Bord

Bordet som jag kraschade var uselt.
Ni vet när något nästan faller samman men
man vill ha det kvar ändå för att det är fint...
Jag löste det problemet kan man säga när jag slog mig
ner på bordet av någon anledning=))

Så nu fick det bli en snabblösning för utan
soffbord kan jag inte vara.
Tog pallen som var tv-bänk
(tv:n hamnade på en mindre kista) och skruvade dit
spillbitar jag hade kvar från ett gammalt bord.

Svart färg hade jag hemma så då fick det bli det.



Inte den bästa lösningen med svart för någon
som inte gillar att damma men vad gör man?



Det får duga tills jag ramlar över något annat.

Känns som att jag gäspar konstant och har gjort det
i en vecka nu.
Skulle kunna sova ett par dagar tror jag och
då är det Måndag och dags att börja jobba=))

Hoppas att ni får en bra vecka med sol och energi!

Kram Hannis

Ps. Svarar om filten här så jag inte glömmer,
den är köpt på Jotex
Och Anna, tack för dina rader. Kram till dig

35 kommentarer:

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, det där blev ju dundersnyggt! Allt du vidrör blir till magi! Jag blir alltid lika inspirerad när jag tittar in till dig, synd att tiden fattas bara.

Ha nu en skön vecka!

Kram Anna-Lena

the shed sa...

Väldigt bra gjort!
Jag gillar den svarta skivan, ger lite tyngd till det vita underredet..

Ha en bra start på veckan, kram Tina

Systrarna Hjertén sa...

Men va snyggt!!!

Du får ta på dig raggsockar och lägga upp fötterna på bordet när du sitter och slappar, så fixar du damproblemet lätt...

Mvh
Frida

Styling a`la Anna sa...

Det var snyggt!! Själv fick jag en svartångestdag förra veckan..Jag hade en svart vägg i köket och svart kökssoffa..allt ryckte en kväll när jag fick nog. :-) Men en svart skiva till det vita var fint! :-)

Vit dröm sa...

Snyggt blev det iaf så lite dammning får man väl stå ut med;)
Ha en bra start på veckan!
Kramar Anna

Hanna sa...

snyggt bord.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Men vilken bra lösning! Jättefint!
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Fröken Grön sa...

Nöden har ingen lag, heter det ju, men i sådana situationer föds också ofta de allra bästa idéerna. Det där blev ju hur bra som helst! Får hålla med några tidigare kommentatörer om att det svarta ändå är en otroligt snygg kontrast mot det vita.
Hoppas du får en riktigt bra start på den nya veckan!
/Anna-Karin

Vintage House sa...

Kanonläckert vännen...
Ha en härlig dag
kram
sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Meen Hannis, vilken idéspruta du är och allt blir så läckert. Det bordet passar så bra till soffan så jag förstår inte varför du ska leta efter något annat=)

Undra om det är vårtröttheten som börjar kännas av? Ha en fin måndag!
Kram,
Regina

Skogsfrun... sa...

så snyggt! såklart!
Och vad hägtigt med skisserna på kroppsdelar! Som du säger en kontrast till det söta ;D (som jag har alldeles för mkt av, men det är ju liksom jag ;))

Hoppas du hade en fin helg trots tröttheten! Du får föröska få i dig lite d-vitamin om solen tittar fram ;)

Kram p.

Vita Falkens Lantliv sa...

Ja du är inte dålig du;) Bra lösning det blev och snyggt med svart fast opraktiskt då, men sånt man får leva med;)

Kram Susanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs vännen!
Det blev ju urläckert...jag är en vän av lastpallar...diggar dem...passar jättebra som bord... svart är snyggt, men nackdelen är ju helt klart just att dammet syns så väl...

Jag börjar sakta men säkert sluta gäspa, men jag har den senaste veckan gått omkring och sagt usch mest hela tiden... jag är så less på kylan. Men det kändes härligt i morse att det var ljust när vi kravlade oss ur sängen.. så jag har hoppet om våren kvar, men det känns lite segt..

Önskar dig en underbar vecka, stor kram Monica

Rosor och Spetsar sa...

Vad var det jag sa, du skulle fixa till något bara så där.
Och läckert blev det med den svarta borsskivan tycker jag.
Hoppas du får vilsamma kvällar o nätter och att solen skiner så piggnar du nog till.
Kramar
Annnelie

CaramellePastelle sa...

Jag tyckte också att filten i förra inlägget var underbar. Men ovanligt med blått för dig, eller? Men toksnyggt, helt klart. Själv älskar jag blått.

Supercoolt soffbord! Du behöver inget annat. Detta blev ju perfekt. Mmm, gillar din stil.

Kram Camilla
Ps. Hoppas du kommer ikapp med sömnen snart. Ds

Lily sa...

Superfint bord!
Gillar din pyntning, enkelt och snyggt.

Jag håller med dig om bemötandet!

Min arbetsvärld är mycket ytlig, och jag är ganska malplacerad ;-))

Ha en fortsatt fin vecka
Kram Lily

Stina sa...

Snyggt bord tycker jag...tänk att du hunnit det mellan gäspningar och suckar...duktig du :) Mer energi till dig behövs inte, får du det så kommer du inte att få plats i lägenheten :)

Hoppas du haft en bra dag trots att du är trött och sliten.Jag vet hur det känns, rent utsagt skitjobbigt :)

Kram Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättesnyggt, och det matchar ju soffan perfekt. Att du målade skivan svart gjorde att det blev både tufft och elegant. Du behöver inte leta efter något nytt, bättre kan du inte få. Jag tror man blir trött av kylan, kyla är en energitjuv.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Blev ju toppenbra. Tur att du bara har en sådan liten svart yta att damma av. Vår rumsmatta är svart, ja vet inte hur jag tänkte när jag köpte den. Men just nu är det ett mindre he...te när Prinsessan fäller.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Hej Hannis. Soffbordet blev fint. Passar med svart skiva som kontrast.
Gillar detaljerna du har på och runt med. Smart att ta vad du hade för att bygga ett nytt soffbord.

Tack för kram och kram tillbaka. :)
Hoppas din vecka blir bra och att du får sova när du kan.

Kia sa...

Vad fixig du är! Det svarta var snyggt till det vita.

/ kia

Anki sa...

Haha, FÖR SENT!!Nu är skadan redan skedd, den slimmade vita snyggingen har fått ett hem...hos MIG!!! Gissa om jag är överlyckligt?!
Å du, värsta fixerskan...soffbordet är toppen, jag visste ju att du kunde fixa det snyggt! Å se nu upp med vart du sätter lillrumpen i fortsättningen, hihi!
Hör av mig i veckan!

Kraaam!

Vit Poesi sa...

Wow så duktig du är!! Det ser så otroligt fint ut att jag bara vil slappa där hos dig :-)
Nu finns receptet på lemoncurd på bloggen!
Kram Malin

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev ett rejält bord som säkert håller om du råkar sätta dig på det!
Snyggt var det!

Ha en skön vecka!
Agneta

Ljuva Drömmar sa...

Ibland kan en olycka leda till något bra ;) Jag tycker att ditt nya bord blev supersnygg och det passar perfekt till din soffa.
Tavlan på väggen var också läcker.

Hoppas att du får en härlig vecka, kramar Maria!

tre nyanser av vitt sa...

Urläckert!
Kram Marie

Fröken Eila sa...

Supersnyggt bord!!

en smula vitt sa...

Vad var det jag sa, snart skulle nå´t nytt fint hitta dit istället för det lilla bordet du lyckades mosa.;)
Du är så fiffig så! Och snyggt blev det också.

Du som gillar änglar kan spana in en liten goding hos mig nu...

Kram Petra/

Anki sa...

Näääe...lite fusk att dra upp din mage nu, haha...men avis är jag!!
När du visade magen skulle jag skicka mms till dig och visa vad jag har, men min tel ville inte skicka så nu får du vänta! Det krävs lite jobb och jag vet inte riktigt hur jag ska göra, så jag tänkte rådfråga dig men du skrattar ju bara åt mig, haha!

Mys nu under den snygga filten så ska jag ta ut dogsen, brrr...

Kram hjärtat!

Fröken Fräken sa...

Händiga Hannis slår till igen! Själv hoppas jag komma hem med lite list imorgon så att jag kan göra om en liten vanlig hylla till en tallrikshylla. Det ser jättefint uppe i mitt huvud iaf! ;-D
Och välkommen in i gäsp-klubben, även om det är ett tvivelaktigt nöje att tillhöra den...

Inka sa...

Men Hannis...! Herregud så snyggt det blev. Helt ooootrooooligt. Min son som är 20 år och hans ett år yngre fästmö tjatar på mig att jag ska bygga ett likadant till dem till deras egna lilla hus. De föll som furor. Ja, det blev så häftigt.

Ha en trevlig kväll


Kram Inka

milla - andante sa...

Du är fantastisk på att fixa till det fint!!! Så snyggt med svart!Måtte någon sätta sig på vårat soffbord snart...

Mot Jotex...
KRAM

Helena sa...

Åh! vilken härlig blogg! här vill jag stanna :)
Önskar dig en bra dag
/Helena

Therese sa...

Nää, nu har du ju gjort det igen! Åhh, ahh, åhh, underbart. Skitsnyggt!

Väntar tålmodigt på leverans av lastpallar från pappa, nu får jag bestämt ringa och tjata igen;)

Ha en skön kväll med ditt fina soffbord, stor kram Therese

Blueness sa...

Så snyggt det blev! Du borde ha sönder saker oftare ;)