Knappar...

Kommer ni ihåg att jag rensade en hel
låda knappar? Eftersom att jag bestämt mig
för att använda det jag har så hällde jag ut
dom vita knapparna och funderar nu på
vad jag ska göra med dom.

Sätta som mönster på kuddar?
Göra figurer? Som hjärtan tex?
Halsband?? Sy på som dekoration på kläder?

Tydligen blev det för mycket tankar
för jag kom inte längre än så...

I stället började jag göra om i sovrummet.
Och släpa ut skåpet från vardagsrummet
(som jag släpat in sen sist) för att till slut släpa in det igen!
Och sen börja fundera på om inte köksbordet
ska byta färg i alla fall.
Ja, ni hör ju att jag min vana trogen skapar lite kaos.
Behagligt kaos=))

Så hoppas jag förstås att ni har en skön helg framför er!

Kram Hannis

31 kommentarer:

Cathrin sa...

Jag gillar hur du tänker med kreativt kaos! :)Och ibland måste ju inte saker bli något, det kan räcka med själva "pysslandet". Vackra bilder blev det i alla fall!
Ha en riktigt fin lördag!
Stor kram
Cathrin

Fröken Grön sa...

Nog är det något speciellt med knappar! Jag samlar alla slags knappar i en burk, precis som min farmor gjorde när jag var liten. Det är en härlig känsla att hälla ut dem och pilla med dem!

Låter som att du har fått ett härligt kreativt ryck, -go Hannis go! (Men akta ryggen...)

Lördagskram!
/Anna-Karin

Ewa`s Galleri sa...

fULL FART HEMMA HOS DIG HÖR JAG
vARFÖR INTE SY FAST KNAPPARNA PÅ EN MÅLARDUK,KAN BLI EN FIN TAVLA ,HA EN RIKTIGT SKÖN HELG

[ c o y o t e ] sa...

Hihi...
Det är en äkta Hannis! Sprudlar av goda ideer hela tiden!
Knappar kan man göra myvket av.. har med vart i dom tankarna en gång med mina knappar..
Du kommer alldeles säkert på en massa kul du kan göra med dom.

Tack för goa kommentaren!
Och ha en skön helg..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Och någonstan mitt i allt släpande och ändrande brukar man få en snilleblixt. Du har så många och fina knappar, fina bara och ha i en burk som du har.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

the shed sa...

Skimrande pärlemorknappar, de är så vackra och fina att bara hålla i. Älskade att sitta och pilla i mammas knapplåda när jag var liten. Jag tänkte göra mig ett hjärtan i batik i helgen. Vi får se var det slutar..kanske möblerar jag arbetsrummet istället. Kaos i huvudet här med.

KRAM Tina

Stina sa...

Men hallå...jag tror bestämt att du är ett strå vassare än mig.
Jag släpar också på möbler och målar om nyss målade saker...men du är värre än värst *fniss*.

Föresten vad gör du uppe så tidigt en lördagsmorgon...är det knapparna som ger dig sömnproblem :)

Jag har också en stor burk med tyg,glas och vita knappar men här hamnar de i barnkläder eller blir kvar i burken :)

Ha en härlig lördag, jag laddar för 10 timmar på jobbet.

Kram Stina

Loella sa...

Hej Hannis!

Vackra vackra knappar...Titta in hos mig får du se, kanske jag kan inspirera, jag har gjort hjärtan på ståltråd, men nu sist blev det ett par stora vingar, kanske kan vara något..

Lycka till med knåperiet.
KRAM Loellan

Vit dröm sa...

Oj så mycket knappar, vet precis hur du menar, man börjar lite där men sen fladdrar man iväg och börjar med nåt annat...
Hoppasdin fredag var toppen och att du får en fortsatt skön helg!
Kramar Anna

Lantliv i Norregård sa...

Knappar kan man göra mycket roligt med, du kommer snart på något!!

Trevlig helg i kaoset;o)

Kram Malin

Systrarna Hjertén sa...

Tills du bestämt dig kan du ha dem i en glasburk på din fina hylla i köket!

Att sy dem på en kudde låter annars som en utmärkt (men kanske lite jobbig) idé!

Trevlig Helg!
/Frida

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Gamla knappar är så mysigt. Särskilt de vackra viiiiita. Jag har mina i en burk....
Ha en fin lördag.
Kram Agnetha

charmanta sa...

Ooooo,så lik du är mig, slit och släp, in och ut med grejer... det är livet det! kram Marie

Anci sa...

Det där har jag också funderat på. Jag har en del knappar hemma som jag vill göra något med. Kuddar, tavlor m m.
Får se om du eller jag får en snilleblixt ?!

Kram
Anci

Fröken Fräken sa...

Jag känner igen mig! Osäker på vad jag skulle pyssla med, och utan riktig pysselinspiration försöke jag väcka den till liv genom att börja släpa saker och möbler hit och dit. På nåt sätt frigörs pysselenergin!

Trollringen sa...

Hei, du :)
Det finnes ingenting bedre enn å slepe skap frem og tilbake til man blir nöjd (ihvertfall ikke så mye). Kreativt kaos er alltid godt kaos.

Forsøkte å lage hjerter med knapper og ståltråd før jul, dét var ikke enkelt. Kanskje hadde jeg for tykk tråd. Blir spennende å se hva som skjer...

Deilig, kreativ helg, Hannis. Akkurat som du vil ha den.
Kram
Lilli

Trollringen sa...

Jo, du- jeg så at du har linken til min forrige blogg 'Viilhvile' på siden. Kan du bytte til min nye, Trollringen - http://trollringen.blogspot.com/.
Tusen takk :)
Lilli

Anette sa...

Du är härlig du! Från det ena projektet till det andra=) Känner faktiskt igen mig väldigt mycket i det...men så är det när man är kreativ! Omväxling förnöjer!! Spännande att se bordet framöver=)
Kraaaam/Nettan

Hanna sa...

Jisses va du är kreativ på en lördag, hihi. Ett hjärta på en kudde kanske skulle vara nåt? Tror du kommer på vad det ska bli så småningom. Kram på dej

milla - andante sa...

Hahaha... underbart!!!
Det blev ju i alla fall väldigt fina bilder som resultat!!!

Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Haha ja ofta får jag också för mycket ideer om att göra något så det inte blir något alls. Jag tror säkert du kommer på något snart;)

Ha en fin helg!
Kram Susanne

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj vännen!

Vilka fina knappar. Jag som älskar hjärtan tyckte att de såg väldigt fina ut i sitt pärlemorskimmer mot det mörkare patinerade träet. Kan du inte limma dit dem och göra en hjärttavla av något slag.

Ha nu en skön lördagafton och helg!

Kram A-L

Systrarna Karlsson sa...

Underbara ljuvliga knappar. Det går att göra massor med dem, något vi testat är att lägga mosaik med dem på ett bord, lite krångligt med resultatet blev ganska vackert;) Men kommer man inte på något att göra med dem så häll dem i en burk och ha dem som prydnad för vackra är dom.

Önskar dig en trevlig helg

Mamma C sa...

Du kommer säkert på något fiffigt och smart med dessa knappar. Ha en bra och skön söndag.
Kram mamma C

fembarns- mamman sa...

Hej!
Hittade just hit, till din mysiga blogg! Den hamnade på min lista med en gång, kikar snart in igen!
Kram Emma

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Tack för tipset. Jag har provat hos henne, fick tom. svar på mitt mail men sen blev det tyst. Troligen har hon slut på skor, eller för många kunder....
Tack rara du för tipset
Kramar
AnnaMaria

Gårdsromantik sa...

Sådana där pärlemorknappar är så vackra!
Spännande att se vad du skapar av dem :-)


Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Hanna sa...

ha en fin söndag!
kram
Hanna

tre nyanser av vitt sa...

Du och alla dina projekt hi hi skulle vara kul att titta in i ditt huvud och hitta lite inspiration...eller vi får ju kika in lite genom bloggen :-) och det tackar jag för.
Ha en bra vecka
kram Marie

Viola sa...

Ja tänk..det kan aldrig vara lugnt i hjärnkontoret alltid något som är på g...du får ha dina vackra knappar i en fin glasbutk tills vidare...:) hopppas helgen varit skön, KRAM

Gunillasljusglimtar sa...

Hej HANNIS! Jag har gjort av mjuk ståltråd ett hjärta sen trätt på knappar i olika storlekar o satt på detta hjärtat med en annan ståltråd! Gjorde till jul nu,finns med på min blogg i dec mån nån dag.Kolla gärna..Tänkte göra i pärlemoknappar nästa gång!Har tusentals knappar efter lilla mamma. Gunilla♥