Pennor

Var in i butik och såg pennor(dyra)som
dom gjort decoupage på.
Billiga gula pennor hade jag hemma + tidningspapper.

Och på några minuter hade jag egna,
kanske inte lika välgjorda men
lite roligare blev dom.



Och nu står dom i burken med resten av gänget=))

Jag är mycket för snabbpyssel men i veckan som kommer
har jag tänkt ge mig på att sy en snygg nessecär.
Det kommer troligast ta längre tid än vad jag tänkt mig=))
Kan vara bra att testa tålamodet ibland!

Allt gott till er som kikar förbi/
Kram Hannis

30 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Sån skillnad! Från gräsligt fula gula till coola tuffa snygga.

Genast blev det en inredningsdetalj i mitt tycke:)

Tack för inspirationen;)
Kram Susanne

Fröken Grön sa...

Tänk, så enkelt men så snyggt! Hmmm, jag måste verkligen testa det där med decoupage.
Jag gav mig på att sy en tygkasse för något år sedan, eftersom jag tyckte att det verkade vara enklast möjliga syprojekt. Tyget var snyggt, men resten blev för bedrövligt... Vad är det med hammare och målarpensel som mig så mycket händigare?
Sov gott och vakna till en skön söndag!
/Anna-Karin

milla - andante sa...

JAAAA!!! Så fina de blev Hannis och vilket toppentips, gillar!!! Ska härma dig imorgon!:)

Gillar dina kuddar också! Tack för allt du delar med dig av!!!

KRAM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag vet inte varför, men jag är sååå svag för gula blyertspennor. Är väl nostalgisk och tänker tillbaka till småskolan, doften av när man vässade pennan, det gjorde man på pennvässaren med vev som satt fastskruvad i frökens kateder.

Jag gillar dina pennor helskarpt, har också sett sådana och de är så fina, men inte har jag tänkt på att man kunde göra såna själv;-)

Ha en fin fin söndag!
Kram,
Regina

Agneta sa...

......åsså vips blev det Hannispennor ;)

BTW, mitt i natten hälsning, från 'din lilla goa stora syrra', som sovit sedan sju i går kväll (det kostar att vara engagerad i en annan person)... Alltså är jag färdigsoven nu, typ 03.38 ;)

Love mitt hjärta

Agneta

Ps. Så fin Du är på bilden, så söt så söt! Ds

the shed sa...

Det här gillar jag också, skulle passa bra i mitt nya inspirationsrum.
Supersnyggt!
Apropå gula skolpennor, så gillar jag lukten av dem, skolstart, nytt pennfack, suddigum och pastellkritor...mmm

KRAMEN Tina

Anci sa...

Hej !
Jag hade en tanke om att göra ett litet inlägg på min blogg, men vet du vad som är lustigt ? Du och jag hade samma idé till bild. Jag har inte gjort som fina pennor som du (du är så uppfinningsrik !), men jag vill använda pennor och papper. Återkommer till det !

Ha en skön söndag

Kram
Anci

en smula vitt sa...

Vilken kul idé. Blev jättefina.
Vad mycket kul grejer du kommer på. Jag ser också ofta saker som jag tänker att jag ska göra om på olika sätt, men tiden räcker aldrig till...
Har man en tonåring samt ett dagisbarn i huset så finns det massor av annat som äter upp ens tid. Tyvärr, för jag är annars en rätt pysslig person.
Men det är kul att titta in hos dig och se allt roligt du fixar med.
Kram Petra/

Vita små hjärtan sa...

God Morgon!
Ja men till och med en vanlig penna kan göras så fin!!!!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha

Systrarna Karlsson sa...

Härligt med snabb pyssel;) så vackra pennorna blev nu kan man ju ha dom framme utan att skämmas;)

Önskar dig en underbar söndag

Lily sa...

Vilken stor skillnad!! Gult tar mycket "energi", nu är de jättefina. Tack för tipset :)
Spännande och se din necessär!
Ha en go söndag
Kram Lily

Hanna sa...

Så fint och snabbt du gjorde med pennorna.
Kram
Hanna

Sanna sa...

Oj så snyggt det blev!!Vilken skillnad! Riktigt så snabb som du skulle jag nog inte vara med att pyssla likadana..

Skogsfrun... sa...

men hannis jag blir varje gång du har varit i pysslarfarten lika imponerad! Av det enkla blir det ju alltid så fint!

Kram p.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du hittar på så bra saker, jag ska försöka bli lite pyssligare. Mina pennor ser ut som skrutt ser jag nu. Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Så mycket snyggare de blev!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Vit dröm sa...

Så snygga dom blev! Mycket roligare än de gula skolpennorna..;)
Ska bli kul att se din nessecär sedan!
Ha en skön söndag nu!
Kramar Anna

Stina sa...

Men vad du är kreativ...vad får du allt ifrån :)
Jag har ingen lust att göra något, men nu känner jag mig tvingad om saker och ting ska bli färdiga i tid.

Sonen reser till Norge idag och kommer hem på torsdag...känns nästan som lite semester för mig.

Ha en härlig söndag det ska jag ha :)

Kram Stina

Anna S sa...

De blev jättefina, pennorna! Blyertspennor är väldigt dekorativa tycker jag, när de har rätt färg. Och det har ju dina nu.
Det är smart att göra saker man ser ute själv!

Allt gott till dej med :)
Kram Anna S

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Jag det brukar kräva en del tålamod att sy...har jag märkt!!! En bra sprättkniv har visat sig vara en superbra investering...he, he!!

Vilken förvandlingen av pennorna, smart!!

Mvh
Frida

Rosor och Spetsar sa...

Vilken kul ide, och snyggt blev det också.
Hanu en fin vecka
Kramar
Annelie

Mamma C sa...

Lite jag faktiskt, tänker ofta när jag ser något. Kanske man kan fixa själv. Ibland så kan man och ibland inte. Dina pennnor var jätte coola.
Kram Mamma C

Gunillasljusglimtar sa...

Oooops! Så fina pennor...Kramis Gunilla ♥

Vintage House sa...

Enkelt och snyggt det gillar vi:)
läcker idé
ha en fin kväll
kram
sandra

Ljuva Drömmar sa...

Nu blev det nostalgiskt för så brukade jag göra med mina pennor i tonåren, fast det var färgat papper. Tror nog att jag ska ge mig på det igen, du inspirerar till pennpyssel ;)

Hoppas att det går bra med din neccesär. Tar du det bara lugnt så är jag säker på att du fixar det, du som är så duktig!

Önskar dig en underbar vecka, kramar Maria!

Lockas lilla längtan sa...

OJ, det var fyndigt värre! Jag som går här och muttrar över mina fula blyertspennor.......

Tack för idén!

Kram Veronica

STENLYCKA sa...

Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
Raina

the shed sa...

Hoppas rullen hinner komma fram i dag, en liten Alla hjärtans present!
Tänk va bra att jag hittade en anledning, så här på dagen idag..

KRAM Tina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Sitter på jobbet med en känsla av att helgen tog slut innan den ens börjat..
Denna vecka ser jag fram emot ett litet besök på antikmässan som jag alltid tycker är kul att besöka. Och ett och annat litet fynd brukar jag göra.

Dina pennor blev superfina! Decoupage är jättemysigt...

Hoppas din vecka blir toppen! Kram Monica

Nygammalt sa...

Himlar så snyggt! Vilken bra idé, jag gillar ju decoupage!! :)

Önskar dig en mysig alla hjärtans dag.

Kram!!