Inte inredning...

Det här med att träna på att vara här och nu är bra,
men just den här veckan är det inget jag praktiserar.
Jag längtar efter våren(inget jag är ensam om),
mest för att slippa halka runt
i vinterjacka,stövlar,halsdukar,vantar och ja, ni fattar.
Det lustiga är att det är just dom sakerna
jag längtar efter på hösten!

Men nu längtar jag istället efter tunna tunikor

Massor av silverhalsband mot lite brun hy



Lite trasiga jeans med uppvikta ben &
flipflops på fötterna

Och värme förstås!

Det var ingen bra idé att hänga fram kläder
som dekoration, för det första jag ser när jag vaknar
är just det här som väcker med vårkänsla!
Läs det här med glimten i ögat nu för det är ju en behaglig
irritation som jag inte lider av=))


Nu tillbaka till verkligheten och isbanan som leder till jobbet!
Hoppas att ni har en bra vecka.

Kram Hannis

40 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Kan bara hålla med dig, Hannis. Jag blir lika besviken varje morgon jag vaknar och inser att det fortfarande inte är vår ute. Börjar också tröttna på tjocka koftor och frusna tår... Fast här har iallafall snön försvunnit under förra veckan, så en liten bit på väg är vi iallafall!
Ta det lugnt ute i halkan!
/Anna-Karin

Loppisliv sa...

Godmorgon! Hihii jag känner precis likadant, så är det bara...man vill ha lite variation i tillvaron och nu vill vi ha värme och solsken :-)) För vintern har ju varit ovanligt lång i år.

Finfina runda kuddar i förra inlägget, som små söta bakelser, den rosa ger mig vårvibbar...lovely!! Kraaaam Paula

Vintage House sa...

God Morgon
Det är många som känner som du och visst längtar man.
Men idag ser det ut att bli en vacker dag här nere i söder...
kram
sandra

Stina sa...

Här ser det ut att bli en fin dag. Misstänker att det kommer snö till kvällen...såg så ut på väderrapporten.
Nu har även jag tröttnat på snö...vill ha vår NU :)

Nu ska jag sätta fart här...såg i fönstret på loppiset några sker jag ville ha...tänkte försöka låta bli att slå mig fram idag :)

Jobb i kväll och natt, sen är jag ledig till måndag ef. så skönt.

Kramen Stina

Ljuva Drömmar sa...

Japp, nu har även jag sällat mig till skaran som längtar efter våren. Tycker att det var för kort vinter men nu när den nästan är borttöad gör det inget om våren kommer. Solen skiner iaf på mig idag :)

Dina kläder är jättefina där men jag förstår att de retar dig när de hänger och skriker varmare väder...

Hoppas dagen blir bra och att mycket snö töar bort. Kramar Maria!

Ett Vitare Hem sa...

Ja och i morse visade termometern på -5 igen det kunde gärna fått vara ett + istället.....
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Kia sa...

Men är det inte så att när sommaren är här vill man ha vinter och tvärtom. Det gäller väl det mesta. Man är nog lite dålig på att uppskatta det man har just nu!

Ha en toppen dag i halkan!
Kram Kia

the shed sa...

Jag längtar också efter våren, vill inget annat än att ta på mig lättare kläder. Så trött på alla bylsiga, otympliga, tjocka och tråkiga vinterkläder..

Kram i frost o halka, Tina

Plupps krypin sa...

Ja, tänk så skönt att bara kunna hoppa i ett par flip-flop istället för strumpor och stövlar. Jag längtar!
Ha det gott
Yvonne

Anna S sa...

Ja, håller med! Det har varit lite för mörkt ett lite för långt tag nu iom att det blev kallt och snö så tidigt i år, massor av snö förra året med.
Jag håller med dej om att årstiderna har sin tjusning, att man får ta på sej jackan på hösten osv. Men man får längta till våren och ljuset! :)
Mycket känns ju lite lättare då.
Gillar dina kläder och silverkedjorna du hängt fram.

Kram Anna S

Sussi sa...

Visst längtar man....mest efter att få utöka boytan med trädgården och uteplatserna. Äta frukost och middag i växthuset...fika på trädäcket...ahhhh!
Men att ha nåt att längta till är ju också nödvändigt för att vi ska må bra. Så när man längtar innebär det ju inte alltid att man klagar och är missnöjd med nuet. Längtan är mer som ett bitterljuvt tillstånd som ändå driver oss framåt. En kreativ fas då vi planerar förändringar inför kommande säsonger...
Längtansfulla kramar
Sussi

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst vill man ha vår nu! Och en riktigt långsam sådan. Den kan börja nu och fortsätta några månader :)) Det gör ingenting...
Kram
Marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Jag är också en av alla som längtar till våren, men jag ser med spänning också fram emot vår resa upp till snön för att åka lite slalom, men i vårsolen vill jag åka inte i blåst och kyla.

Hoppas din dag är strålande! Solen skiner in genom mina stora smutsiga (suck) fönster... tillbringar dagen hemma med en sjukling.
Kram Monica

PS. och jag har anmält mig till en fotokurs!!!! Ska bli SÅÅÅÅÅÅ KUL.

Vit dröm sa...

Vi är många som lider av längtaneftervårsjukan tror jag... sprider sig här mellan bloggarna;)

Men snart snart är den väl ändå här...?
solen skiner hos mig idag, hoppas den gör det hos dig med!
Ha en toppendag!
Kramar Anna

Nanna sa...

Då borde du komma ner till skåne och få njuta av den underbara vår sol vi har här! Helt underbart!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fast jag tycker det var en lysande idé och hänga upp vårkläderna, lite får man drömma sig bort från nuet. Speciellt när det snöar och blåser.
Kramar
AnnaMaria

Lily sa...

Det låter helt underbart :)
Lite vårgalen är man ju... ;-))

Ha det gott
Kramar i massor
Lily

Hem och Harmoni Marie sa...

Himla bra beskrivet.. precis dom sakerna jag längtar efter oxå... :)

Kram Marie

Rosor och Spetsar sa...

Vårlängtan, jaa du det lider jag också av och är trött på min vinterjacka som jag tyckte var så snygg i höstas, men 4-5 månader senare så ser den rätt så trött ut.
Ska kika in i en webbutik o kolla in lite snygga pastelliga tunikor.
Lycka till med vingarna, det var riktigt roligt o lite pilligt.
Ha en skön kväll
jag har haft en skön ledig dag bara gjort det jag gillar inga måsten - härligt

Kramisar
Annelie

Mitt hem är min borg sa...

Hej goa Hannis!!
Tack för välkomnandet.. =)
Ja håller verkligen med dig.. E så jäkla less på alla vinterkläder å blöta skor..
Mellan sonen sa oxå idag att han önska att han kunde gå ut i t-shirt.. =)

Massa kramar!

the shed sa...

Hej Hannis!
Jag glömde fråga om adressen..kan du maila mig?

Kramis Tina

Mycket annat & lite betong sa...

Åh, vilken härlig beskrivning av sommarkläderna!

Men tydligen dröjer våren för nu lovar de snö på väderrapporten. Fy, nu räcker det!

Trevlig kväll!
Agneta

Levindas Värld sa...

Jag hajjar! Jag längtar också till våren, det här med att leva här och nu är inte alltid så lätt alla gånger...hihi!

Att få bli lite brunbränd, känna sig varm om kroppen istället för kall å snorig om näsan, gå i snygga tunikor och bära massa vackra smycken :)

Härligt att få längta till nåt så underbart!

Må så gott!

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha!! Du får passa din om du är lite morgon trött, så att du inte finner dig själv halka om kring i flipp-flopps på väg till jobbet...vilken syn!! He, he!! ;D

Känner igen mig i din dröm dock!!

Mvh
Frida

Vit som snö sa...

Känner exakt som du...vårlängtan!
Jag längtar efter spirande rabatter..gummistövlar och jordiga knän! Vem vet, har man tur kanske det börjar spira på fler ställen än i rabatten;) Fast jag tror jag väljer spirande grönska ändå:)
Gillar dina kläder! Så klär jag mej gärna vår o sommar. Snyggt att blanda slitna jeans med snygg överdel o snygga skor...o gärna lite solbränna:)
Och tänk, om mindre än 3 månader får jag min solbränna:) Lovely!
Tack igen för att jag fick använda din bild också! Kram Cilla

Hanna sa...

Fint du visar.
här har det faktiskt kännts lite som vår i dag.
kram
Hanna

Mamma C sa...

Same, same här oxå, längtar till vår, sol och värmen nu.
Kram mamma C

Ardisia sa...

Jo vintern får verkligen dra sitt sista andetag nu.. Här i Borås snöar det för fullt för tillfället. Deprimerande :( Längtar till värme! tack för de fina bilderna. Kram Ardisia

Vita små hjärtan sa...

Underbart Vännen!
Snart är vi där!!!
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Nä, jag är likdan. Så länge det är vinter, snö och -20 grader så vill jag verkligen inte vara här och nu, jag vill vara därborta i härlig försommargrönska, i juni, med sandaler och absolut inte behöva ta på sig en massa koftor, jackor, halsdukar för att gå ut!

Lantliv i Norregård sa...

Vilket fint vårigt inlägg Hannis;o)

Kram Malin

Viola sa...

Jag tycker jag går i samma tjocka koftor jämt...och idag har vi fått 2 dm snö och ännu vräker det ned...man blir ju int lite trött på eländet, ha en fin fredag, kramen

Therese sa...

Våren, vart tog den vägen? Utanför fönstret yr snön som aldrig förr, suck.

Men som tur är så kommer den väl närmre för varje dag så det är ju bra att du är förberedd med att redan ha hängt fram kläderna;)

Ha en toppenhelg, stor kram Therese

Agneta sa...

Hjärtat hjärtat hjärtat mitt..... ja jag är tillbaks till livet ;)

Ditt cyberhome är lovely, as ususal!

Systra

Hemma på Landet sa...

Så fint.
Ja, nu får det vara bra med snö och kyla.
Man gråter väl när våren kommer så mycket som man har längtat den här gången.:-) Kram Stina

Nygammalt sa...

God kväll!
Oj vad du frestar med vår och sommarkänslor! Längtar sååå tills jag får komma till värmen :) Vackra kläder och detaljer du har.

Superfina kuddar du har sytt, måste få mamma att prova på det där. Litar liksom inte på mina egna sykunskaper, var väl en sisådär 15 år sedan senast... ;)

Hoppas att det går bra att ta sig fram hos er, här har det ju varit galet men den linje jag bor på var förvånansvärt klanerfritt *lycka*

Önskar dig en härlig helg, trots avsaknaden av våren.

Kram.

Ellinor sa...

Jag fick en otrolig sommarlängtan när du målade upp din bild. Tänk vad härligt att vi har det framför oss. Men idag kändes det långt borta. Total snöstorm. Men jag klagar inte för jag fick åka skidor idag i trevlig backe. Helt underbart!
En riktigt fin helg önskar jag dig!
Kram
Ellinor

Industri house sa...

Håller med dig Hannis, nu längtar man verkligen efter varmare tider!!
Och framförallt slippa alla tjocka kläder! Ja man får hoppas att det snart blir vår.... Ha en riktigt mysig helg Hannis, kram jessica.

Vit Poesi sa...

Ja det stämmer verkligen det du skriver att det är precis de gosiga koftorna och den friska luften man längtar efter när sommaren är över. Lite besviken blev jag i dag när vi vaknar till 15 minus och igår var det 2 plus. I går fanns det hopp, i dag nattsvart :-) Nej kanske inte så illa, men man vill ju så gärna att det skall börja spira!
Ha en fin lördagskväll
Kram Malin

Inka sa...

Ja, våren är det enda mitt hjärta värker för just nu. Tänk när det börjar drip-droppa och när man kan ta med sig kaffekoppen ut på trappen. Vilka vackra halsband. Och tunika, jeans och flip-flops låter perfekt tycker jag. Känns så långt bort just nu. Suck! Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, hi hi. Snygga bilder.


Kram Inka