Söndagslek.

Eftersom att ni är flera som frågat så kommer här
några av bilderna på min syster som
vi lekte fram i Söndags.
När jag tog dom här så så tänkte jag inte ett dugg på
över eller underexponerad utan bara lek.

Lek med ljus,vingar och tyg




Kul var det och glad är jag att jag har systrar som
ställer upp och låter mig "hålla"på i godan ro med sånt jag tycker om.
Och nääää,några bilder på mig finns det knappt.
Är av den sorten som avskyr att stå framför kameran!
Min mormor har en bild framme på mig när
jag sitter i en hög av damm med skyddsglasögon och
slaghammare i högsta hög.
Det är väl ganska typiskt jag kanske=))

Och skåpet som jag släpat fram och tillbaka är nu klart!
Och får stå kvar för nu har jag gjort decoupage på det
och blev helt klar igår så det kommer nästa gång.

Kram till er /Hannis

44 kommentarer:

Anonym sa...

Jättevackra, och rofyllda bilder!

Det finns inte så många bilder på mig i heller..Står helst bakom kameran :)

Ha en fin dag
Kram Lily

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbart vackra bilder. Att de är lite överexponerade förstärker känslan av "andlighet". Hittar inget bra ord för vad jag vill uttrycka, men ofta förknippar man änglar med ljuset och högre dimensioner. Vackert!

Ha en fin onsdag!
Kram,
Regina

Fröken Grön sa...

Du är en mästerlig fotograf, Hannis!
Ny karriärsmöjlighet, kanske?
Visst är det kul att laborera med kameran. Önskar att jag också hade en lika villig fotomodell...

Önskar dig en bra dag!
/Anna-Karin

fembarns- mamman sa...

Jättefina bilder:-)
Var såklart nyfiken när du skrev om dem, roligt att vi får se dem!
Kram Emma

[ c o y o t e ] sa...

O heregud så vackra bilder Hannis!!

Kram Mia

Vintage House sa...

härligt vackra bider...
Så kul att få leka lite
känner själv att jag inte kan tillräkligt men men en dag kanske
ska bli kul att se skåpet.
kram
sandra

the shed sa...

Håller med de andra till fullo, jättevackert. Din syster är jättesöt, änglalik.

Kram Tina

milla - andante sa...

Wow vilka vackra bilder!!!
Och vacker syster!
Det måste vara en vacker fotograf!

Ser fram emot skåpet!

KRAM

Pysselpalatset sa...

så skirt och så vackert. En njutning för ögat... kram j

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Ljuva Drömmar sa...

Underbart vackert!
Jag önskar att jag var lika duktig som du med kameran och framför allt din blick för komposition. Jag får väl öva lite till och försöka ha lite mer tålamod...

Tack för din kommentar, jag hoppas på mycket shoppande!

Önskar dig en skön dag, kramar Maria!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så vackra bilder ni har lekt fram... och ni hade säkert jättekul!!

Jag är sugen på ett nytt objektiv så jag funderar hit och dit om jag skall slå till. Jag är ju närbilds-freak..så jag drömmer mest om ett macro-objektiv men de är så dyra..

Önskar dig en fin vecka, nu är det snart helg igen!!
Kram Monica

SoF sa...

Vilka bilder!

SoF

Gunillasljusglimtar sa...

helt otroligt va fina bilder du tagit! Visst är det kul med syster som ställer upp då!...Ja prva nu per m recept bok...Smarriga recept,husmanskost! Kramis Gunilla

Lantliv i Norregård sa...

Vackert Hannis;o)

Kram Malin

Kia sa...

Vilka härliga vingar och bilderna blev jättefina!
/ Kia

fembarns- mamman sa...

Är jag helt säker på att du har, lättare än att baka bullar:-)
Bara att hojta om du vill ha recept!
Kram Emma

Nygammalt sa...

Heeej!
Vilka underbara bilder och vilket ljus! Kul när man har systra som vill ställa upp också.

Kram.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättevackra bilder, det är som i en saga. Din syster blir väldigt bra på foto, så roligt och leka lite så här. Otroligt vackert.
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Hannis, vad du är duktig på att fotografera - bilderna är ju ljuvliga.
Jag gillar inte heller att bli fotad, känner inte igen mig på dem och gör ofta konstiga miner.
Ha en fin kväll
Kram
Annelie

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilka underbara bilder! Ser verkligen så lätta och underbara som änglavingar!
Du är duktig på att fota, riktigt duktig:)

Kram Susanne

Vit dröm sa...

Såå fina bilder! Schysst av syrran att ställa upp på bild:)
Kramar Anna

Stina sa...

Vilka fina bilder på systeryster :)
Du är en riktig mästerfotograf.
Jag tycker inte heller om att bli fotograferad...gör alltid en massa fula bilder. Ser bäst ut när jag blir fotad i smyg :)

Det finns inte många kort på mig heller som liten. Ett som jag gillar är när jag sitter i öppna spisen och är sotig överallt :)

Väntar med spänning på att få se skåpet :)
Kramen till dig.

Stina sa...

Hmmm...fula bilder, menar såklart fula miner :)

Levindas Värld sa...

Vackra bilder!! Avslappnade och harmoniska och så underbara!! Tur du har människor omkring dig som ställer upp och agerar framför kameran :)

Ska bli spänannde att se skåpet!

Ha det fint!

Linda sa...

Wow vilka vackra bilder!

Kram Linda

Mamma C sa...

Åhhhh, vilka underbart vackra bilder du tagit.
Kram mamma C

Virkat och Kärt sa...

Ljuvliga bilder ~~~
Har ingen aning om vad över och underexponerade bilder är för någe...
Om jag tycker om en bild, så är den bra helt enkelt ;*)

Du är mästerlig bakom kameran Du.
Och det är roligt att det finns i alla fall En bild av Dej här.

Kram från Eva

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilka otroligt vackra bilder!
Vad duktig du är..

Ha en härlig torsdag! Kram Maria

Vit som snö sa...

Otroligt fina bilder!
Verkligen änglalikt..
Den sista tyckte jag extra mycket om, det borde bli en tavla!
Vad duktig du är!
Samma för mej, jag står alltid bakom kameran, gillar inte att vara med på bild. Däremot skulle jag gärna lära mej mer om fotografering, det är ju sååå mycket man kan göra.
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Anne sa...

Fiiiina bilder!
Tur att du har snälla systrar som ställer upp - jag brukar trackassera andra i min omgivning, villiga eller inte , hi, hi :-)

Jag brukar också alltid befinna mig bakom kameran, finns inte många bilder på mig, annat än som liten.

Kram Anne

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej du fina!

Ja nu är jag tilklbaka i bloggvärlden igen :)
Och det känns fantastiskt roligt!
Året som gått har kantats av hemska svårigheter och då när jag stod mitt i det trodde jag aldrig att jag skulle resa mig igen....
Men jag det gick! Och idag ser jag framåt med glädje :)

Jag har verkligen saknat er alla. Och särskilt dig!
Så du lär höra av mig igen, hjärtat.

Ha en fin dag

Kram Viveka

Anette sa...

Vilken mästerfotograf du är! Bilderna var alldeles underbara=)
Kraaam/Nettan

Gammalt o nytt sa...

vilka underbara bilder..så otroligt duktig du är ..kram
Irene

Nyanser av vitt sa...

Underbara bilder. Blir spännande att se ditt skåp
Kram

Ellinor sa...

Ja visst bubblar hela ens inre av solen!
Tack för snälla ord om min kudde. Värmde!
Modig syster du har som ställer upp. Jag delar din inställning till kameran...
Ha en fin helg!
Kram
Ellinor

Drömmen om ett torp sa...

Hej Hannis!

Tack snälla för din kommentar :) jag har redan varit inne här och sett de underbara bilderna som du och din syster fotat,,,följer ALLA dina inlägg men är värdelös på att kommentera....Men jag finns här iaf bara så du vet :)

Kram Linda

Cathrin sa...

Jag hoppas verkligen att du vet om hur begåvad du är! Vilken underbar känsla du fått fram i bilderna. Säger "bara ååååh" som fyraåringen gör när hon ser något riktigt vackert... :)

Kram
Cathrin

Skogsfrun... sa...

men gud vilka fina bilder! Som gjort för ett repotage!! Får mig att tänka på eva dahlgrens; det går en ängel i mitt rum... går den inte så... *nynnar*

Står hon vid en fönster? det kan ju ha blivit en trevlig upplevelse för förbipasserande dessutom ;D

Kram till dig!
p.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var verkligen fina bilder! Och så söt syster också!
Tänkte bara tanken om det skulle vara jag på de där bilderna... ja jag säger bara det... Jisses vilken tur!
Kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen
Ha en mysig helg
Kram Agneta

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!!

MEN vilka bilder! Wow!..både modellen och fotografen är kanon!! jag skulle rama in en förstoring av den ena..så fint!

Hoppas att du har haft en bra vecka och att avslutet på den blir kanon!!
Kraam Sanne1

lugnet sa...

Vackra bilder! Du har fin känsla för att fota och bra med en syster som ställer upp:)
Hoppas du får en Toppen Helg!
Kram//Ulrica

Fröken Grön sa...

Eftersom du är en synnerligen tänkande och verbal ung dam, så har jag fått en utmaning på min blogg som jag gärna vill skicka vidare till dig! (Om du vill/orkar/inte tycker att det blir för personligt...)

Ha en jätteskön söndag!
/Anna-Karin