tid vi har framför oss :))
Ha en go fredagskväll och helg
Kramar
Lily

Vintage House sa...

Härligt läckra bilder:)
vackert vackert
kram och en skön helg
sandra

millandante sa...

Hahaha... den bästa av fredagar då alltså?!! Nu blev jag själv sugen...:)

Underbara bilder på rosen!!!!
Härlig vardagslyx!

KRAM

Anki sa...

Jag vill ju va som duuuuuu, hihi!
Hjärtat ingen är som du, vilka fina bilder...du är en mästare!
Vadå möblerar om, nu blir jag nyfiken!
SOL?...här snöar det bara...den gluttade en snabb på fm sen kom snön!
Jag får ta en tur till Uppsala tror jag, tar väl med mig "tokarna" oxå eller?, haha!

Hemma i helgen?

Kramis!

Mamma C sa...

Superskönt med fredag igen. Nu får man hoppas på värme och sol i helgen. Bilderna är så vackra, kul att krypa inpå med kameran.
Kram Mamma C

CaramellePastelle sa...

Wow, Hannis! Du tar de mest underbara bilder! Och såklart tror jag att du möblerar om. På Hannisvis. Ny (dvs gammal) grej in, annan grej ut, hihi! Du är bara bäst! Tänk om jag nån gång kunde få träffa dig live. Hade vi bubblat inredning då, eller;)

Kramar från Camilla

Fröken Fräken sa...

Men självklart så möblerar du om igen! Annars vore ju du inte du! Här måste det också rationaliseras möbler, till veckan dyker en gammal kökssoffa och skåp upp. Något måste alltså ut.
Och vad jag gillar dina målade flaskor, måste absolut göra sådana!

Vit dröm sa...

Undrebara bilder, snittblommor är fint och kul att unna sig ;)
Hihi möblerar du nu igen?
Ha en skön helg!
Kram Anna

Vit Poesi sa...

Härligt när rosen blir lite suddigt softig, me like!
Ha en fin helg Hannis!
Kram Malin

Mycket annat & lite betong sa...

Mycket vackra bilder! Den ser faktiskt mjuk ut.
Sol här också och även i morgon! Så skönt!

Ha det bra!
Agneta

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina bilder blev av nån anledning påmind om prinsessbröllopet och blommorna vi fick i Storkyrkan efteråt som jag haft i press sen dess, kanske borde göra nåt med dem ;o)
Hoppas du får en härlig dag!
Kram/Lena

Nyanser av vitt sa...

Vackra bilder Hannis och tack för dina rara ord om mina färgglada halsband.
Ha en fin lördag
Kram Agneta

Anci sa...

Rosbilderna är ju helt underbara ! Nu måste jag nästan springa till blomsterbutiken och köpa blommor på en gång :)

Kramar
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Svisch så var det lördag, den där härliga fredagen går alldeles för fort förbi. Men det kommer bli en lika solig fin lördag. Bra idé och köpa en blomma, effektfullt med en.
Solig kram
AnnaMaria

Viola sa...

Ljuvliga rosbilder, här lyser solen från en blå himmel och det verkar bli en underbar dag, ha en fin helg,

kramen från VIOLA

Eva sa...

~ Ljuuuvliga rosbilder ~

Kram (fniss) från Eva

Ljuva Drömmar sa...

LJUVLIGT!
Bilderna är underbara, du är så duktig!

Du gillar att möblera om va...? Ska bli spännande att se vad du hittar på denna gången.

Hoppas att du får en skön helg och att solen håller i sig hos dig!
Kramar Maria

Annis sa...

Vackert!
Näe någon blogg har jag inte men gillar att följa din.
Hoppas ommöbleringen blir bra.
Här hemma ska jag kurera febriga barn.

Ellinor sa...

Vad duktig du är med kameran! Helt underbara bilder! En bra kamera står högst upp på min önskelista just nu!
Hoppas du har en bra helg och att omflyttningen flyter på bra.
Kram
Ellinor

Helena sa...

Hej!
Vilka härliga bilder på en fin ros!
Ha en fin söndag! Kram Helena