Mera ljus

Nu kör vi lite mera ljus!
I hjärtat, sinnet och omgivningen.

Denna sköra blomma fick mig att
pipa av lycka i helgen.

I köket som blir så ljust att det nästan
gör ont i ögonen trivs jag bäst just nu.



Underbart med energin som liksom skjuter fart
när ljuset tar sig fram.
Får alltid lust att leka med kameran då.
Och när jag leker så tänker jag inte på rätt eller fel,
utan bara leker.

Så är jag extra glad idag för att jag fått förmånen att
bli inbokad som bröllopsfotograf i vår.
Känns speciellt att få det uppdraget,
att fota kärleken och löftenas dag!

Fin alla hjärtans dag kväll till er/
Kram Hannis

32 kommentarer:

Millas hem sa...

Åh, så roligt för dig! Grattis!

Ha en fin kväll du också!

Kram kram

Vit dröm sa...

Men gud vad kul och spännande såklart att fota på bröllop!
Hoppas du har en riktigt skön kväll!
Kram Anna

Ljuva Drömmar sa...

Underbara bilder! Du är så duktig. Att leka brukar bli bra.
Jag önskar att jag hade ett ljust rum just nu men jag har insett att jag har för mycket mörkt hemma, måste nog göra nåt åt det...

Såå roligt för dig att få fota ett bröllop! Jag gjorde det för första gången förra våren och det var såå kul. Du kommer klara det galant.

Hoppas du haft en bra alla hjärtans dag, kramar Maria!

Vintage House sa...

Härliga bilder du visar idag:)
så härligt roligt för dig:)
ha en mysig alla hjärtans dag kväll
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!!
Och grattis så kul, spännande och en aning pirrigt antar jag....det kommer att bli superkul och toppenbra bilder!

Vackra bilder du lekt fram.
Kram monica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Helt rätt att välja dig som fotograf! det borde du jobba som proffs med..så fina bilder!!


Översänder en stor, varm hjärtekram till dig min vän!!!

//Sanne

the shed sa...

Så gulligt!
Låter spännande med bröllopsfotografering, du är ju så duktig! Kan inte annat än bli bäst...

KRAM Tina

Therese sa...

Åh, ja visst är det härligt nu när det börjar bli lite mer ljus ute! Konstig känsla imorse att det var ljust när jag gick till jobbet... och mycket, mycket efterlängtat:)

Finfina pennor du har gjort! Och underbara bilder i detta inlägget.

Hoppas att äggtoddyn smakade bra!

Stor kram Therese

Ewa`s Galleri sa...

Grattis,och lycka till med bröllopsfotograferingen
Jättefina bilder du visar
Ha en bra kväll

Fröken Grön sa...

Helt rätt inställning, Hannis, - det är när man törs leka och laborera som de allra bästa bilderna fastnar på linsen! Vilket ärofyllt uppdrag att få fotografera på någons bröllop, men det är inte svårt att förstå varför de frågade dig.
Hoppas du har fått känna kärlek idag, på alla hjärtans dag! Skickar dig en sen kram en Uppsalasyster i Skåne-exil!
/Anna-Karin

Ellinor sa...

En stor kram till dig på alla hjärtans dag! Och grattis till uppdraget. Förstår att det känns speciellt!
Stor kram
Ellinor

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så roligt, ett stort grattis!!!!! Du är ju så duktig så det kommer bli super fina bilder *VET* ;)

Ha nu en härlig alla hjärtans kväll!

Kram Susanne

Lantliv i Norregård sa...

Grattis!!
Hoppas du haft en bra Hjartandag;o)

Kram Malin

Anette sa...

Vad kul att bli bröllopsfotograf! Det gör du säkerligen alldeles förträffligt=D
Vilka roliga pennor från tidigare inlägg! Måste testa att göra...till mitt "nya" kontor=O
Ha en trevlig alla hjärtans dag!
Kraaaam/Nettan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, vilken grej och få vara bröllopsfotograf. Med änglabilderna på din syster i färskt minne vet jag att du kommer göra succé.
Valentinkram till dig
AnnaMaria

Mamma C sa...

Grattis, vilket fint uppdrag.
Kram mamma C

Stina sa...

Så kul att få vara bröllopsfotograf....grattis till uppdraget :)

Ja har en bild i huvudet vad det gäller klänningen...tänker mig lite flowerpower stuk på den.
Avskuren under bysten och livet sydd som ett BH-liv med axelband...tänker jag rätt eller fel nu :)
Sök på google finns säkert mycket där att titta på.
Svårighetsgraden kan jag inte sia om...beror lite på kunnandet :)

Jag kan hjälpa till med goda råd och glada tillrop.
Kramen till dig.

Nyanser av vitt sa...

Vilket ärofyllt uppdrag. Grattis!
Och vilka fina pennor du gjort.
Kram Agneta

Anki sa...

Hellooooo fotografen...guud vad kul å vilken tur dom har som får dig *ler*
Haha, så du är orolig nu...om sovplatserna?!...vet du, jag tänkte ju ta kattfan...å dom andra oxå och komma upp till dig när dom renoverar hos mig...Vad tror du om det??! Funkar väl...fniss!

Jättefina bilder...jag höll faktiskt i såna blomster på butiken idag, men tänkte att det blir ju bara kattmat så jag skiter idom...nu ångrar jag mig liiite!

Hörs i veckan & goa kramen!

Loppisliv sa...

Vilken spännande uppdrag, stort GRATTIS!! Ljuvliga bilder, vita och skira. Härliga pennor i förra inlägget. Kraaaaam Paula

tre nyanser av vitt sa...

Grattis till bröllopsfotografen, stort! Vackra bilder!
Kram Marie

the shed sa...

Halloj, har mejlat dig om en sak..

Kramis Tina

Systrarna Hjertén sa...

Grattis! Vilken ära att få vara bröllopsfotograf!

En bra dag önskar jag dig!
/Frida

Nanna sa...

En sådan ära att få det fina uppdraget att få fotografera någons dag! Förstår din lycka :D

Rosor och Spetsar sa...

Men så kul Hannis, jag förstår att de vill att du fotar - dina bilder är ljuvliga.
Kramis
Annelie

Viola sa...

Vad roligt...måste var en speciell känsla att få fota ett brudpar, ha en fin vecka, kramen

some kind of wonderful sa...

Jaa,helt magiska bilder Hannis!!

Fasen vad kul att få fota ett bröllop... Lycka med dig känner jag..

xoxo

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder och så kul att du ska få fota bröllop!!
Ha en riktigt fin dag vännen!
Kram/Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt att få fotografera ett bröllop! Ett stort ansvar! Det kommer att gå jättebra, så Lycka till!
Kram
MArie

Nyanser av vitt sa...

Tack Hannis. Ja det är jättekul men de ska göras också :O)
Kram Agneta

vitaloppan sa...

åhh vad roligt att du ska få fota. du är ju så duktig!
Underbart med sånna ljusa härliga bilder, jag piper också och vill ha fleeeer:))
Ha en mysig kväll.
Kramar Linda

Lily sa...

Åh, så spännande och roligt :)
Älskar dina bilder på brudslöjan, så spröd, skör och vacker..
Ha det fint min vän
Kram Lily