På väggen...

Vad ni är goa!
Vilken kommentarer ni givit mig om soffan.
Tackar allra ödmjukast för era fina ord!

Det blev ganska tomt på väggen ovanför soffan
när skolplanscherna togs ner så i stället
åkte andra bilder upp.



Uppsatta med klämmor

Favoritbilder som jag köpt av Monica

Nu kan jag dessutom byta bilder efter humör=))

Snön rasar ner här och
jag vägrar att sticka näsan utanför dörren!
Tack och lov för ledig dag som tillbringas i morgonrock.
Ja, det är eftermiddag och jag har fortfarande inte klätt på mig.
Händer inte ofta så jag njuter.

Må så gott/Kram Hannis

32 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad läckert det blev! Här har det äntligen slutat snöa,det känns som om det räcker nu....
Önskar dig en fin eftermiddag!
Kram/Lena

Gammalt o nytt sa...

Så fint och kanon smart med klämmor.
Ja här vräker snön ner,vill inte ha mer.
Kram och ha en skön dag.
Irene

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då kan du lika gärna fortsätta softa i morgonrocken, såna dagar är bra, man behöver det. Monica har så fina bilder jag har också köpt av henne. Jättefint och kunna byta bilder.
Ha det fortsatt gott
Varm kram
AnnaMaria

tre nyanser av vitt sa...

Fin fina bilder! Jag gillar snö och vinter men till och med jag tycker det räcker med det som redan ligger på backen. Mys på du...
Kram Marie

Fröken Grön sa...

Supersmart lösning med klämmorna, så att man kan byta efter humör/tillfälle/årstid. Bilderna som sitter där nu passar jättebra till din nya soffa!

Kör samma klädkod som du idag, kollar "Mad Men" på DVD och länsar skafferiet på överblivna julkakor och snask. Skönt!

Må så gott!
/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej på dig tjej i morgonrock!!
Låter som en perfekt stass i detta väder... det enda plagget som jag alltid lyckas slita ut är mina pyjamasbyxor** de används mest hela tiden** Idag har jag dock varit ut i snöstormen och jag har varit till gymmet och sprungit... och snart bär det iväg på middag hos vänner... känner mig som en riktig hurtbulle idag!!

Så läckert det blev med bilderna!! och de är så fina, jag har ju ett antal själv som jag variera med.

Kram på dig! Monica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!1

Vad glad jag blev när jag hörde att fler än jag såsar omrking i nattkläder..och nu är klockan alldeles för mycket för att byta om till vanliga kläder..hihi..

Men vilken cool soffa du har gjort!
Den gillade jag..industrikänsla..perfekt som gästsäng också!

Tavlorna du köpt/satt upp är också fina passar bra till!!

Ha nu en fortsatt mysig kväll..i morrisen!!

Kramis vännen!! //Sanne

Vit dröm sa...

Hej svej!
Vad fint det blev med blderna!:) Hoppas att du har en mysig kväll!
kramar Anna

Anette sa...

Halloj! Det var en bra ide´med tavlorna...så omväxlande som vi är;)) Ha en skön trettondagskväll!
Kraaaam/Nettan

Mamma C sa...

Skönt att bara kunna strosa runt i morgonrocken nästan hela dagen. Snyggt med dom nya bilderna, kul att kunna byta lite närsom. Ha en skön trosdagskväll.
Kram mamma C

[ no47.mia ] sa...

Hej...

Supersnyggt !! Smart när man kan byta bilder efter tycke..
Och såå fina bilder du tagit !

Kram tjejen!

Mia

Therese sa...

Så snyggt!

Samma här, varför ska man ut och pulsa i snön när man kan stanna inne...?!
Tack för inspiration till att få mig att ta tag i saker, idag har jag äntligen börjat måla vår säng;)

Ha en fortsatt skön kväll i morgonrocken.

Kram Therese

Fröken Fräken sa...

Med tanke på hur himlarns tidigt du är uppe för det mesta så tycker jag verkligen att du kan ta flera dagar i morgonrock!! Här har det varit seeegt varenda morgon under hela julledigheten.. blir intressant när man ska upp och jobba igen..

Vackra bilder och finfin soffa dessutom! Och den där mattan som är under soffan, var kommer den ifrån?

♥ Pia... sa...

Hej.. skönt att bara gå å dra en dag så där.. soffan ja.. DEN skulle jag kinna tänka mej som en sommarsoffa på min altan.. åå du nu blev jag taggad.. kanske man skulle kolla en gång till HUR du gjort?.. softa på du hela kvällen också.. kram..Pia

the shed sa...

Hej fina du, läckra bilder du satt upp! Befinner mig i Köpenhamn, här regnar det just nu. Men det var riktigt milt...så shoppingen gick bra.

Kram Tina

Vit som snö sa...

Fint blev det med lite "kryp" på väggen;)
Härligt att ta sej såna slappardagar ibland:)
Ha det gott!
Kram Cilla

Vintage House sa...

Hej
Enkelt och läckert två perfekta kombinationer...
kram
sandra

Stina sa...

Inga blommor och annat lull lull hos dig heller...planscher med skelett och småkryp ska det vara :)
Och som du vet vid det här laget så gillar jag din stil :)

Jag har också haft ett par morgonrocksdagar när jag varit ledig...men hoppade den idag. Tyckte inte det passade sig att vara oklädd i tvättstugan :)

Ha det bäst!
Kramen till dig.

Lilli sa...

Takk og takk, Hannis, for denne fantastiske idé... med bildeopphenget. Hvorfor tenker man ikke på alt sånt selv? Det er derfor vi har hverandre...

Din sofa er fantastisk!
Her har det blitt 'palleseng' til sønnen - han sover som en kong, med nattbord rundt hele madrassen.
Nå må vi vente til snøen smelter for å lete etter flere paller - så blir det stereo-benk. Pallefeber!

Klem & kram
Lilli

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå vad mycket härliga inredningsidéer du har! Soffan blev ju urläcker, vad härligt att krypa upp där och läsa. Dina fina bilder med småkryp på väggen gillar jag också. Smart med klämmor så du kan byta bilder. Det fungerar ung som tavellister, där man också kan byta ut tavlorna efter behag.

Här har vi fått massor av snö, men nu har det blivit tögrader så jag kan tänka mig att vår väg är moddig och slirig idag. Dags att ta sig till jobbet nu.

Önskar dig en mysig fredag!
Kram,
Regina

Anci sa...

Njuta ska man göra ofta ! Och gärna inreda också :)

Kram
Anci

Loppisliv sa...

Ohhh vad snyggt!!! Så enkelt och stilrent med de små bilderna på väggen, en sån härlig idé, tror jag ska göra likadant :-)) tack för inspirationen. Stor kram Paula

Industri house sa...

Åh så snyggt du gjort!! Och så fina bilder du fått tag på, det var ju ingen dum ide det där med att du kan byta ut bilderna hur lätt som helst! ja så slipper man ju ha väggarna fulla med märken efter alla spikhål( som tyvärr är oundvikligt efter alla omändringar man håller på med!!) Ha en fin dag Hannis, kramar jessica.

Cathrin sa...

En dag i morgonrock är ingen dum dag! :) Gillar det där med att kunna byta allt eftersom andan faller på. Även jag är ju rätt ombytlig av mig och det uppskattas inte alltid här hemma. Då är det bra att "förbereda" och göra bytena så enkla som möjligt (det underlättar helt klart för byten blir det).

Ha en bra dag!
Kram

Cathrin

Linda sa...

Men WOW! Känner att ag direkt måste böra följa din blogg! Vilken skit tuff soffa! Blir så jätte inspirerad! Nu ska jag kika vidare här! Ha en trevlig fredagkväll!

Kram Linda

Monkan sa...

Vad kul med en helt egen soffa, med inbyggd tidningslåda och allt! Jättecool och den ser verkligen superskön ut med det där kuddhavet, och snygga färger. Fiffigt med bilderna i klämmor.

Risken med soffan är väl bara att det blir mysdag i morronrocken varje dag hädanefter, men de får väl ha förståelse på jobbet :)

Sjabbig men chic sa...

fint blev det Hannis och nu ska jag genast inhandla såna däringa klämmor! Ja, inte ikväll då men till veckan så jobbar jag bara två dagar och då jäklar. Hoppas att du har en riktigt skön fredagskväll. Själv har jag sovit på soffan i ett par timmar.

Kramis Lisa

Lily sa...

Fin idé! Smart att man lätt kan byta ut bilder när man tröttnat..
Gillar din header :)

Ha en go helg
Kram Lily

Hanna sa...

Så fint det blev.
Kram
Hanna

vitaloppan sa...

Men så fint och vad läckert med soffan. Det blir nog inte mer kreativt än så, hihi:) Läckert målat också. Fint att behålla den ruffiga stilen:)
Ha en härlig helg. ¨
Kramar Linda

milla - andante sa...

Fantastiska kreativa du, vad häftig soffan är!!! Åh vad jag gillar!!!
Nu fick du igång mig...

Snyggt och smart med klämmorna också!:)

KRAM

Viola sa...

Vilka läckra bilder du fått tag i, här har det idag regnat och varit plusgrader, tala om växlingar i väderleken, ha en skön söndag, kram