Tofs...

För ett tag sen så hade inspirerande Andante
gjort en sån fin tofs.
(Om ni klickar på länken kommer ni till inlägget och
där hon i sin tur tipsar om vart hon hittat inspirationen.)
Skrev upp det på min "använd det du har" lista,
och nu är den första gjord.

Mormors garn som sparats har använts



En del av ett trasigt halsband virades runt
för lite extra piff.

Eftersom att jag inte kan sticka så var det här
ett roligt alternativ!
Och nu råder därför lite tofs-feber alá ruffsigt garn här hemma.
Får se vart det här slutar...

Må gott alla härliga människor!
Kram Hannis

39 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där med tofsar tror jag blir stort iår. Vi har bara varit lite trögstartade. Jättebra och göra sina egna, och att det är lite ruffare stil gillar jag. Riktigt bra idé.
Varm kram
AnnaMaria

Vit dröm sa...

Så toffsigt ;) Jättefint! Ha en superbra söndag nu!
Många kramar Anna

the shed sa...

Hej, så fiiin!
Gulligt med mormors garn, jag kan inte heller sticka så kanske gör jag också en tofs!

Ha det bäst, Kram Tina

Vita Falkens Lantliv sa...

Snart kanske ditt hem kryllar om tofsar;)
Bra idè och fint blev det!

Kram Susanne

Pysselpalatset sa...

Vilken glimmrande idé... kram Jeanette

Anette sa...

En bra ide´! Att använda det man redan har. Ska genast titta på länken!
Kraaaam/Nettan

Fröken Grön sa...

Så fint det blev med pärlorna till. Kan tänka mig att det är lite rogivande att sitta i soffan och pyssla också.
När jag ser tofsar tänker jag osökt på Maria Montazami från TV, hihi! Men att tofsar är ett trevligt sätt att få den där lilla extra "piffen" motstrider jag inte, - det ser jättetrevligt ut!

Hoppas du får en bra start på veckan.vSJälv ska jag börja jobba halvtid från och med imorgon, det ska bli spännande och skönt att komma igång igen. Känner mig helt klart utvilad efter höstens ledighet!

Må gott, tjejen!
/Anna-Karin

milla - andante sa...

Goa du! Vad fin den blev, och så smart att använda ett smycke! Gillar det ljusa garnet!
Bloggvärlden är fantastisk när vi inspirerar varandra!!:)

Ha en fortsatt pysselfin söndag!
Kram

Lantliv i Norregård sa...

Tjusigt, alltid kul med nya idèer!!!

Tofsa på du;o)
Kram Malin

Lily sa...

Tack goa vännen för dina fina ord :)
Jag gillar återbruk :)
Härlig tofs, blir ett soft intryck
med det garnet :)
Kul att hitta nya saker att göra.

Ha det fint
Kram Lily

Hanna sa...

Jätte söt.
kram
Hanna

Mamma C sa...

Så söt, kanske skulle vara något att bryta av virkandet med just nu.
Kram mamma C

Virkat och Kärt sa...

Åhhh, en sån vacker tofs ~~~
Jag ska göra massor av såna sen när Selma Trolltass vuxit upp lite ;*)

Otroligt egentligen...jag tänkte just på Dej, och så skrev Du till mej, och kramade om mej dessutom...me like :-)))

Jag tänker ofta på det där jag skrev, om sånt också...och tycker likadant än, men samtidigt så är ju känslan den också att dom som står en ~nära~ i den här sfären, vill man oftast krama om...

Så...KRAAAMEN om Däj ♥
Eva

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vad trevligt att sätta pärlor runt garnet. Så vacker tofs det blev. Önskar dig en fin vardagsvecka utan en massa avbrott av helger....
Kram Raina

Lauras gård sa...

Jätte söt tofs! Kul att kunna använda mormors garn till annat än stickning. Kram Stina

Rosor och Spetsar sa...

Härlig ide Hannis, nu blev jag riktigt pysselsugen.
Har en massa garn liggande så det är bara att sätta igång.
Läckra bilder du satt upp ovanför soffan - me like.
Ha nu en bra januarivecka
Kramar
Annelie

Änglarnas hus sa...

Just det! man kan göra dem själv också! Snyggare med ulligt garn än de i siden ..som känns mer lull-lulliga!

Du har lyckats bra så jag förstår att du får merkänslan!!

Ha en fin söndagskväll!! Kram Sanne

Systrarna Hjertén sa...

Jag är ingen toffs-person, men både din och Millas var jättefina, inte så pråliga som de brukar vara!

Mvh
Frida

Nettan sa...

Jättefin!! ..kanske jag oxå skulle klara av..saknar ngt på nyckeln till mitt linneskåp..
Kram Nettan

CaramellePastelle sa...

Hej Hannis! Har inte gjort egna tofsar på länge. Det var minst 10 år sen sist, men nu blev jag inspirerad när jag såg dina. Just nu är det lite annat som hägrar, du vet hur det är, men sen så kanske...
Kram Camilla

Vintage House sa...

Hej
Härligt läcker:)
Hoppas du har haft en skön söndag.
kram
sandra

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Hannis!

Vilken fin tofs! Gillar att den var lite "ruff"!Det där skulle man kanske ta och testa. Tror att det kommer råda tofs-yra i Blogglandia snart!

Kram till dig

Anna-Lena

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Vad fin!
Själv e jag så opysslig med sånt. NOLL TÅLAMOD:)

Kul att ha ngt som ej hänger på allas skåp..

Tack för din fina kommentar:)

Nej nu ska denna tjej hoppa i säng
KRAM Madde

Emmeli sa...

Toppenidé! Jag har massor med garn liggande sedan min senaste stick-period så det här ska jag testa. Om du gillar vintage och klassisk inredning tycker jag förresten att du ska ta en titt på www.ramsign.se. Min namnskylt därifrån kom i fredags och jag är redan sugen på ett husnummer också :)

Skogsfrun... sa...

men jisses hannis vad du är kreativ! jag är helt hänförd av din soffa jag med! shit så snygg! Måste dessutom kika in hos monica och kolla in lite insektsbilder... vill ha fjärilar i tv-rummet uppe!

och tofsen var ju jättesöt!

Kram p.

Vit Poesi sa...

Så fin den blev!
Kram Malin

Mina finaste sa...

Tassels, man kan inte stå emot :)
Kram Marie

Stina sa...

Du och Maria Montazami...nu blev jag förvånad *fniss*
Hade inte väntat mig några tofsar hos dig även om de ser lite rustikare ut än Marias :)

Söt var den i alla fall...jag ska prova att göra i tunt lingarn och av hampasnöre...när lusten faller på... när vet jag inte.

Kramen
Stina

Systrarna Karlsson sa...

Vilket härligt återbruk. Mycket finare och mycket billigare än de tofsar som finns i butikerna tycker vi;)

Önskar dig en kreativ måndagskväll

Viola sa...

Så nu är det tofsar för hela slanten förstår jag och den första blev ju helläcker, ha en skön kväll, kramen

Anonym sa...

Hur gick det med det där att virka ett överkast då? ;-)
Kram asli

[ no47.mia ] sa...

Hej Hannis..

O det hade jag med pippi på att göra för ett tag sedan..

Så fin din blev!!

Kul sysselsättning är det...

Kram på dig med goa människa..

Mia

Anne sa...

Hej Hannis!

Vad kul att du finns kvar!
Och så mycket fint du har gjort hemma, soffan din ser sååå härlig ut!

Himla smart med små klämmor att sätta fast bilder med, lätt att byta efter humör!

Kram,

Therese sa...

Har letat efter den perfekta tofsen att hänga på mitt plåtskåp, och nu har jag hittat den:) tack för tipset, får bli helgpysslet tror jag!

Ha det gott, stor kram Therese

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den blev ju fin den där "återvinningstofsen" :)
Om jag skulle göra tofsar av allt mitt överblivna garn, så skulle jag få fylla en bra bit av ett rum, tror jag :)
Kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Jag tror på tofsar. Speciellt som Montazami ska stå på Formex i år :O)
Jättefin!
kram Agneta

Sjabbig men chic sa...

Vilken gullig liten garnig tofs Hannis! Duktiga du!

Kram Lisa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
Så du har gått och drabbats av tofs-feber, **fniss** finns en och annan här hemma också. min lilla dotter trodde inte att jag kunde göra en tofs så jag gjorde en rosa till henne som bevis för en tid sedan.

Snygg och personligt!

Hoppas all är bra med dig! Segt att vara tillbaka, säger jag...
Kram Monica

Drömmar och Verklighet sa...

Det är du och Maria Montazami då :) Riktigt fint! Kram Anna