Klädda böcker...

Jag har ganska många en-kronas böcker från loppisar
som ligger. Tänkte att några av dom skulle komma till
användning som dekoration.
Målade dom, sen limmade jag på papper och lite dekoration.
Rosenblad och snören

På den andra en dikt och knappar

Nu har jag använt hela två knappar...
Bara ca två burkar kvar att hitta på något med=))

Virat snöre flera varv

Favoriten blev den med rosenblad.

Kändes som att lite färg behövdes mitt i allt
och då kom dom torkade rosenbladen till nytta också.
Gillar snabbpyssel=))

Mitt i veckan och jag jobbar två dagar till.
Har snälla arbetskamrater som ställer upp och jobbar lite extra
för att jag ska få vara ledig.
Ganska lyxig känsla att veta att Fredagen ska vara ledig dag!

Kramen Hannis

41 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Fantastiskt snyggt, kanske något för mina svarta anteckningsböcker på jobbet?!

Mvh
Frida

the shed sa...

Ser ut som rena drömböckerna att få skriva ner sina innersta tankar i..
Härliga bilder, rosenbladen är så skira o fina till snöret.
Skönt med ledig fredag för dig, snart är den här! Dagarna går så fort tycker jag..tur är väl det för nu får vårvindarna gärna komma för mig.

Önskar dig en bra dag, kram Tina

Fröken Grön sa...

Härligt att se att knapparna har en strykande åtgång, hehe! Böckerna blev fantastiskt fina, - kanske man kan pimpa sina fula skrivböcker på det sättet.
Ledig fredag är inte alls dumt, kan jag intyga som är det VARJE fredag.
Hoppas du även har sköna dagar fram tills dess!
/Anna-Karin

Fröken Grön sa...

Insåg just att det kanske var skrivböcker du hade? Jag borde inte slå på datorn före frukost...

Loppisliv sa...

Vad härligt med en ledig fredag...det är guld!!

Gud så fina böckerna blev efter din makeover, ser ut som små söta juveler nu. Vackra smycken att ha framme lite här och där. Rosenbladen mot det grå tillsammans med snöret är en underbar komination!! Ja de söta knapparna också. Så himla duktig du är. Ha en toppendag denna onsdag. Kraaaam P

Vintage House sa...

Hej
Så underbart fina de blev:)
gillar båda varianterna...
Ha en toppen dag
kram
sandra

Vit dröm sa...

åh duktiga Hannis, så fint det blev! Min favorit var också den med rosenblad.
Vad skönt att vara ledig på fredag, de är du värd!
Kramar Anna

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Så fint du gjort, vilken mysig idé.
Ja men det är ju bra att du har några knappar...fniss..
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Virkat och Kärt sa...

Åhhh ~~~ säger jag bara.
Du kan pyssla så oerhört tilltalande för ens sinnen Du, tack för att Du delar med Dej.

Kram, från Eva

Ett Vitare Hem sa...

Åh så läckra de blev!!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

milla - andante sa...

Så kreativt och snyggt!!!! Härligt blickfång att bara ha dem liggandes!
Skrattar högt också... det är ju så bra att du gjort av med hela TVÅ knappar!:)

Kram du roliga!!

Nyanser av vitt sa...

Så fint du pysslat. Skönt med en ledig fredag. Jag ska ev också ta ledigt på fredag.
Sköt om dig
kram Agneta

Kia sa...

Hej. Har du några roliga planer framför dig eftersom du ska vara ledig?
Ha en bra dag!
/ Kia

Ardisia sa...

Du fröken Hannis, jag fattar inte vart du får alla dina UNDERBARA ideér ifrån! Avis jag är :D Din blogg är en ren inspirationshav. Tack! =) Kram A

pysseltanten sa...

Så fina de blev..:)) Äääälskar snören...o grova material...
Jag är oxå ledig på fredag...sååå skönt...lite egentid innan resten av huliganfamiljen dräller in....hihi..
Ha det suuper...
Kraamizar Git

Skogsfrun... sa...

men vad innovativt och vad fint det blev! Då kan man liskom ha dem tillsammans så de matchar snyggt. Annars kan det vara en nagel i ögat om de inte hör ihop! :D

Vad fint skåpet blev! Kul med en enkel förändring!

Kram p.

Eldrid sa...

Heisan kjære vackre Hannis!

Vilken fin bok...Den ble så bra...Henger rosebladen bra på eller hur har du limt dem så dom inte faller av?..

Elsker detaljen med knappene i boken..så fint.

Fint med ledig...Håppas du njuter onsdagen !
you are a blossom in this world!!

Love
Eldrid

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs!!
Men så skönt det låter med ledig fredag säger jag och suckar drömmande!!

Vad gäller ditt bord så måste man ju själv känna för saker och ting.... lycka till!! Det blir säkert toppensnyggt. Jag har själv ett bord som jag är sugen på att förändra... men hjälpredan (mannen i huset) är högst motvillig...jag får försöka med lite kvinnlig list när jag kommit på hur jag vill ha det...

Dina böcker blev superfina. Jag hittade ett handgjort papper på rean för en tid sedan och använde det till att klä in böcker med, som på den gamla goda skoltiden... men nu var det inga hästar på pappret!!

Ikväll är det simträning för Skruttan så jag kommer tillbringa kvällen i ett badhus!!

Önskar dig en härlig kväll och en fantastisk ledig dag!
Kram Monica

Systrarna Karlsson sa...

Vad fina böckerna blev, speciellt den med en dikt på;)

Ja tänk så många saker man ibland går förbi på loppis/eller auktion utan att se dess potential. Ibland gäller det att se bortom de skavda och nötta och se den som den kan se ut istället;)

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll

CaramellePastelle sa...

Fina!! Så typiskt dig att göra så härligt pyssel!

Har gjort utmaningen nu. Kul!

Kram Camilla

Hemma på Landet sa...

Väldigt fint!:-)
Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina böckerna blev, sådär ska jag försöka göra också. Ska bara köpa lite gamla billiga böcker först.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Så söta små böcker.
Ha en mysig onsdagskväll.
Kram
Hanna

Lily sa...

Underbara böcker!
Kram Lily

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis! =)
Hoppas allt e bra med dig..
Vilka fina böcker du pysslat med.. Blev jätte fint med bladen på..
Stor kram!!

Vita Falkens Lantliv sa...

Så läckert det blev:) Så fint du fotar.

Skönt att vara ledig, själv ska jag jobba hela helgen:(

Kram Susanne

Mamma C sa...

Blev jättefina båda två. Du ser, det minskas i knappburkarna ;-)
Så skönt med ledig fredag.
Kram mamma C

Stina sa...

Pyssliga Hannis du är min favoritbloggare...allt du företar dig blir så fint :)

Här ska symaskinen fram nu, jag vet inte om jag ska sy eller bara tittat på den en...inspirationen är puts väck så nu blir saker gjorda på ren vilja :)

Skönt för dig att få vara lite långledig....själv ska jag jobba helgen...igen.
Nu vill jag inte se ett inlägg på din blogg daterad kl 05:00 på fredag morgon...ta en sovmorgon istället :)

Kramen till dig.

Nyanser av vitt sa...

De säljer broddar för 99 kr på en sportaffär här. Ska nog ta och köpa såna. Är för löparskor bland annat :O)
Kram

Industri house sa...

Ja du är pysslig du Hannis! Jag hoppas jag ska bli lite mer av den varan när mitt nya pysselrum blir färdigt! hoppas snart.....Tycker båda böckerna var jättefina, men favoriten var den med knapparna, verkligen snyggt! Kram på dig/jessica.

Fröken Fräken sa...

Åh, något vackert för ögat! Det behövde jag efter en dag när jag bara gått omkring och sprutat arga blixtar ur ögonen istället...

Anette sa...

Hallå på dig din kreativa människa!
Men så snygga de blev! och så tar du ju så fina bilder också=)
Kramar från Nettan

Anki sa...

Min lilla snorfia...
Nu har du gjort det igen...vad fina dina böcker blev! Det ska jag nog härma *ler*
Vet du, jag glömde ju att tala om att du tagit den fina bilden på Elsa...ska fixa det!
Linda hälsar tillbaka!

Sköt om dig nu och krya på dig, så hörs vi i helgen igen!

Kramis hjärtat!

Rosor och Spetsar sa...

Du är då en riktig pysselmaja, vad fina de blev dina böcker.
Båda blev fina men min favorit är också den med rosenblad.
Rosor tycker jag är vackert i alla former.
Så skönt med en ledig fredag, njut nu av din lediga dag
Kramar
Annelie

vitaloppan sa...

Hej goa Hannis! Du är så härligt pysslig! Blir så glad över dina inlägg. Det är som en lugn över din blogg på något sätt. Haha så jag svamlar:) undra om det är då manska försöka sova:)
ha en underbar helg.
Kramar Linda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefint med böckerna! Jag har också fixat till lite böcker... men har inte visat det ännu. Det är lite kul det där med att man ser att andra håller på med liknande saker ungefär samtidigt som man själv gör samma sak...
Var du med på de där? hihihi... vet knappt om jag själv var det :))
Kram
Marie

Nygammalt sa...

Tjena Hannis!
Tack för inspirationen, det blev ju supersnyggt!
Jag gillar också snabbpyssel, det ska ju gå fort för man har ju typ 1000 andra saker att göra samtidigt ;)

Hoppas att allt är bra med dig och att du får en skön ledighet.
Kram!

Therese sa...

Ojojoj, sååå fint! Vilken underbar idé:)

Hoppas du har en skön helg, stor kram Therese

(Vad roligt det var att läsa ditt förra utmaningsinlägg)

Monkan sa...

Vad fint du piffat böckerna, ett vårigt och fint pyssel.

Kul idé med skåpet och fint med lite diskret färg och jag tycker det är så fint att piffa med tidningspapper och liknande. Och du har ju rätt, mycket går nog att göra om ifall man skulle vilja förändra igen, jag ska tänka på det och våga fixa några grejer som jag tvekat om :)

Therese sa...

Hej vännen,

Inte frisk än?

Här hittar du äggtoddyn:
http://www.recept.nu/1.316226/mika_vasteras/efterratter_godis/agg_mejeri/aggtoddy_a_la_mannerheim

Det är den som var med i Halvåtta hos mig för nån vecka sen. Superenkel att göra, supergod att äta.

Stor kram Therese

Blueness sa...

Vackert!