Burkar till Pelargoner

För en evighet sen så köpte jag tomma färgburkar.
Sen har dom förstått stått i ett skåp och väntat.
Men när pellisarna skulle planteras om insåg jag att
jag hade för lite krukor så med färg och gammal tidning
blev burkarna pelliskrukor.

Så här blev det...

Den här med tidningspapper runt blev favorit



Två av dom målade flaskorna får stå kvar

Söta kaffekoppsfaten fick bli blomfat

Och kaffekoppen får agera vas

I och med rensningen har jag bestämt mig för att
använda det som finns.
Färg, decoupagelim och gamla tidningar fanns hemma
så det funkade alldeles utmärkt.
Får se om pellisarna trivs med att stå i dom här.

Vad härligt det är nu när man börjar
känna av ljus och mildare väder!
Inte lika jobbigt att gå upp på morgonen och
fortfarande ljust när man kommer hem.
Det tackar jag inte nej till!

Kram Hannis

Ps. Anna, kram till dig!

36 kommentarer:

Systrarna Karlsson sa...

Vilken bra idé. Gillar också den med tidningspappret runt, härligt med kontrasten svart och söta kaffekoppsfat,gilla.

Ja visst är det skönt nu när det är ljusare ute... Man orkar med på något sätt;)

Önskar dig en skön dag

the shed sa...

Så praktiskt och snyggt, Hannis. Du får verkligen till det med din fantasi! Gillar bilden med fatet, så fin den är..
Ja, jag försvann ett litet tag. (Fick rådet att inte skriva att jag reste bort.) Larmet gick hemma och Securitas ringde men det var förmodligen en liten insekt som ställt till det. Alltid är det något men kul hade jag iaf..

KRAM på dig

Vit som snö sa...

Superbra idé! Snyggt som bara den!
Jag gillar dina ord att ta vad man har också, om man funderar lite så hittar man ofta något i sin närhet som kan användas:)
Ha en fin dag!
Kram Cilla

charmanta sa...

Hallå!
vilken bra grej det där med burkar till blommor, snyggt när du målade och satte på etikett! Du är verkligen uppfinningsrik och kreativ! Ha det gott! kram Marie

Ljuva Drömmar sa...

Snyggt! Tror säkert att dina pellisar kommer att trivas i sina nya hem.

Läste också om dina tatueringar, spännande med den på magen. Nu blir jag nyfiken...

Hoppas du får en skön vecka, kramar Maria!

Vit Poesi sa...

Det blev skitsnyggt!
Kram Malin

Ylva sa...

vilken underbar idé! jag köpte tre tomma färgburkar för länge sedan och sedan har de bara stått på en hylla i förrådet. Tack för inspirationen!
/ylva

milla-andante sa...

Hannis Hannis... så superfint!!! Hade ingen aning om att man kunde köpa TOMMA färgburkar...
Åh vad du inspirerar som alltid!!!

Mot färgaffären...;)

KRAM

SoF sa...

Så fint, så fint...

Plupps krypin sa...

Fint som snus! Gillar också att "ta vad man har".
Kram Yvonne

tinajo sa...

Så fint, vad duktig du är! :-)

Rosor och Spetsar sa...

Du är då full av ideer, härliga dina nya krukor.
Visst är det underbart med mildväder o snösmältning.
Kramen
Annelie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
Ja visst är det härligt med ljuset! Både jag och dottern som knappt har gått att få liv i på mornarna vaknar innan väckarklockan!!

Burkarna blev verkligen superläckra. Jag gillar iden med att använda saker och ting till något helt annat än vad de är avsedda för.

Dina pellisar kommer att bli så vackra av att växa upp i en sån fin miljö.

Kram Monica

Helena Dovier sa...

Supersnygga burkar/krukor!

Kram från Helena

Vintage House sa...

Härligt snyggt.
Kul att ta det som finns hemma:)
Tack för tanken :)
kram
sandra

Kia sa...

Fina krukor! Återanvändning är bra.

/ Kia

Vit dröm sa...

så himla snyggt det blev, min favorit är också den med tidningpapper;)
Ha en skön tisdag!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så skönt med ljuset, precis nu när jag skriver är det fortfarande hyfsat ljust. Så fint det blev med burkarna som krukor, du är alltid så påhittig. Jag har också målat flaskor nu, tack vare dig.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Ingen kan "koka soppa på en spik" som du, Hannis! Så fantastiskt snyggt det blev, - kan inte tänka mig att du hade hittat snyggare krukor någon annanstans.
Tisdagskram!
/Anna-Karin

Mamma C sa...

Vilken toppenidé du kom på. Det blev vrålsnyggt.
Visst är det skönt att det äntligen är vår och ljust när man vaknar och ljust när man kommer hem.
Kram Mamma C

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Va fyndigt. Du är påhittig du :) Bra tips ! Kramar Maria

Viola sa...

Så himla läckert det blev, skulle gärna se dig här i maj, flera som kommer från dina trakter, kramen

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hanna!!

Riktigt snyggt..och verkligen personliga krukor till pellisarna!!

gillar också den med texten bäst!!

Ha det gott! Kraam Sanne

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad fint det blev och fin ide.
Vad kul att göta själv! :)
Nu ska jag kika vidare på din nya blogg, ny för mig mewn så länge önskar jag dig god natt!

Kram

Nanna sa...

Ja man tager vad man haver och ibland har man saker hemma till att blir riktigt finfina saker! :D

Ett Vitare Hem sa...

Så himla läckert det blev och visst är det så mycket lättare att vakna på mornarna nu!
Ha en riktigt härlig onsdag!
Kram/Lena

Fröken Eila sa...

Vad snygga burkarna blev!
Bra idé!

Anna S sa...

Hej Hannis! Krukorna blev jättefina! Älskar den med tidningspappret.
Jättebra ju att ta vad man har hemma. Ofta (i alla fall hos mej) så finns mer än man visste.

Ha en fin vecka. Tack för kram (den värmer) och Kramers tillbaks! :)

Tack för att du delar med dej på din blogg, alltid kul att titta in.

Anna S

Anci sa...

Tack för förslaget om Panduro ! Det var bra, jag ska gå dit och titta :)

Kramar
Anci

Cathrin sa...

Long time - no see. Oj så länge sedan det var jag "hälsade på" hos dig. Tiden går bara för fort. Skrattar dock till när jag läser ditt inlägg. Kommer ihåg att vi pratade om de där tomma färgburkarna. Hoppas pelargonerna trivs och gror i sina fina krukor.
Mina färgburkar står fortfarande oanvända i arbetsrummet. :) Men nu fick jag goda idéer! Har allt lite målarabstinens så det blir nog till att ta fram färgen till helgen. Stor kram!

Fröken Fräken sa...

Oooh, det blev ju hur tjusigt som helst med det gulnade tidningspappret mot den svarta krukan. Det förde mina tankar direkt till något gammalt skolskåp med herbarium!

Arkivskåpet har flyttat hem till herr Fräkens bror! Det tog sådan plats här samt gjorde det omöjligt att möblera om.. och då går det ju bara inte!

Viola sa...

Hej, jag vet att det ännu finns plats i Åsas bil och hon bor strax utanför Uppsala, har bloggen bakom ett berg, så henne kan du säkerligen åka med, skulle vara så roligt om du kom, kram

Viola sa...

Har mailat dig

Industri house sa...

Ja du Hannis, pellisarna lär ju stortrivas när dom står i dom fina krukorna!!! Så fint det var med tidningspappret runt om, jättesnyggt. Må så gott, kram jessica.

Anonym sa...

Vad smart att göra så på fula plastkrukor. nettan.

Fröken Pyssel sa...

åh vad fint du gör! tack för inspirationen :-)