Kroppsdelar

Som kontrast till det gulliga rosa kommer
nu en annan favorit.
Skelett, senor och muskler!
Ni vet att jag har bilder i köket men
nu finns dom också i vardagsrummet.

Tack vare pärlan Tina med bloggen The shed
Hon var så gullig och skickade mig en
alla hjärtans dag present i form av kroppsdelar.
Hjärtat klappade lite extra efter en hel rulle med
bilder och fina rader på det.

Vissa vill ha gelehjärtan, jag njuter av skelett.
Tur att vi gillar olika och att ni vet att jag har flera sidor
för annars skulle ni nog få nog efter ovanstående rader=))

Och nya favoritfilten måste med förstås.

Den skarpögde kanske lägger märke till att jag
inte har något vardagsrumsbord.
Det kan bero på att jag lite optimistiskt satte mig på bordet
och det gick sönder...
Så nu försöker jag fixa i ordning det!
Sämre kan man förstås ha det.

Hoppas att ni som tittar in har det bra och får vara friska/
Kram Hannis

30 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

He he du är go du, jag gillar din inställning. Gillar man muskler och senor, då ska dom ju såklart upp på väggen. Har nog sagt det här förut, men jag tror ingen skulle lyckas få till det så snyggt som du. Jättegulligt av din bloggkompis och skicka bilderna.
Hoppas du får ihop bordet.
Ha en toppenlördag
Kramar
AnnaMaria

en smula vitt sa...

Anatomi är faktiskt rätt läckert. Förstår att du gillar dessa teckningar av senor mm och hos dig passar det perfekt.
Att sätta sig på bordet var väl lite onödigt...hihi! Hoppas du kan fixa till det igen. Om inte så har du chansen att hitta nå´t nytt roligt istället.
Filten var kanonfin. Vilka härliga färger. Köpt eller har du pysslat själv?
Ha en skön helg!
Kram Petra/

Stina sa...

Som sagt...skelett,muskler,senor och balettskor är en fantastisk kombination...du är bara för underbar :)
Men vilken fin filt du har...måste fråga har du virkat själv eller köpt?

Nu får du ha en härlig lördag trots kylan -25 här.
Tur att jag får jobba :/

Kramen till dig.

♥ Pia... sa...

Hihi.. ja här får man alltid dra på smilbandena när man kikar in:)...Såå härligt.. Skelett.. njaeee.. tror bestämt att det får vänta hos mej.. de enda skellett som huserar här är väl nåt Selma drar in!.. Satte du dej på bordet??.. aj du.. måste ha varit ett väääldigt vekt(värmländskt ord för svagt:) bord va:)..När jag ser din bild..så tänkter jag på en skådis..utländsk tror jag..kan bara inte komma på vem???...tror det är nån i en triller ..Aha där har vi skeletten.. som tur är har du inga skelett i garderoben va?.. Önskar dej en underbar dag.. PIA

Vit dröm sa...

Synd på bordet, måste ha varit ett klent sådant ;) Hopaps du får ording på det och att du får en härlig lördag!
Kramar Anna

Ardisia sa...

Jaa, jag kanske tycker lite annorlunda nu.. efter att ha pluggat anatomi och fysiologi i tre långa år så finner jag inte våra kroppsdelar så faschinerande längre ;) Men intressant det är och jag kan förstå att du tycker det är vackert!

Jag fullkomligt älskar din soffa! Och min äldsta son vill ha en sån säng (han såg din säng när du visade den för första gången) & nu är en liknande beställd av pappan. Tänk att pallarna vinner en järnsäng från 1800- talet! Fatta!?!
Kram Mia

SoF sa...

Favoritfilten är som en dröm! :)

Sooooliga hälsningar från SoF.
(men kallt!)

Lantliv i Norregård sa...

Hej Hannis!
Du har en unik, cool stil;o)

Njut lördagen!
Kram Malin

the shed sa...

Gulliga, rara du, det blev ju jättefint!
Så glad att du gillar dem, jag har ju läst medicin x antal år men tröttnar inte på dem ändå.
Så vackert du har gjort runt om, nästan så jag vill flytta in...

BÄSTA KRAMEN/Tina

Hanna sa...

Så fint.
Ha en fortsatt fin helg.
Kram
Hanna

Systrarna Hjertén sa...

Ha,ha! Otur med bordet!! Fin present du fått!!

Nej här är vi (barnen) inte friska, men det är ganska skönt då det betyder att vi måste hålla oss hemma hela helgen...gôtt!!

Mvh
Frida

Lily sa...

Härligt med kontraster!
Fin gåva du fått, gulligt.
Älskar din soffa, och din mormorsrutefilt, den är helt underbar.

Ha en go helg
Många kramar
Lily

Fröken Grön sa...

Nu börjar man vänja sig vid dina "anatomiska" inslag och jag måste säga att jag tycker det är riktigt läckert.
Och se där skymtar jag ju mormorsrutor också!
Fnissar högt när jag läser vad som har hänt ditt stackars soffbord, - så skönt att det inte bara är jag som lyckas med sådana saker, hihi!
Önskar dig the best day ever, Hannis!
/Anna-Karin

Vita Falkens Lantliv sa...

Det är väl tur vi är olika, jag tycker om din blandning och jag är lite smått förtjust i dina muskler och skelett. Så här är en till lite märklig individ;)
Soffbordet var inte till för att sitta på förstår jag?! ;)

Kram Susanne

Agneta sa...

Snor & streptokocker (halsfluss)...... jomenvisst är de skånskans dagsform. Ja vad skall man säga om sin illbatting till cybersyrra...... Det får helt enkelt räcka med att du är en galen ljuvling som idag lett mig vidare till både ballerinaskor & en ny 'Hannis-blogg'.

Kan du vara snäll och ömka och trösta din cybersyrra lite, om ligger sjuk här uppe i 'nästan Norrland', låt gå för DJÄVLA GÄVLE.

Soffbord sa du...... Ett par sockerlådor och lite Hannisfärg, ooooops så blir det en dröm.

Love hjärtat mitt

A

Eldrid sa...

Røfft..skaper veldig fine kontraster..
Jeg vet ikke om jeg hadde klarat ha kroppsdelar i mitt vardagsrum, men du gjenomfører det så bra..och ditt sett å mixa på er och førblir unik!
:):)
I am amazed!

Ellinor sa...

Hmm..ja, det här med kroppsdelar är ju inte riktigt min grej men du lyckas få t o m nakna muskler och senor att se vackert ut!
Men din filt!! Den är helt i min smak. Helt underbar och med ljuvliga färger. Skulle du kunna tipsa om var du hittat denna?
Hoppas din helg är fin trots den arktiska kylan!
Kram
Ellinor

milla - andante sa...

Så ljuvlig filt!!! Gillar färgerna!
Ooops, lycka till med ihoplagningen av soffbordet...;)

Så roligt att du ska bröllopsfotografera! Det kommer att bli fina bilder det!!

KRAM

Mamma C sa...

Visst är det annorlunda men väldigt coolt. Du fixar säkert till vardagsrmsbordet eller annars gör du säkert något nytt
Kram Mamma C

Anki sa...

Haha, från balett till benrangel...du är helt underbar du!
Alltså jag bara älskar din soffa och den filten har jag oxå sneglat på, fick ju en sån rabattgrej!
Men jag är ju snål vet du, haha..nu har jag iaf kollat datorn...igen...och jag tror? det blir bra!

Sköt om dig hjärtat!
Kraaaam!

Anki sa...

Hmm, jag har så bråttom så jag hinner inte med mig själv...så nu är jag tillbaka!
Va!! har du suttit sönder bordet??!...ah några pall så fixar du ett nytt, du är ju fena på det där *ler*

Kram igen!

Monkan sa...

Meeen, varför sätta sig på soffbordet, när man har en sån härlig soffa...? :) Eller gjorde du det för att få snickra ihop ett nytt ;) Skelett är nog inte min grej... men den där filten, oooh så fin, underbara färger. Visste väl att du skulle bli en stjärna på virkning ;)

Anci sa...

Ja,det är bra att vi är olika och har olika smak. Varken skelettdelar eller gelehjärtan hör till mina favoriter, men det finns annat.

Kramar
Anci

Vitt hus med svarta knutar sa...

Häftiga bilder som passar så bra hos dig. Vilken fin pläd med mormorsrutor, helt underbar färgställning!

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Ett Vitare Hem sa...

Åh du är för go vännen och du får alltid till det med de mesta annorlunda och rolga lösningarna!
Ha en riktgt härlig dag!
Kram/Lena

Anna S sa...

Vad jättefint med anatomibilder på väggen i vardagsrummet med! :) Inget fel med bilder på muskler och senor, vi bär ju alla dom med oss. Kul att få dem skickat till sej med.
Det är intressant med mångfacetterade personer som du som gillar lite olika saker. :)
Ha det fint och hoppas att solen skiner på dej i veckan. :)
Kramers Anna S

Therese sa...

Haha! Du är ju helt underbar:) Gör sönder bord och sätter upp kroppsdelar på väggen, nån fetisch som gömmer sig där bakom kanske...?!;)

Jag blir lika glad varje gång jag kikar in här. Hoppas du haft en superbra helg, stor kram Therese

Industri house sa...

Hej Hannis!! Underbar soffa du har, jag är så sugen på att fixa en sådan här hemma också, men samtidigt gillar jag vår soffa, kan som sagt var inte riktigt bestämma mig!! Så fräcka bilder du fått av Tina, kan säga att dom GILLAR jag verkligen!! Supersnyggt!! passar perfekt där:))
Ha det så bra, kram jessica.

Rosor och Spetsar sa...

Tråkigt med bordet, men du som är så händig får säkert ihop det.
Din soffhörna ser så inbjudande ut med alla goa kuddar och den fina pläden.
Jag tycker att dina skelett och kroppsdelar passar alldeles utmärkt hos dig, och ser så charmiga ut där på väggen.
Ta hand om dig
Kramar
Annelie

some kind of wonderful sa...

Hej..

Dom är så fräcka tycker jag!!
Snyggt att göra en soffa så som du gjort Hannis..

Du lilla.. kunde du ha sönder ett bord?! ; )

Jag har det bra! Du med får man hoppas!

Kram Mia