Fyndat i ladan

Vännen som köpte hus i höstas sa:
Rota i ladan om du vill.
Sånt kan man ju inte tacka nej till.
Och letandet ledde till två fina trälådor

Som låg kastade på en vind, lite lagom slitna.



Det här blev förstås favoriten.
Rostiga och nötta men väldigt fina

Och det här gjorde då att jag
målat om ett hyllplan och lite hängare.

För trälådorna ska användas i hallen och då måste
det göras om lite runt omkring.
Nån som hänger med i det här?
För det gör jag knappt själv...
Det bästa är att det finns en del virke där som ingen vill ha
så nu kan jag snickra lite också.
Om lusten skulle falla på vill säga.

Vad kul att ni tyckte om halsbandet.
Jag gillar kontraster och det kändes som att
det blev lite så med dödskallar och kors.

Kram Hannis

34 kommentarer:

Lily sa...

Ahhhhhh, min förra kommentar försvann...

Vilket fint erbjudande du fick, inte kan man tacka nej till det. Händer ju inte varje dag precis att man får ett sådant.. :)
Vilka ljuvliga fynd du gjorde!
Superfint med den svarta hyllan, blir kanon med sakerna på.

Ha en underbar måndag och en go vecka
Många kramar från Lily

the shed sa...

Jag hade absolut inte tackat nej till att rota där jag heller. Känner mig fortfarande bra vissen men hade nog kravlat och letat runt iaf.
Vilka grejor, asken med damen är så läcker. Målar du hyllan svart, spännande...

Ha en bra måndag, kramelikram Tina

en smula vitt sa...

Vilka fynd! Ibland har man tur. Som när jag FICK en stor sockerlåda och tanten inte förstod vad jag skulle med den till. Enligt henne var det ju bara skräp.
Spännande att rota runt efter roliga saker. Lådorna gillade jag verkligen.

Pyssla på!
Kram Petra/

Stina sa...

Vilka skatter du fått tag på.
Ska bli spännande att se vad du hittar på...men det blir säkert bra. Det brukar det ju bli när du kommer igång :)

Av en slump...var på rövarstråt... hamnade jag i en lada för något år sedan. I den stod både gamla fönster och dörrar. Det fanns också en gammal pardörr. Hade jag haft en släpkärra, och inte sonen varit med så hade jag nog varit insydd nu :)

Ha en fin dag!
Kram Stina

Systrarna Karlsson sa...

Åh har du någon mer vän med en lada och du känner att du har en för mycket så kan du alltid skicka henne vår väg;) Vilka underbara fynd plåtasken är helt ljuvlig;)

Ha en underbar måndag

Millas hem sa...

Det var ju precis ett sådant erbjudande som "träffar" rätt!=))

Ha en fin dag!

Kram Camilla

Rosor och Spetsar sa...

Men du vilken lycka att få rota runt och hitta såna skatter, lådan med damen är ju underbar.
Har själv en vän som har en gård och hon har sagt att jag är välkommen och kika runt, nu måste jag nog ta en tur till henne och pröva lyckan.
Spännande med ditt hyllprojekt.
Tack för krya på dig hälsningen, är lite piggare idag, men det blir nog ett par vilodagar till.
Ta nu hand om dig
Kramis
Annelie

Vintage House sa...

God Morgon
Det bästa som finns att få rota i lador man vet aldrig var man hittar.
Fina fynd du kom hem med.
Ska bli intressant att se vad resultatet blir.
kram sandra

Ljuva Drömmar sa...

Vilken tur du har! Lådorna är ju jättefina och jag förstår precis hur det är när man gör om lite för att nåt ska passa in...;)

Jag fick sota för min duktiga lördag igår då jag inte orkade göra mycket.

Hoppas du får en skön vecka, kramar Maria!

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du visar som vanligt de mest förtjusande bilder. Har inte hunnit titta in på några dagar eftersom jag har haft gäster av det underbara slaget, mina barnbarn.
Önskar att din nya vecka och början på mars blir vårlig och glädjefull!
Kram Raina

Fröken Grön sa...

Att rota i gamla lador är rena drömmen! Vi har en på vår tomt, som vi har hittat en del kul saker i. (Och då var det mesta ändå tömt när vi tog över huset.)
Jättefina lådor! Det ska som vanligt bli spännande att se vad du tänker hitta på!
Happy Monday, Hannis!
/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilka bra vänner, hi hi som har skaffat en lada som du kan rota runt i.. precis en sådan Henko-låda har jag hemma. Hittade den på en auktion i somras i Norrland.. skall bli kul att se vad som händer i hallen just nu...och som sagt det ena leder till det andra..

Grått idag, men okej temperatur.. kämpar på i veckan och sedan bär det iväg till fjälls några dagar..
Hoppas på sol då.

Önskar dig en fin fin vecka, med SOL!! kram Monica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!!

Vilken lycka att ha tillgång till en gammal lada fylld med skatter som dessa..jag förtsår att du gick igång på dessa saker och det ska bli kul att får se vad du nu hittat på i hallen :)

Ha en bra start på veckan!!

Kraam Sanne

vitaloppan sa...

Hej Hannis.
Åh vilken dröm att få springa runt och sakleta:)
Vardagsrumsbordet blev hur läckert som helst och blommorna skulle kunna pryda massor av saker. Jag skulle definitivt köpa en kudde som hade en massa sånna på sig. Varje gång jag läser dina inlägg så önskar jag nästan att du hade en videoblogg så man fick se all kreativitet:) hoppas du får en underbar vecka.
Kramar Linda

Ewa`s Galleri sa...

Vad mycket fina saker du hittade,älskar själv gamla trälådor,
Och visst är det så att det ena för med sig det andra det måste ju fixas så att lådorna får en bra plats
Ha en bra dag

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Vän!
Men få rota i lador och uthus är ju såååå fantastiskt!!!!!! Härliga fynd du gjorde!
Kraaam Agnetha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så du är i farten igen :) Här snickras det för fullt...
Härliga fynd du hittade också...
Tänk att bara få rota runt i en lada :))
Kram
Marie

Vit dröm sa...

Vilken tur att du rotade runt i ladan och hittade så fina saker:)
Tror det kommer bli supersnyggt i din hall...
Ha en bra start på veckan nu söta du!
Kramar Anna

Vita Falkens Lantliv sa...

Nu är jag AVIS! ;)
Jag vill också vara i en gammal lada och rota, skulle vara som eld och lågor:)))

Skit snygga fynd!
Kram Susanne

Systrarna Hjertén sa...

Men, vilken schysst vän!!

Mvh
Frida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag hänger med lätt, känner igen mig. Precis så är det, nya/gamla saker drar med sig förändringar i möblemanget. Gamla grånade bräder är ju toppen, vilket kanonställe du hamnat på. Den plåtburken hade ett så vackert lock.
Kramar
AnnaMaria

milla - andante sa...

Jag hänger med PRECIS!!!:)
Vilken lycka att få rota runt i en outforskad lada...

Halsbandet var ju döläckert!

KRAM

Mamma C sa...

Så bussigt att få ta vad man hittar, och det var ju fin fina grejer.
Kram mamma C

tinajo sa...

Men vilka fynd - strålande! :-)

Lilla Trollbacken sa...

Lyllos dej som fick rota i ladan. Önskar jag hade en lada att gå loss i.

Kram
Gabrielle

Lilla Trollbacken sa...

Lyllos dej som fick rota i ladan. Önskar jag hade en lada att gå loss i.

Kram
Gabrielle

Åsa sa...

Hadde inte jag heller tackat nä till. Vilka fina grejer du hittade.
Fin blogg
Kram
Åsa

Therese sa...

Bra vän det där, du kanske ska be fler att flytta så du får rota lite till;) Underbart fina lådor.

Aningens avis på att du redan använt Converse! Men verkar som att det ska bli lite plusgrader framöver så då får mina åka fram också. har en tendens att blåsa här, så blodet fryser liksom till is om man har för lite på sig... hade skinnjacka en dag men den fick åka tillbaka till garderoben igen.

Hoppas du mår bra! Kram Therese

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilken go kompis som erbjöd dej det...Hon visste väl vem hon sa det till! Du har det så mysigt så...Gunilla ♥

Industri house sa...

Inte dumt när man själv får rota runt efter en massa fina saker, rena rama skattjakten ju! Va fina lådor du hittade. Ska bli spännande att få se vad du ska hitta på med hyllan.. Må så gott, kram jessica.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Oj vilken julafton att få leta där i ladan.. :)
Vad fina skaer du hittade!
Vilken mysig blogg du har :)
Jag ska kika vidare men så länge önskar jag dig en fin onsdag!

Kram

Anki sa...

Å vilka fina, vilken tur du har som får rota i en lada...så fick du ju lite extrajobb på köpet, hihi! Nu är jag tillbaka iaf...har farit som en raket fram å tillbaka till Örebro i veckan, tror du datorf-n fungerade...näääe!! Men nu har jag fått en ny så nu ska det väl jäklar till mycket för att det ska köra ihop sig! Jag menar, hur mycket oflyt kan man ha...finns det nån som har sån otur med datorer??!

Höras i morrn eller?
Kram kram!

Fröken Fräken sa...

Först; det är ju jättehärligt att ha vänner som inbjuder en till sådana aktiviteter som att rota igenom en gammal lada eller hus!
Och sickna fynd du gjort! Har en trälåda här som jag skulle vilja hänga upp som en hylla - men var?! ;-D

Anna S sa...

En lada att rota i och hitta saker låter som himmelriket för mej. :)
Det är verkligen sant att det som är skrot för nån person är en skatt för en annan.
Gillar plåtlådan jättemycket ,vad fin med det sirliga mönstret!

Ha det bäst!