Knoppbräda

Tavlan som hängde i sovrummet åkte ner.
Och i stället åkte en knoppbräda upp.
Med favoritgalgarna i zink.
Och kläder som jag trivs bäst i, tunika och jeans.
Och lite rosenkrans
Så här härligt var det igår när solen
sken in i sovrummet.
Vilken energi solen ger!
Efterlängtat kan man säga.

Jag och min ena syster passade på igår när
ljuset var framme.
Med änglavingar och massor av tyg som rekvisita fotade jag henne.
Kul att bara leka ibland=))
Och ja, knapparna ligger kvar där dom ligger men lite nya ideér
har jag fått av er så något ska det väl bli av det också.

Kram och en energifylld vecka/Hannis

32 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder!
Solen är magisk :)
Älskar solkatter, bildspelet..
Spännande fotosession ni hade..
Jag hade iaf gjort ett knapphjärta, tycker de är så läckra. Sen tror jag du kommer att få ideér ganska snart vad du ska göra med dem, du kreativa och duktiga vän.
Ha en fin vecka
kram Lily

the shed sa...

Himmelskt sköna bilder, solen gör sån skillnad. Jeans o bomullstunika, tänk när vi kan dra på oss det igen..

Ha en bra start på veckan du också,
KRAM Tina

Vintage House sa...

härliga bilder och så skönt med sol.
Här har du oxå en jeans och tunika tjej..
ha en härlig dag
kram
sandra

STENLYCKA sa...

Godmorgon Hannis!
Vilka underbart vackra bilder du alltid visar,du är en fantastisk fotograf som har ögat för det vackra. Jag njuter när jag besöker din blogg.
Önskar dig också en energifylld och solljus vecka!
Kram Raina

Kia sa...

Härliga bilder!
Ha en bra ny vecka.
/ Kia

Fröken Grön sa...

Jättefina bilder, Hannis! Knoppbrädan passade verkligen bra där, - både snyggt och praktiskt.

Vi har också haft lite sol (periodvis) och det är inte klokt vad kroppen suger åt sig av ljuset och värmen! Nu längtar man så man kan bli tokig...

Hoppas du får en bra start på veckan!
Må så gott!
/Anna-Karn

Vit dröm sa...

Så fina bilder, tänk vad lite sol gör :)
Hoppas du får en bra start på nya veckan!
Kramar Anna

milla - andante sa...

Så fint det blev!! Och solen som äntligen har hittat hit, jag håller med dig, man blir alldeles lycklig!!:)
Jeans och tunika är alltid fint!!

Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Otroligt vackra bilder och så fint det blev med knoppbrädan. Det är härligt att ta fram det som man trivs bäst i eller tycker mest om att se, det ger välbefinnande. Om sedan den efterlängtade solen förstärker intrycket kan det inte bli bättre. Hoppas vi får se bilder på din syster.

Ha en fin måndag!
Kram,
Regina

Maria sa...

Läckra bilder!!

Ha en fin vecka! Kramar Maria

Systrarna Karlsson sa...

Vilken vacker koppbräda;) Helt ljuvligt sliten.

Önskar dig en trevlig Måndag

Anna S sa...

Hej Hannis! Fint med knoppbrädan på väggen!Alltid kul med förändring. Dina kläder är också fina!
Änglavingar gör sej fint på foto har jag sett.
Ja ,skönt när solen väl tittar fram! Längtar till våren nu jag med! Det är lite väl mörkt som det är nu.

Ha det fint i veckan!
Anna S

Anne sa...

Fiiiint!
Ja solen är verkligen magisk! lite solljus på kinden och man känner genast hopp om livet....synd bara att den inte värmer liiite mer :-)

Kram

Virkat och Kärt sa...

Så behagligt livfullt det blev med knoppbrädan där i dagen som silade Ljuset så fint, och varsamt över Ditt livsrum ~~~

Kram (fniss)
från Eva

SoF sa...

Underbart vackra bilder Hannis!

Önskar dig en fin vecka tillbax.

Sussi sa...

Halloj!
Kul med lite nytt!
Fina saker du hängde på din knoppbräda...och den där fotosessionen låter ju spännande!

Och ja....SOOOOOL! Vilken skillnad den gör! Allt blir plötsligt vackert, till och med bruna smältande snöhögar!

Kram
Sussi

Rosor och Spetsar sa...

Så härligt levande det blev där på väggen med knoppbrädan o dina favoritkläder.

Spännande att se vad du hittarpå med knapparna, knappar har jag gillat sen jag var liten och sorterade mormors knappar i hennes varma vedeldade kök.
Ha en härlig vecka
Kramar
Annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin knoppbräda, och kläder kan vara dekorativa. Jag älskar också mina slitna jeans, och så fin tunika du har. Hoppas du visar lite änglabilder också, lät så vackert.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Ja, visst blir man glad när solen kikar fram. Blev snyggt med knoppbrädan.
Kram mamma C

Ljuva Drömmar sa...

Låter spännande med änglafoton. Hoppas vi får se lite utav dem.

Din knoppbräda passar bra på väggen och det var snyggt med lite kläder hängande där. Ser härligt vårigt ut!

Hoppas vi får njuta av massa sol hädanefter!

Kramar Maria!

glöm inte handbollen imorn....;)

Stina sa...

Gokväll i stugan :)

Sol...vad är det? Här lyser den med sin frånvaro och jag tycker det är så trist. Ser på vädret nu att det ska bli mellan -10 till 15 onsdag och torsdag, kanske solen visar sig då.

Så fina bilder du visar...vackert med solen som skiner på din fina knoppbräda.

Ha en bra kväll!
Kram
Stina

Ellinor sa...

Ja, visst var det helt underbart med lite sol i helgen. Det känns verkligen hur utsvulten man är på den varan!
Jag gillar verkligen din knoppbräda. Härligt sliten. Och praktisk kan jag tänka mig!
Ha det så bra på jobbet i veckan du också!
Kram
Ellinor

Systrarna Hjertén sa...

Men, ser man på har du inte lyckats få med 2 st kors på din bild...gör ju nästan ont i ögonen på en hedning som mig...!! ;D

Mannen påpekade att mina tre burkar kunde symbolisera Noaks Ark, så jag kanske har lite religiösa symboler trots allt?!?!

Mvh
Frida

P.S. Knoppbrädan gör sig jättebra där, bättre än tavlan tycker jag nog!

Nyanser av vitt sa...

Underbart med sol igen. Jättefin bräda och fina kläder också.
kram Agneta

Skogsfrun... sa...

vad härligt! Ser fram emot mer solljus! Vad skoj med fotosession! ;D

Knoppbrädan blev super!

Tack för din fina kommentar hos mig!

Kram p.

Laila sa...

Så fina bilder. Sitter och ler bara:)
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ooops! vilka bilder o vilken energi du verkar ha! Hittar inte min riktigt...
Men ingel sol här heller! hihihi Kram Gunilla

Therese sa...

Wow, så himla fint. Underbart att hänga fram sina favvo-kläder, det kan ju varieras i oändlighet;)

Solen ja, ge mig mer NU. I Göteborg är dte minusgrader om nätterna och plusgrader på dagarna=snorhalt på morgonen när man ska till jobbet. Ingen bra start på dagen direkt...!

Ha en skön vecka raraste!

[ c o y o t e ] sa...

O du goa tjej.. Hej!!

Vilka bilder du visar på så ljuvliga ting.. Vit tunika och goa slitna jeans är nog det snyggaste jag vet... Finare blir det än mer när det hänger på en härligt naggad knoppbräda..

Visar du bilderna på din syster och kanske dig med sen kanske ?! ,,)

Kram Mia

Inka sa...

Hej gumman!


Åååååh det var så länge sen. Hur har du det? Vad fint det blev med knoppbrädan. Och så fint solljuset faller in.
Tänk vilken skillnad det blir när man byter ut lite saker här och där.

Trevlig kväll vännen


Kram Inka

Fröken Fräken sa...

Lyckost dig som har gamla knoppbrädor! Jag letar fortfarande efter en till mig...
Faktiskt hade vi lite sol idag med, men tyvärr samtidigt -19 så man kunde liksom inte njuta av det på rätt sätt.. inte läge att gå upp på takterrassen precis!

Blueness sa...

Vilka vackra bilder du tar! Fint ljus och fin stämning.