Halsband

Jag är galen i smycken!
Stora armband och långa halsband är favoriterna.
Gärna lager på lager.

Nu gjorde jag mig ett eget av pärlor och silverdelar.



Som kontrast till korset, just det dödskallar.
På håll ser det ut som en kula men
kommer man nära så ser man dödskallen.

Inget avancerat men jag är nöjd.
Kommer att passa till hippieklänningen i sommar=))

Jag är fortfarande lite sliten och
trött, jobbet har tagit för mycket tid och tankar en period.
Då är det perfekt att vila skallen med att göra halsband.
Och träffa hela stora familjen för middag.
Så många som tre stycken har fyllt år senaste veckan
så nu blir det kalas!

Hoppas att ni har det lugnt och skönt/
Kram Hannis

36 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint!
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Helena sa...

Vilket snyggt halsband!!!
Ha en fin helg!
Kram Helena

Stina sa...

Så fint halsband du pillat ihop...och en sååå "söt" liten dödskalle :)
Ha det så trevlig på kalaset, här kalasade vi igår jag fyllde nämligen 25 "fniss".

Tänk att jobbet kan suga musten ur en totalt iblang.
Ta det lugn nu och försök vila upp dig lite.

Största kramen till dig // Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Supersnyggt! Blev toppen med dödskallarna, där satte du stilen bra. Du blir jättefin i detta.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Lantliv i Norregård sa...

Tjusigt;o) Ett riktigt Hannis halsband...
Vi har oxå tre i släkten som fyller denna veckan!

kram Malin

tre nyanser av vitt sa...

SNyggt halsband! Min dotter gjorde smycken förut så då kunde man få ett och annat men nu har hon visst tröttnat :( . Jag är inte så tokförtjust i smycken men har alltid förlovningsringen på mej och nåt mer som ett halsband eller stora örhängen/ringar...till fest blir det mer bling bling förstås :)
Kram Marie

Systrarna Hjertén sa...

Himmel & helvete på samma gång?! ;D

Trevlig helg!
/Frida

Ardisia sa...

Läcker! ;)

Ha det trevligt på kalaset!
Kram Mia

Lily sa...

Åh, så fint!
En härlig kontrast :)
Jag älskar döskallar..

Ha det så kul på middagen
Många kramar
Lily

Fröken Grön sa...

Supercoolt halsband!
Jag har också bunkrat en del genom åren, - på mitt förra jobb hade jag en kollega vars väninna i Kina kom hem med hela väskor fulla ett par gånger om året. Då var det storshopping på personalrummet, kan jag lova! Har dock sansat mig nu, använder mest en enkel silverkedja med ett hjärta på.
Skönt att höra att du får tanka enerig och glädje tillsammans med familjen idag!
Allt gott!
Anna-Karin

tinajo sa...

Häftigt halsband - gillar! :-)

Lily sa...

Tack :)
Du är den första som sett det :)
Den är en unik, finns inte så många, taget för en vecka sedan :) Jag avskyr att bli fotad..

Ha det fint
kram Lily

Systrarna Karlsson sa...

Åh vad cool kombination;) dödskallar och kors... Jättefint blev det, och visst är det härligt med lite halsbandspyssel så där emellanåt.

Önskar dig en ljuvlig lördag

Hanna sa...

så fint.
Ha en fortsatt fin helg.
Kram
Hanna

Vita Falkens Lantliv sa...

Coolt halsband, det gillade jag. Tycker om dödskallar och så korset på det;)

Kram Susanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jättesnyggt!! Hoppas du får en trevlig kväll! Här skall det bli "Grekisk afton" ...vi skall öva inför vår kommande resa.. hi hi..

I morgon skall skruttan och jag ha en pysseldag....och jag skall fixa ett inlägg.... var ett tag sedan..

ha det gott, kram Monica

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

dette var flott!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket fint halsband du gjort! Det är verkligen skönt att ha något att pyssla med som inte kräver att hjärnan går på högtryck. Jag varvar ner när jag sitter med mina pärlor...

Ha en fin kvää och söndag!
Kram,
Regina

Ellinor sa...

Hoppas du har en fin lördagskväll.
Gillar verkligen ditt halsband!
Kram
Ellinor

Anci sa...

Jättefint halsband ! Och blommorna är också fina. Vad du kan ! Blommorna ska jag kanske pröva att göra...

Kram
Anci

Anna S sa...

*Gillar ditt halsband*!
Kul kontraster. Inget är ju svart eller vitt, det är lite blandat.
Ja, har det lugnt här. Har beställt två inredningstidningar som jag ska hämta idag.
Hoppas att du har det bra och att det lugnar ner sej för dej efter allt arbete.
Kramers!

Ellinor sa...

God morgon Hannis! Ytlig, det är nog det sista ord som ploppar upp när jag tänker på dig. Du skriver ofta så kloka saker! Men skönt att du håller med mig!
Ha en fin söndag!
Kram
Ellinor

Vit som snö sa...

Vilket vackert halsband!!
Jaa, det kan vara bra nedvarvning och avslappning av ägna sej åt skapande efter en hektisk period.
Jag har jobbarhelg och ska snart iväg, igår blev det 3 timmar övertid och det lär det bli idag också... Igår "rensade" jag huvudet med att gå milen hem från jobbet, härligt! Äntligen temperatur att vara ute:)
Imorrn, då tror jag det får bli en kreativ dag för min del, tänkte vara ledig:)
Ha en fin dag! Kram Cilla

Inka sa...

Hej, Hannisgumman!

Och du säger att jag är kreativ. Men är det nån som är kreativ så är det ju du vännen. Fy sjutton vilket fint halsband du gjort. Kontrasten mellan de vackra vita pärlorna och det vackra korset och att en dödskalle smyger sig in. Så himla läckert. Du är en av de mest kreativa på dessa bloggar gumman. Bara ditt nya bord som du snickrade ihop av lastpallar...HALLÅ? Snyggaste jag sett på länge.

Kram på dig


Inka

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Jättefint halsband du gjort...

Kramar Malin

Agneta sa...

Hej hjärtat mitt & tack för kärleksfull kommentar, jag lapar i mig 'systra-love'.

Sitter på Sturups flygplats och Ipad'ar dig (jo jag skryter för fullt så fort jag får en chans, om denna onödiga och bedårande lilla pryl). Har varit hos min big love i Höllviken (jomenvisst är det mitt gamla hem) & så har jag lyssnat på BLEEK/Gustaf's magnifika konsert i Malmö. Om jag var stolt undrar du??? Ja ja ja, men tillräckligt klok för att fatta att alla 'dessa småglin under 30' knappast skulle uppskatta att jag gick runt och sa ...... 'den där vackra ynglingen med basen är MIN SON, även om jag ville ;)

Hannis-hjärtat, svänger du ihop ett litet halsband sådär en kvart innan kalaset börjar? Ja du ja, du är en överraskningarnas kvinna, och jag dog av lycka över att upptäcka 'döskallen'...... FAN SÅ FRÄCKT, vill ha!

Love, a lot of

A

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Så myckat att läsa igen här då!! Helt underbart smycke..både tufft och skirt romantiskt på en gång!!

Gillade bordet av lastpallar..så coolt!!

Ha en skön familjesöndag!! Kramis Sanne

Ljuva Drömmar sa...

Vilka sköna kontraster, känns väldigt Hannisigt!

Hoppas att du blivit lite uppvilad i helgen och fått äta massa god tårta!

Kramar Maria

Rosor och Spetsar sa...

Snyggt Hannis,
Jag gillar också stora armband gärna med mycket som dinglar och långa halsband i flera lager - snyggt.
Jag brukar köpa smycken på loppis som jag strippar och gör nya av, det fanns ju så mycket vackra pärlhalsband förr.
Ta hand om dig
Kramar
Annelie

Monkan sa...

Döskalle i pärlhalsband, du är ju för skön :) Klassiskt, så när som på den lilla detaljen då ;) fin modell som kommer att passa både till hippie och det mesta annat i sommar. Jag är också gaaaalen i halsband, och andra smycken :) men det pysslet överlämnar jag med varm hand till vännen K som gör det underbaraste grejerna i sitt lilla hobbyföretag, som kostat mig en mindre förmögenhet :) för jag kan inte motstå hennes vackra saker och hon jobbar med silver och äkta pärlor och stenar så det blir ju en slant.

Jag ändrar i mina kategorier titt som tätt och man gör ingen ny publicering så det borde inte dyka upp i Bloglovin och sånt, det är ingen som har klagat i alla fall :)

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis!
Vilket super fint halsband.. Jag har inte vågat börja göra smycken för jag tror att ja skulle fastna det å bli beroende.. =)
Å soffan och bordet då.. Shit pomm fritt.. Kanon..

Kram på dig!!

Vit dröm sa...

Så fint halsband du knopat ihop :)
Låter som en bra helg! Själv är jag trött och jaa lite bakis så nu blir det snart sängen..;)
Kramar Anna

annis sa...

underbart halsband!

Mamma C sa...

Så snyggt och ballt, döskallen var verkligen ett litet piff. Ha en ny bra vecka.
Kram Mamma C

Lollo sa...

Snyggt! Kul kombo!

Levindas Värld sa...

Ooooh så schnyygggt!!

Och dödskallen gentemot korset var en bra kontrast..hihi!

Kul å göra saker själv juh!!

kramis!