Balettskor

Någon ballerina har jag aldrig varit.
Men skorna lockar bara för att dom är vackra.
Så när söta Cilla visade sina och tipsade om vart
hon köpt dom så passade jag på.

Nu hänger dom på skåpet.



Sydde dit spetsband

Och nu får dom hänga bara för att dom är fina

Njutning för ögat som jag brukar tjata om.

Mitt i veckan och ingen är gladare än jag för det!
Ni vet den där "att göra" listan som är fylld med en massa
skoj pyssel lockar liksom lite mer än arbetet för tillfället.
Undrar tro vad chefen skulle säga om jag släpade med mig allt
till jobbet och började pyssla på arbetstid?
Kanske ska testa=))

Som vanligt, tack för era fina ord!
Jag har sagt det tidigare men det är en förmån.
Kram Hannis

34 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Åh, vilka söta skor! Jag har alltid varit fascinerad av balett; aldrig så att jag känt någon längtan efter att dansa själv, men har alltid tyckt att det är underbart att titta på människor som har sådan total kontroll över sina kroppar. (Säkert för att jag själv är en riktig klumpeduns, haha!)

Din chef kanske skulle visa sig vara en hejdundrande bra pysslare om han/hon fick tillfälle att visa det. Smuggla ner något litet och ta med imorgon!

Kram på dig!
/Anna-Karin

Systrarna Hjertén sa...

Jag är inte heller någon ballerina, och har aldrig varit...om man inte räknar terminen i barnbalett när jag var fem år. Då fick vi inte ha balettskor och jag minns att jag tyckte att vad var det då för vits med balett (om man ändå inte fick gå på tå?!??!) ;D

Snygga djojor du hittat i alla fall!!

Trevlig kväll!!
/Frida

Rosor och Spetsar sa...

Så söta ljuva skönheter
Kram
Annelie

the shed sa...

Kommer ALDRIG bli en prima ballerina. Minns jazzdansen i skolan till Miriam Makebas Pata pata, som att släppa lös en elefant när jag kom igång..
Dina rosa balettskor är underbara, riktiga juveler.

Kramis Tina

Hanna sa...

Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Vintage House sa...

Hej
Så komiskt tänkte visa mina imorgon, vackra är de:)
ha en skön kväll
kram
sandra

Vit Poesi sa...

Verkligen jättefin!
KRamar Malin

Vit dröm sa...

Vad söta skor, verkligen en fröjd för ögat:)
Haha jaa du kanske skulle släpa med dig lite pyssel till jobbet...
Ha en fortsatt skön kväll!
Kram Anna

Ardisia sa...

tack för butiktipset!
Tycker att ballerinaskor passar just perfekt hemma hos dig :) Och det är klart man måste få pyssla när inspiration kommer. Det är bara chefen att acceptera ;)
Kram A

Lily sa...

Det är något speciellt med ballerinaskor..
Kram Lily

Lantliv i Norregård sa...

Vill ha;o)

Kram på Dig Hannis!! Malin

Millas hem sa...

Supersöta är dem!

Kram Camilla

Vit som snö sa...

Lycka:) Visst är dom söta!
Så kul att du hittade dom genom mitt inlägg:)
Joo men nog bor det en ballerina inom oss tror jag, tror inte du det;) Kan riktigt tänka mej själv som graciöst vig "piruettande" i tyllkjol;) Hihi;)
Nej, du har rätt, dom hänger nog bäst på väggen;)
Ha det gott! Kram Cilla

Loppisliv sa...

Gud så söta ballerina skor, underbar pastellfärg på dem också. Kraaam Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Och du din lyckost som fick köpa, jag mailade också jättefort men då var dom slut. Men jag letar vidare för dom är ju så fina och hänga som prydnad. Lär inte bli några piruetter här heller.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

Anci sa...

Ja, jag förstår inte vad det är med balettskor som gör att de uppfattas som så fina. Jo förresten det gör jag :) De är så söta och väcker kanske de ouppfyllda drömmarna hos några att bli ballerinor :)

Jag tycker att du ska ta med dina projekt till jobbet. Chefen kan väl inte tycka det är fel, när det är så vackra saker. Eller hur ?

Kram
Anci

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fina de var, vill också ha, hoppas hon har fler, har mailat henne ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Lilla Trollbacken sa...

Hej Hannis!
Ja visst är balettskor vackra. Har själv dansat i många år och hunnit slita ut några stycken. Om folk bara visste hur många onda tår som slitit i dessa skor......
Kram
Gabrielle

Skogsfrun... sa...

underbara! Det känns så oskuldsfullt och ljuvt med ljusrosa balettskor! Blir sugen på ett par jag med! Att ha i mitt sovrum :)

Ha en finfin dag!
Kram p.

Stina sa...

Så fina balettskor, passar bra ihop med dina skelett och din ohyra *fniss*.
Jag är inte heller balettypen men man kan ju tycka det är fint i alla fall.
Jag sjunger...en elefaaant balanserade på en liten,liten spindeltrrråååd.

Största kramen till dig!

Fröken Fräken sa...

Visst behöver man saker som "bara" är vackra! Och det är helt klart något sagoaktigt över balettskor, även om jag är totalt talanglös när det gäller dans, så kan jag njuta av tanken på det ändå...

Snaaart helg igen! Jippie! Även om jag inte är helt pigg...

livetpåfyran sa...

Jättesöta!
Jag har heller aldrig varit ballerina men väl duktig på fymnastil iaf:)

Fina saker ska man ha framme så man kan njuta av dom.

Kram Pia

Kia sa...

Har du testat dom? Du kanske är en ballerina!! : )

Ta med lite pyssel till jobbet, gör det. Nån annan kanske också vill pyssla?

Kram Kia

Ellinor sa...

Vilka ljuuuuuvliga ballerinaskor! Precis rätt färg. Blir lite avis får jag erkänna!
Pyssel på jobbet låter inte så dumt! Hoppas i alla fall att du får en bra helg och hinner pyssla lite hemma! Önskar bara att det inte var så sjukt kallt!
Kram
Ellinor

Gunillasljusglimtar sa...

Ooops vilka gulliga små ballerina skor! Ha en go helg...Kram Gunilla

Levindas Värld sa...

Hej och tack för grattiset på min födelsedag igår :)

Vilka vackra balettskor, de hade verkligen en mjuk och ljuvlig färg, sött!!

Trevlig Helg!

lugnet sa...

Lovely!!Så söta med spetsbandet! Tittar in för att önska dig en Härlig Helg!!
Kram//Ulrica

Vit Poesi sa...

Trevlig helg på dig Hannis!
Kram Malin

Therese sa...

Åh så fina! Verkligen ögongodis.

Var ett reportage i Metro i veckan om just det där: att göra nåt oväntat på jobbet. Som att ha yoga-kurs på lunchen eller vad det var för olika förslag. Så du kanske kan ta med dig ditt pyssel och säga att det ökar din produktivitet, till och med få chefen att pyssla själv;)

Haha vad roligt med Kenta! Ja, men han är ju så bra just idag;)

Ha en toppenhelg, stor kram Therese

CaramellePastelle sa...

Söta! Har du också en romantisk drive? *hihi*
Kram Camilla

STENLYCKA sa...

Varma kramar till dig!! Önskar dig en glad fredag och helg!
Raina

Viola sa...

Vilka raringar,skulle jag oxå tänka mig..tack för dina goa hälsning och du ska veta att dom stor klockorna redan sålt bra så jag var tvungen att beställa en omgång till,

ha en fin helg, kramen VIOLAN

some kind of wonderful sa...

Hannis... dom är ljuvliga...
Dina bilder är så vackra..

Njuter...

Kram Mia

Anki sa...

Meeen vilka finingar, jag vill oxå ha...jag som inte har tillräckligt med grejer redan, haha!
Du ser, det finns en liten romantiker därinne iaf!
Här har det varit minst sagt vilda västern puh...jag slängde mig på tel förut när Linda åkte men du sussade nog då...det var sent men jag provar imorrn igen!

Kram hjärtat!