Blommor

Har länge letat efter ett sätt att göra tygblommor på.
Ni vet sånt som man kan ha till dekoration på kuddar,
necessärer och annat.
Här hittade jag hur man gjorde en enkel
och snabb variant

Roligt och jag kommer garanterat att göra flera.
I lite olika form.



Gillar såna här små "bra att ha saker"

Och förresten det där med att sy necessär...
Ha, ibland misslyckas man kapitalt!
Såg redan i början att någonstans har det blivit fel.
Skitsamma tänkte jag och körde på
Och nu har jag någon form av påse ...
Men man lär så länge man lever så jag provar nog igen.

Morgonkram till er/Hannis

32 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så vackra!!
Tack för tipset :)

Ha en fin dag
Kramar Lily

the shed sa...

Godmorgon min vän, jag trodde det var riktiga blommor du fotat. De är jättefina och i vilka härliga pastellfärger! Ska faktiskt kolla länken...

Ha en skön onsdag, kram Tina

Vit Poesi sa...

Jättefina Hannis!! Men du hur får du dem att krulla så fint på sidorna? Är ingen sykunnig tjej, men sådana där skulle jag nog kunna klara av, ha, ha
Må så gott i dag
kram Malin

Gunillasljusglimtar sa...

...Sjuttans va fina dom var! Klarar nog inte jag av...Tack för att du tyckte om nattlinnet,önska jag kunde ha det själv... Ja nu kommer dom snart och hjälper mej styla lite.Kramis Gunilla ♥

Ljuva Drömmar sa...

Så söta! Visst är det kul att nåt så enkelt kan bli så snyggt.
Det var ett tag sen jag gjorde några blommor av tyg, det har mest blivit virkade det sista. Jag gjorde även en tunika för några år sen med sådana kanter, det blev dock lite vasst. Nu blir jag sugen på att göra en kudde med massa härliga blommor på. Måste nog gå till tygaffären och handla lite.

Skönt att höra att det inte bara är jag som måste göra saker i viss ordning ;)

Kramar Maria!

lugnet sa...

Såå Vackra!! Har försökt mig på att göra liknade men de har blivit så "fladdriga", vill ha lite dekorationer till kuddproduktionen:) Tack för tipset! Vilken rolig ide med bordet!! Du har sådan härlig kreativitet!
Kram//Ulrica

Vit dröm sa...

Såå fina, duktiga Hannis! :)
Hoppas det gårbättre nästagång med necssären;)
Ha en toppendag!
Kram Anna

Ellinor sa...

Himmel så snyggt. Kul också att hitta till bloggen med beskrivningen. Verkar finnas mer att hämta där! Ska göra ett försök så småningom!
En riktigt varm morgonkram till dig också!
Ellinor

Systrarna Karlsson sa...

Vilka vackra blommor. Härligt när man hittar till inspirerande sidor.

Önskar dig en trevlig onsdag

Vintage House sa...

Så läckra de är:)
Kanon att ha något enkelt att pyssla med:)
ha en skön dag
kram
sandra

CaramellePastelle sa...

Såå fina! Vad gör det att du inte kan sy när du kan så mycket annat?? Men jag förstår känslan, för jag avskyr att jag inte kan virka. Jag bara MÅSTE gå en kurs, alltså!

Jaha, du är blå...precis som jag! Hihi, vi är i fas med varandra! Och jag gillar många olika blå, och vissa gillar jag inte alls. Men din goa pläd har fastnat på min näthinna. Underbara rätta nyanser!

Kramar till dig, du goa, kreativa Hannis!

Hanna sa...

Fint.
Kram
Hanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så söta och dekorativa.. vilket underbart "pysselflow" du är inne i.

Lycka till med nästa neccesär.
Kram Monica

Skogsfrun... sa...

gud vad söta de är! jag som älskar blommor! Lärde mig ngn gång att göra söta blommor av silkespapper att ha på exempelvis paket... men det har jag glömt nu. Måste nog prova och se om jag kan komma på det! För det är ju så fint att ha lite sådant pynt och ta till lite här och där ;D

05.35 förresten?! Det var verkligen oförsämt tidigt! Då förstår jag att två koppar kaffe är intaget ;D

Kram p.

tre nyanser av vitt sa...

Vilka fina blommor! Du är så pysslig...önskar jag hade din energi...jag sitter mest och dagdrömmer om vad jag skulle vilja göra men kommer inte riktigt till skott :). Ska knycka en ide från dej så fort snön smälter och jag kommer åt en lastpall=gavel till sons säng.
Kram Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow vad fina! Jag följde länken och läste hur det går till, men vad har du använt för tyg i de blommor du gjort? De röda hon gjort som ser ut som Vallmo är inte så tokiga heller=)

Önskar dig en fin fortsättning på dagen!
Kram,
Regina

Stina sa...

Så fina blommor...hur har du fått till det där då. Verkar vara svårare an att sy en necessär :)
Ja tror att du luras lite...du är säkert mycket duktigare än du vill göra sken av...så det så :)

Lycka till med pysslandet, jag ser fram mot resultaten :)

Kram stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fina! Det mååste jag prova... Ska gå in och kika på din länk...
Kram
Marie

Fröken Grön sa...

Jättesöta! Jag har sett en liknande beskrivning på en svensk scrapbookingsida, fast där gjorde man blommorna av kaffefilter. Kan återkomma med länk om jag hittar den igen.
Må så gott!
/Anna-Karin

Fröken Grön sa...

Found it!
http://tesaprickiformar.blogspot.com/2010/04/kaffefiltersblommor.html

/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina blommor, du är jätteduktig på och snitsa till det. Påsen kan du ju hänga bredvid balettskorna och kalla den balettsko-påse...
Kramar
AnnaMaria

Systrarna Hjertén sa...

Tack för tipset! Jag har funderat på att sy kuddar med applikationer, à la OddBirds, men mina blommor såg ut som...ja, jag vet faktiskt inte vad de såg ut som, inte som blommor i alla fall!! Men jag gör väl som du, ett nytt försök!! ;D

Mvh
Frida

Anna S sa...

Kul grej och bra sätt att tillverka blommor på! Jag har en gammal dröm om att göra blommor i metall.
Det var modigt av dej att ge dej in på necessär-projektet. Jag tror du kommer lyckas. :)
Kram

Nygammalt sa...

Urtjusiga blommor! Lycka till med den framtida necessären! :)

Så snyggt du gjorde med ditt nya tv-bord. Man tager vad man haver och det har du gjort riktigt bra.

Kram.

Rosor och Spetsar sa...

Tackar för tipset, så fina, nu gick min hjärna igång på hur många sätt man kan använda så läckra blommor.
Kramis
Annelie

Vita små hjärtan sa...

Så fint vännen. Du är pysslig du!!!!
Kram Kram Agnetha

Nanna sa...

Söta!!! Kan man ha till mmycket ju! :D

milla - andante sa...

Härlig inställning härliga Hannis!!
Blommorna är ju ljuvliga!

KRAMAR:)

Industri house sa...

Underbara blommor!! Må så gott, kramkram jessica.

Fröken Fräken sa...

Bedårande! Undras om man kan tillverka massor och sedan sätta fast på en kudde riktigt tätt? Man ska kanske börja med att prova att göra EN innan man startar masstillverkning :-D

Mamma C sa...

Jättesnygga tygblommor du fått till.
Kram Mamma C

Anki sa...

Honey!
Ja men du vet, påsar kan man ha till allt...å du är väl inte den som ger upp å lätt?!, hihi...
Jäklar vilka tjusiga blommor du gjort, såna vill jag oxå prova att göra!

Du jag såg halsbanden...jisses säger jag bara...fan vad du kan!!

Hörs i helgen!
Kraaam!