Papperspyssel alá fjäril

Det blev aningen ruffare med pallsoffan
och plåtlådorna i vardagsrummet.
Då behövs lite mjuka kontraster.
Nu var tanken att jag skulle göra en mobil,
ni vet en sån man kan hänga i fönstret.
Men efter två var jag lite less så...

Det fick bli en annan typ av dekoration

Har ni sett på maken?
En madonna till=))

Två fjärilar sittandes där så blev det lite, lite mjukare.
Men främst en känsla av att det är på väg att bli en
annan årstid än vinter.
Jag försöker vara här och nu men är ingen vintermänniska.
Så jag låtsas att det snart är vår kan man säga.

Idag kommer mina älskade brorsbarn och hälsar på.
På grund av sjukdomar och annat så har vi inte firat jul
med dom än men nu är det dags.
Igår så övade jag och Vidde (den yngsta) på att skrika högt i telefonen.
Han gillar det, tror dock inte att föräldrarna gillar att jag
uppmuntrar skrikandet men vad gör det?

Har äntligen fått sova ut så nu är jag pigg igen
och ska någon gång under helgen sy gardiner.

Kram till er/Hannis

Ps. Anna! Här kommer din kram!!

33 kommentarer:

Styling a`la Anna sa...

Haha..härligt att få göra tokiga saker med en vuxen skulle jag tro. ;-)
Ditt fjärilspyssel är nog som mitt julkorts pyssel, jag tröttnade efter två, sen skickade jag bild på mail istället..Hihi..
Ha en härlig helg!

Fröken Grön sa...

Fina små fjärilar som påminner om att det finns ett liv efter vintern borde vi nog ha hemma lite till mans just nu.

Som faster/moster är man absolut berättigad att BARA få göra kul saker med ungarna, hihi! Att vara sträng, uppfostrande och ordentlig kan vara förbehållet någon annan vuxen, så skrik på du!

Ha en riktigt god helg!
/Anna-Karin

Gammalt o nytt sa...

Så otrolgt fina bilder...Du är nog en underbar faster..å rolig..ler
kram och ha en underbar dag med barnen..

Irene

Anonym sa...

Jättefin mobil!
Jag tror också att du är en underbar faster!
Kul med barn :)
Ha en härlig dag :)
Många kramar Lily

the shed sa...

Hej, jag gillar inte snön nu, gör allt för att förtränga den. Dina FINA fjärilar påminner om den snart kommande våren..härliga bilder! Håller med Fröken G om att "vi" kan få hitta på lite roliga saker med de gulliga små släktingarna. Jag gör lite som du..i julas fick brorsans plutt bolla med några fula julgranskulor i plast!! Men det gick bra hemma iaf, som tur var.

KRAM o trevlig lördag, Tina

Anki sa...

Gullet...du kan få komma å leka med mina kottar om du vill...jag är sååååå jäv-- trött på dom, haha!
Å vad du kan, gillar dina fjärilar massor...hade kli i fingrarna i går kväll så jag slängde? ihop ett par vingar, hmm...ja det ska ju föreställa det iaf...men fort ska det gå och då blir det därefter, haha!
Roa dig med kottarna nu så hörs vi senare!

Kram hjärtat!

Anki sa...

Hmm jag glömde ju...älskar dina mjuka vackra bilder...DU är bäst!

Kram igen!

Ellinor sa...

Gillar dina fjärilar! Inte heller någon vintermänniska och nu börjar den kännas vääääldigt lång tycker jag. En massa ny snö när vi tittade ut i morse...
Ha det så roligt med brorsbarnen! Kul att fira jul igen kanske!?
Kram
Ellinor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättesöta fjärilar, och ändå inte för söta. Utan dom passar fint in i din stil. Jag gillar fjärilar, ska göra en fjärils-matare till våren.
Ha nu en helmysig träff med dina brorsbarn.
Kramar
AnnaMaria

Anna S sa...

Hej Hannis! Vilka fina fjärilar du gjort! Gillar färgen och att de är två. Madonnan är också jättefin.Det stämmer att de mjukar upp mycket.Jag kanske ska ta efter dej nån gång och göra fjärilar jag med.
Låter kul att skriika i telefon med din släkting! Man borde skrika lite mer.:)

Tack för kram och kram tebax!
Ha en fin helg!
Anna S

Hanna sa...

Söta små fjärilar.
ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Måste vara kul att vara den busiga fastern. Igår sa min dotter att hon älskade sin moster mest av alla, mer än oss föräldrar...(men det tror jag inte på) ;D


Mvh
Frida

P.S. Fjärilarna ser ut att passa perfekt där, nästan som det bara landat för att snart flyga vidare...

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så vackra fjärilar du pysslat ihop! Ser lite magiskt ut... sköna bilder som ger en hopp om att våren och sommaren kommer så småningom.

Idag är en skrotdag hemma. Jag och skruttan sov jättelänge så det känns som om dagen blir kort. Är så sugen på att fota så jag passade på nu när det var lite ljust, men jag tycker inte jag får till det som jag vill..suck!

Att busa är härligt!! Önskar dig en underbar helg!
Kram Monica

Kia sa...

Kul med julafton nu. Det är väl det som är grejen med att vara faster/moster att man kan ha lite andra regler.: )
Kia

Sjabbig men chic sa...

Tänk vad du grejar hela tiden! Och allt blir så himla bra också det blir det inte när jag håller på. Fjärilar... ja, det är fina grejor det!

Kramis Lisa
Härligt med någon vuxen som uppmuntrar det tokiga

Annica sa...

Vajert Hannis...Liksom lite lovande om vad som väntar...våren=)Annica

Vit dröm sa...

Vilka fina fjärilar du pysslat ihop, ser lite pilligt ut så jag förtsår att du tröttna efter två;)
Ha en toppenlördag!
Kramar Anna

Eldrid sa...

Så mysigt med besøk!

Du går visst aldri tom for ideer!! Så colt!

Oppfinnsomme du, i like it!

gledelig besøk, kos deg masse!

klemmer:)

vitaloppan sa...

Hej Hannis
Vad skönt med fler än jag som sitter vid datorn denna tid på en lördag, hihi:)
Vilka vackra fjärilar, du ger alltid sån härlig inspiration. Vad är det för papper som du använt? Tänk att jag inte lyckats köpa min första madonna än, tror inte jag vågar för behovet av dem blir nog aldrig mättat:)
Vad härligt med lite besök. Jag lär min lilleman skrika när vi busar så för min del lär det ju vara förskolan som kanske inte uppskattar det, hihi:)
Ha en underbar helg.
Kramar Linda

Ljuva Drömmar sa...

Självklart ska du skrika med killen! Det busiga är ju det vi fastrar gör bäst ;)

Söta små fjärilar du gjort. Jag brukar ofta tröttna innan jag är klar. Nåt att ändra på i år kanske...
Nu blir jag också sugen på att göra en mobil. Ytterligare en sak på listan. Kul att du gillade mina ljusstakar. Jag var på loppisen idag och köpte lite annat som snart får ett möte med gipset.

Hoppas du har en underbar helg, kramar Maria!

Mycket annat & lite betong sa...

Det var söta fjärilar men jag kan tänka mig att det var lite pilligt. Bra när man kan ändra användningsområde och slippa göra fler. I alla fall just nu. Det kanske blir en mobil i framtiden!?

Trevlig kväll!
Agneta

milla - andante sa...

Vilka vackra bilder och så fint det är!!

Ja visst är det väl vår nu, det heter ju vårtermin...;)

Hihi... att vara barn och hälsa på hos dig lät roligt!!

KRAM

Stina sa...

Hur ska detta sluta...först garntofsar och nu pappersfjärilar:)
Väntar med spänning på nästa pyssel...

Hoppas du har haft en toppendag med brorsbarnen. Jag hade lilla Viggo här i går eftermiddag, han är så go den ungen.

Bli nu inte osams med symaskinen när du syr dina gardiner...jag vet ju att det har hänt tidigare *fniss*

Ha det gott
Kram Stina

Stina sa...

Glömde...fjärilarna ser så fina ut.

Montebello Möbler sa...

Hallå gumman!

Det är få som inspirerar som du gör alltså. Soffan ååååhhhh, plåtskåpen åååhhh, pallen ååhh ... å allt ... vad du pysslar alltså. Superhärligt!

Kram Malin

Mamma C sa...

Så söta fjärilar, du verkar vara en superduper faster. Ha en fin och bra söndag.
KRAM PÅ DIG. (ville visa att jag oxå kan skrika) :-)

Anne sa...

Vilka söra fjärilar du har gjort! men jag förstår att du inte orkade göra en mobil, såg ut att vara väldigt pillrigt att göra dem...

Hoppas du hade det trevligt med brorsbarnen!

Kram Anne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt att se att fjärilarna börjar vakna till liv;-) De blir en fin avvägning till det mer ruffiga.

Som nära vuxen till barn kan man få möjligheten att busa lite extra.

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Maleviks Rosenträdgård sa...

Superfin :)
Klar man ska öva på att skrika :)

P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
Välkommen :)

Håkan

Rosor och Spetsar sa...

Så söta fjärilarna blev, kanske jag tar fram saxen o härmar dig för det blev ju verkligen vårkänsla med dem.
Hoppas du haft en härlig dag med syskonbarn, skrikande och mys
Kramar
Annelie

Viola sa...

Det är bara bra att träna stämbanden...:) blev ett kärt återseende förstår jag, rara fjärilar du gör, ha en skön kväll, nu måste jag bara kolla på solsidan, kram

Fröken Fräken sa...

Det kan vara nog så vackert med bara två! Jag har en blivande mobil som också ligger till sig, kan man säga.. undras om jag någonsin kommer till uppsättningsstadiet..??

Monkan sa...

Vilket påhittigt dekorationspyssel du gjort, fjärilarna ser ju nästan riktiga ut. Och vilken fin tofs du gjort, vad fint att ha som dekoration, eller halsband...! Det såg jag i en affär igår. Jag tror nog att jag ska skriva upp tofsar på listan över kommande pyssel, jag har några ställen där de skulle passa bra. Tack för tipset :)