Pallsoffa...

Det här med återanvändning av pall tyckte jag var kul så jag
testade lite till helt enkelt.
En soffa fick det bli den här gången.
Knäppgök kanske en del tänker nu, roligt tänker jag.
Den "riktiga" soffan vilar i förrådet så länge.

Nu har jag skaffat mig ett nytt behagligt problem,
att försöka få ihop det projekt vardagsrum jag
har hållit på med hela hösten känns det som.

Eftersom att den är 240 lång så fyllde jag på med
en låda där jag kan ha favoritböcker och tidningar.



Och kuddar, massor av kuddar!
Och filtar som man kan vara orädd om.
En plats där man bara kan mysa och ligga bekvämt.
För den är skön!
Jag har njutit i den här soffan mest hela nyårshelgen.
Och bara låtit andra saker vara.

Slarvmålat för att spara en del detaljer som jag gillar.


Nu åkte skolplanscherna ner ett tag och andra saker
ska användas till väggarna.
Eftersom att jag inte har så stort så vill jag försöka få
in luft och ljus.
Om jag lyckas den här gången ska jag låta vara osagt,
men man kan ju inte mer än att prova sig fram=))
Har bestämt mig för att använda sånt som redan finns
så jag river runt i kartonger i förrådet för glatta livet!

Nu tillbaka till vardagen och jobbet!
Kram Hannis

40 kommentarer:

lyckebrants lycka sa...

Tycker att soffan blev hur fin som helst, gillar det där raw feeling.

Ha en fin dag!
Rose-Marie Bälinge/Uppsala

the shed sa...

Hur tuff som helst, du har verkligen fått till en läcker känsla!
Gillar din metallåda för tidningar, får jag fråga var man får tag på en sådan?
Snyggelisnyggt, Hannis.

KRAM Tina

Vit som snö sa...

Jag går på din linje- hur kul som helst och urtuff!
Särskilt snyggt att du behållit en del detaljer, att den inte är målad "perfekt" utan istället målad PERFEKT! Hihi, du förstår nog hur jag menar.
Ha en mysig dag!
Kram Cilla

Kia sa...

Snyggt det blev och den ser jätte mysig ut! Bra jobbat.

Kia

Sjabbig men chic sa...

Hur bra som helst! Jättecoolt. Och du är en toppenpingla!

Kramis Lisa

Systrarna Hjertén sa...

Men, va´finurlig du är! Det blev ju jättebra!

Mvh
Frida

Sköna o Gröna Ting sa...

Så jädrans läcker den är.., soffan din!!!
Måntro du har hunnit ligga och gotta dig en hel del i den redan:)
Så härligt med återvinning.., snart kan IKEA och andra stora möbelvaruhus stänga portarna:)

Ha en superskön vecka Hannis och fortsätt njut i ditt mästerverk...
Kram
Marianne

Lily sa...

Superläcker!!
Jag blir så inspirerad! Ska nog fixa ett mobilt blomsterbord att ha både inne och ute av några lastpallar :)

Ha det gott
Kram Lily

Stina sa...

Så tufft och bra det blev Hannis.
Gillar din stil :)

Har en bild som jag hittat på nätet som visar något liknande. Har tänkt göra en sån soffa åt lillsonen, när han flyttar till annan ort för vidare studier.
Kan vara bra att ha som extrasäng också när lilla mamsen kommer på besök :)

Tack för din gulliga kommentar hos mig...du är för go och rar :)

Största kramen från mig!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den blev jättetuff Hannis! Jag fattar bara inte var du gör av allt det andra som du haft förut... Du kanske har ett jätteförråd? Eller blir det BLocket kanske :)
Hur som helst så tyckte jag den blev väldigt tuff, och där kan man nog ligga i timtal, med en god bok och lite praliner..
Kram
Marie

Fröken Grön sa...

Slår man upp ordet "innovativ" i en ordbok så hittar man alldeles säkert en bild på dig där! Soffan är hur cool som helst! Jag gillar alla kuddarna, - grått är verkligen toppen som accentfärg mot allt det vita.

Och jo du, nog fyller vi 40 i år. Inte klokt... Jag började "glömma" min rätta ålder redan vid 34, då jag virrade till det och trodde att jag fyllde 33. Ja, ja, man är ju inte äldre än man känner sig. DU kommer säkert att bli en sån där järntant som bosätter dig i pysselrummet på ålderdomshemmet, hihi!

Må nu så gott! Njut i din fina soffa!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är den mest idérika och händiga knäppgök jag "känner", nu blev jag väldigt imponerad. Det syns att den är bekväm, och så fiffigt med tidningslådan. Det blev supersnyggt, du kan starta möbelfirma och sälja egendesignade möbler ju!
Varm kram
AnnaMaria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
Din soffa är ju toppensnygg och den ser väldigt inbjudande ut!

Tänk så användbara och bra dessa lastpallar är... finns nog en hel del (antagligen många män i lastbilsbranschen) som tycker att vi är helgalna!! ***fniss*** lastpallar som man bränner i minut och parti har helt plötsligt blivit hårdvaluta!

Det tycker jag är en häftig trend!
Kram Monica

PS. jag vill också ha ljus och rymd, men det är ju så svårt när man inte har så stort..

en smula vitt sa...

Vilken rolig idé och skitsnyggt blev det!
Varför lägga alltför många tusenlappar på en färdig soffa när man kan göra sin egen;)
Jag gillar grejen med att skapa nå´t eget med enkla medel och samtidigt få nå´t som är unikt och som man faktiskt kan vara stolt över för att man gjort det själv.
Bra jobbat! Fast jag tror nog inte du blir ensam om att ha en sådan här häftig soffa så länge till...;)

Kram på dig!
Petra/

CaramellePastelle sa...

Åh, Hannis! Du lyckas ALLTID med vad du gör, men det här måste jag ändå säga var helt oöverträffat. Jag bara sitter här och gapar. Så industricoolt, mysigt, helrätt, raffinerat, ekosmart...Du är så underbart inspirerande!
Kram Camilla

Hanna sa...

Hur snyggt som helst.
kram
Hanna

Vintage House sa...

Hej
snyggt snyggt och passar perfekt hos dig...
kul och se vad som kommer näst...
Här rensas det förfullt....
kram
sandra

[ no47.mia ] sa...

Helt fanstastikt fyndigt av dig tycker jag!! Gillar dina ideer starkt ska du veta Hannis gumman !

Kram och ha det gött!!

Mia

Anna S sa...

Jättesnyggt! Det gjorde du bra.
Fint att spara lite yta på lastpallarna där det tex finns text. :) Ett klart plus att soffan även är bekväm ju.

Jag bor också litet, så byter ut saker hela tiden.Inte fel att få in ljus.

Har köpt ett gammalt plåtskåp nu äntligen. När jag såg ditt och andras här på bloggarna så kände jag att det är absolut nödvändigt.
Ha en fin fortsättning på det nya året!

Kram Anna

Industri house sa...

Ja du Hannis,du lyckas gång på gång!! Hur snygg soffa som helst.
Förstår att du suttit där mycket det sista, vem hade inte gjort det!
Vrååålllsnygggt!! Ha det bra! Kram jessica=))))

Mamma C sa...

It´s perfect, du är så (nu svär jag) jä..la duktig att få till det där lite coola i allt du gör.
Kram mamma C

Anki sa...

Hej & hopp min toka...jävlar vad du är braaaa! Jag har ju sett den förut, men guuud så bra det blev...skitsnyggt!
Nu har jag precis fått tillbaka datorn, helt ominstallerad och uppdaterad så nu hoppas jag det ska funka ett tag...håller alla tummar, haha!
Hör av mig på tel i morrn!

Kraaaam hjärtat!

Ellas Hus sa...

Himmel vad kreativ du är. Upphör aldrig förvånas! Soffan blev läcker och jag gillar också din nya header!
Och årskrönika! Du har verkligen gjort fina grejer under året!
Hoppas du får en fin dag!
Kram
Ellinor

@nettes lilla blå sa...

S M A R T S O F F A !!!!


SÅ LÄCKER !!!!!


Kramar @nette

tre nyanser av vitt sa...

Hallå där!
Vilken läcker soffa! Här står det massor av pallar efter husbygget hmmm ska nog göra som dej och skapa lite med dessa. Fast det får bli till våren när de kommit fram ur snön...Tack för inspiration!
Kram Marie

Rosor och Spetsar sa...

Hur läcker som helst
Gillar att du behållit den lite ruff.
Härligt med en ny möbel som inte kostar skjortan.
Må så gott¨Kram
Annelie

Cathrin sa...

Du är ju helt otrolig! Man kan ju bara le. Och beklaga att du har så långt till Skåne. ;) Älskar din soffa!!! Och gillar skarpt bok/tidningslådan.

ha en riktigt fin dag.
Kram
Cathrin

Anki sa...

VIRRPANNA??...det tackar jag för...jävlar det är värre än vanligt, haha! Visst är den fiiin??...jag gillar den massor!
Nu kom min datasnubbe så nu får jag ge mig!

Hörs i mörrn hjärtat!
Kraaam!

STENLYCKA sa...

Stora Kramen till dig, önskar dig en skön Trettondagshelg!
Raina

Ett Vitare Hem sa...

Så himla coolt det blev!
Ha en fin kväll!
Kram/Lena

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Supersnyggt! Gillar den ruffa stilen, förstår att du sitter, ligger kungligt där med alla kuddar. Jag har 2 järnsängar på gång, håll tummarna för mig.

Ha nu en riktigt skön trettonhelg!

Kram Anna-Lena

Vita Falkens Lantliv sa...

Så jäkla coolt det blev! Bra gjort:)

Kram Susanne

Hanna sa...

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du se mina senaste tavlor, läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd osv.. Ha en trevlig kväll!

Therese sa...

Du är ju hur underbar som helst! Om jag ens hade haft hälften av din energi att göra om och pyssla hemma hade jag varit glad:)
Läcker soffa, tycker du ska låta den "riktiga" stå kvar i förrådet.

Lappar och to-do-lists är mina bästa vänner... och rutiner också så att man tror att man har kontroll haha.

Ha det gott! Kram Therese

Mira sa...

Din idébank måste vara oändlig, så kul grejer du gör o inget som man sett förut. KUL!!!! Jag önskar dig ett så himla gott nytt år som vi har framför oss, med en massa kul att se o hitta på! ;-)

Kram/Mira

Sofia sa...

Riktigt snyggt blev det! Gillar hur du har stylat med kuddarna och pläden också! :)

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

hej!

Första gången (tror jag) att jag e här.

Vilken underbar soffa!
Vi har skissat på ngt liknande till vår uteplats!

Bra jobbat, urläckert

Trevlig kväll

Kram Madde

Levindas Värld sa...

Men va läckert! Du är så himla spännande i din kreativitet och det som du har på lut som ideér blir ju alltid så himla bra och läckert när det väl har kommit på pränt i skapandet och sen finns i verkligheten!!!

Så himla snyggt!

Kör på! Ur tokiga ideér kommer de mest geniala lösningarna fram så det så :)

Kramis!

Jenny - Hugos mamma sa...

Gud vad snyggt, tack för inspirationen!:)

Anonym sa...

[p]You have got to even be a self-starter no one can get the job [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots sale[/url] done frequently without having to be enticed utilizing a chief . For winter footwear that is big [url=http://www.cheapuggtobuy.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] on comfort and warmth but still packs a style punch, UGG is a brand that truly delivers . Ankles is in the wrong position, also changed the location of the femur, pelvis movements would freak, which in turn lead [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots uk sale[/url] to back problems . To keep pace with the newest trend on footwear, a pair of Australian [url=http://www.uggbootssalehots.co.uk]ugg boots sale[/url] sheepskin boots becomes a must-have article . Originally made for sheep [url=http://www.uggbootssalehots.co.uk]ugg boots sale uk[/url] herders in Australia and others in places with a lot of rough weather, these boots keep the toes warm and dry, but still let them to breathe . Otherwise, the leather-based upper keep you comfy and helped . com http://www . Let's face it: it' s nothing new to see fashion collides with practicality . I think this pair of Plaid Knitted cheap christian louboutin is a not bad choice for [url=http://www.cheapuggsbootsinuksale.co.uk]ugg boots on sale[/url] you.[/p]