Testsyr...

Vad jag såg fram emot min långlediga helg.
Massor av saker som jag skulle passa på att göra och
då blev jag sjuk!
Väljer att se det som att allt har en mening
(för att slippa vara tjurig)så det var
väl sova jag skulle göra med andra ord.
Nu är jag vaken igen och mår bättre=))

Googlade efter en beskrivning på runda kuddar.
Enkelt och snabbt skulle det vara och det hittade jag hos en
annan bloggerska, nämligen här
Tack för inspirationen och för att du delade med dig!

Testsydde med stuvbitar jag hade hemma.

Nog var det enkelt!
Och snabbt gick det, igår kväll sydde jag två.
Går att variera i storlek, bara ändra på mängden tyg.



Nu fick jag användningen för den biten med fjärilar
som jag skulle haft till en duk för månader sen...

Så nu ska jag leta i tyghögen!
För jag vill ha runda kuddar, modellen större lite överallt!

Hoppas att ni har haft och fortsätter att ha en bra helg/
Kram Hannis

40 kommentarer:

Systrarna Karlsson sa...

Vilka underbart ljuvliga kuddar;) Måste kolla in beskrivningen en dag. Fast jag hoppas inte på för mycket då jag är hopplös vid symaskinen. Vet inte vad den maskinen har emot mig med något är det i alla fall. Tur att den andra systern är bättre med symaskinen;)

Önskar dig en fortsatt trevlig söndag./Annie

Ellinor sa...

Men vad duktig du är!! Du kan ju visst sy! Superfina kuddar. Har aldrig sytt en rund men har funderat på det länge. Ska kolla in bloggen du hittade. Även Vita rosor och förgätmigej har en bra beskrivning.
Hoppas du blir helt frisk och kan njuta av resten av helgen!
Kram
Ellinor

Lily sa...

Wow! Superfina!! Måste spana in bloggen med beskrivningen..

Det finns en mening med allt, även om man inte alltid förstår den..

Hoppas du känner dig bättre nu och kan njuta av dagen

Varma kramar
Lily

Stina sa...

Nu blev jag impad...du som säger att symaskinen är din värsta ovän :)
Bra att du inte ger upp, det gillar jag. Alla kan bara man vill, och man vet inte om man kan innan man provat.
Det finns små och stora utmaningar...jag gillar de stora mest :)
Innan kommande sommar är över så ska jag göra något jag egentligen inte vågar...det är en utmaning utöver alla tidigare utmaningar :)

Krya på dig och ha en skön söndag!
Kramen Stina.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser inte enkelt ut, jag tror du är jätteduktig på och sy. Dom är så fina så det är inte klokt, som pastelliga vårtecken ligger dom på hög. Gud så vackert!! Underbart rosa tyg ihop med det linnefärgade och fjärilsbiten.
Synd att du blev sjuk, men skönt att du är bättre.
Stor kram
AnnaMaria

Annica sa...

INTE illa...superfina.Kanske man skulle våga sig på något liknande har faktiskt blängt lite på symaskinen=)Ha en fin söndag/Annica

Fröken Grön sa...

Du kan sy också, - nu är jag helt mållös! Vilken überkvinna du är, Hannis! Avundas verkligen människor som bara kan ta fram symaskinen och "tota ihop" saker så där rätt upp och ner. Det där blev hur bra som helst!
Visst är det typiskt att man går och blir sjuk så snart man är ledig, det är precis som om kroppen känner på sig att nu finns det gott om tid, nu passar jag på. Hoppas att du är på benen snart igen!
/Anna-Karin

Viola sa...

NU blir det kuddfrosseri hos Hannis kan jag tro och fint det blir det, hoppas du krya på dig snabbt, kramen

Anette sa...

Men vilket bra tips! Har också undrat hur man gör...och dina kuddar blev suuuperfina! Nu fram med symaskinen;)
Kraaam/Nettan

Virkat och Kärt sa...

Kära nån...såna ljuvliga bakelsekuddar ~~~

Gott att höra, att Du mår bättre ♥

Kram, från Eva

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så ljuvliga kuddar du syr!! Jag sydde min första runda för ett antal månader sedan... enkelt ända till man kommer till "locket" i mitten....så pilligt och svårt att få det snyggt... men jag vill prova igen!!

Tråkigt att du blev sjuk, men hoppas du nu är bättre så du kan ge dig ut på en skön promenad i solen... vi skall snart krypa in i biosalongen och se Trassel. Snacka om feltajmat.

Krya på dig, kram Monica

the shed sa...

Hej Hannis!
Vilka fina kuddar du sytt, har länge varit sugen på att sy runda.. Måste kolla in bloggen och se om jag fixar det. Tack för tipset.
Härliga färger du valt, håller tummarna att du känner dig bättre nu och får en bra söndag!

Kram Tina

Anna S sa...

Hej Hannis! Vilka fina kuddar du sytt. Ser riktigt avancerade ut. Fint med fjärilstyget på den ena och siffror i mitten på den andra.
Vad synd att du blev sjuk när du hade mycket att fixa med, men som du säjer , kanske allt har en mening. Skönt att du fick sova ut och mår bättre nu!
Ha en fin söndag!

Kramers Anna S

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, jag vill också ha runda kuddar! Dina är helt underbara, vackert fjärilstyg med! Måste nog ta och spana in den där beskrivningen.

Ha en fin kväll!

Kram Anna-Lena

Kia sa...

Ja, det var nog meningen att du skulle vila för att sen få till alla härliga kuddar!

/ Kia

Barn och Pyssel sa...

Hej

Sydde för en tid sedan runda kuddar.
vad lätt det var.
Trodde det skulle vara svårare.
Ha det bra
Kram

Vintage House sa...

Hej
Härligt läckra kuddar kul att testa lite:)
ha en skön kväll
kram
sandra

Mamma C sa...

Gud så fina dom blev, var det enkelt?? För nu blev jag jättesugen på att sy några själv.
Kram mamma C

Rosor och Spetsar sa...

Snyggt Hannis, skitläckra.
Nu blev jag riktigt sugen på att kika i tyghögen och ta fram symaskinen.
Skönt att du mår bättre
Kram
Annelie

Fröken Fräken sa...

Såklart att jag ska ta och göra ett par sådana runda kuddar också. För det räcker ju helt klart inte med det digra antal kvadratiska kuddar som finns här hemma. :-)

Hanna sa...

Så jätte fina kuddar du har gjort.
ha en bra söndags kväll.
kram
hanna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!1

Du har verkligen varit kreativ, igen,..bilka kuddar ..som små karameller!
Blev allt sugen på att sy några nu! Tack för tipset!!

Ha det gott! Kramis Sanne!

Vit Poesi sa...

Jättefina kuddar Hannis! Shit, jag glömmer bort att du finns och återkommer då och då. Nu måste jag lägga till dig i min blogglista.
kramar på dig
Malin

Vita små hjärtan sa...

Så fina. Det kanske man skulle pröva.
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

CaramellePastelle sa...

Mmm, så fint! Särskilt den rosa kudden. Men så är jag ju också inne i ett romantiskt stim nu.

Själv är jag ganska less på att pula för mycket. Särskilt med sömnad! Men runda kuddar skulle passa fint här. Mjuka upp lite.

Just nu har jag inspiration för annat. Man får "go with the flow". Jag kämpar inte emot inspirationen, utan följer snällt med den inspiration som kommer. Misstänker att du gör likadant...?

Ha det gott!
Kram Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh så läckra, du är ju superduktig!
Krya på dig!
Kram/Lena

Ewa`s Galleri sa...

Vad fina kuddar,ska genast gå in o kolla hur man gör
Ha en bra måndag

the shed sa...

Du Hannis, säg bara till så kan jag skicka dig några kopior om du vill ha...har ju en del som sagt.

Kram Tina

Eikkala sa...

Hallåjsan... det var ett tag sen jag hunnit titta in. Vilka härlig kuddar du har sytt, finns det något du inte kan *ler* Hoppas du får en härlig vecka kram Sari

Industri house sa...

Hej Hannis!! Tack för tipset med kuddarna, jättefina blev dom verkligen!!! Jag kan tyvärr knappt sy, men jag har ju en stor dotter som verkligen är superduktig på det! så jag får väl isåfall fråga henne om hjälp....Ha en riktigt fin dag, kram jessica.

Therese sa...

Kroppens sätt att säga ifrån är nog att bli sjuk... så hoppas att du har vilat ordentligt för dte var antagligen det du behövde:)

Fina kuddar du har gjort! Roligt med runda. Jag har en endaste rund... men den kan jag inte skryta med att jag har gjort själv tyvärr haha;)

Stort krya på dig! Kram Therese

the shed sa...

Hej igen, maila mig och tala om vilka bilder du vill ha, du ser adressen på bloggen. Ibland blir kopiorna lite si och så, beroende på vilken färg det är i boken..
Men vi kan göra ett försök, tycker jag. Den lite större bilden med skelettdelarna på har jag en kopia klar, gjorde en extra på jobbet. Gjorde också några i olika färger, men jag gillar nog den svart/vita bäst.

Kram Tina

the shed sa...

Bara tjatmoster igen..kopiorna blev riktigt bra, på min skrivare/kopiator här hemma. Jag provade med de som du ser på väggen..

Kram Tina

Linda sa...

Woww vilka snygga kuddar!! Den rosa hade jag lätt kunnat köpa :D

Ha en härlig kväll!

Kram Linda

Inka sa...

Men vaddå testsydde. De ser ju köpta ut. Du klarar det mesta du. Skitsnyggt, rent ut sagt. Nu fick jag inspiration gumman.


Kram Inka

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Solen har inte visat sig i storstan idag. Och jag har tillbringat dagen i en kurslokal! Alltid kul med kurs.

Trassel var en kanonfilm! Länge sedan jag såg en barnfilm som jag verkligen tyckte om. Bjuder på massor av skratt. Så grabba tag i brorsdottern och skynda dig innan någon annan hinner knipa henne.

Kram Monica

Mira sa...

Hej på dig!
Jättefina kuddar! Jag ska kolla in mönstret, vore mysigt med nya vårliga kuddar i soffan nu när solen börjar titta fram.
Kram o ha en skön vecka!
/Mira

Ljuva Drömmar sa...

Snygga kuddar! Precis de färgerna jag älskar. Jag har börjat klippa ut till en massa nya kuddar bl.a runda. Undrar om vi gör likadant? Det ser ut så. Lätt var det iaf och det är ju inte fel. Jag har annars en tendens till att krångla till det.

Hoppas att du är friska nu och att solen lyser på dig! Kramar Maria

Skogsfrun... sa...

men oj vad fina de ser ut! Vill också kunna sy ju...

Det blir nog de svarta ;D

KRam p.

ps. hoppas du är kry som en nötkärna nu! d.s

Maliva`s verden sa...

Wow...så flink du er.Slike runde puter ønsker jeg meg også. Men spørs om jeg tør prøve meg på å sy.
Ha en fin dag!
Klem fra Maliva