Hyllan igen

Undrar hur många gånger jag visat hyllan i köket och
vad som händer på den...
Men ni står nog ut med det=))
Nu har i alla fall porslinet som stod här åkt undan,
i stället så åkte zink & glasburkar upp.
Och glasburkarna märkte jag med dymo.

Kan man ha garn i en burk i köket?
Jag bestämde mig för att man kan det.

Måtten som är sparade från landet.
Mormor tänkte kasta dom...
Sopor i en dels ögon, skatter i andras!

Och glasen från en billig affär

Lite nyare och omgjort efter att ha plockat bort det
lilla julpynt som fanns.
Framför allt känns det lite luftigare.

Nu, dags att skutta till jobbet i regnet.
Må så gott ni alla goa som kikar in!

Kram Hannis

38 kommentarer:

Ellinor sa...

Visst kan man ha garn i köket!! Ser verkligen fint och luftigt ut på din hylla!
Hoppas du får en bra dag på jobbet och jag är djupt imponerad att du skuttar dit så okristligt tidigt!
Kram
Ellinor

Systrarna Hjertén sa...

Härlig hylla, blir lite avis för jag har ingen plats för en hylla i köket!

Idag blir det inget jobb för mig (VAB), men det känns bra att slippa gå ut i rusket!

Mvh
Frida

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vad du är morgonpigg!! För mig är det en kamp varenda dag att komma upp. Men nu är också vi på väg alldeles strax mot skolan och jobbet.

Så snyggt med dina burkar - jag är burkoman - älskar burkar av alla de slag. Burkar är så otroligt användbara... och i dem kan man samla alla sina skatter.

Kram och ha en bra dag. Monica

Vintage House sa...

Hyllor är perfekta för att ständigt förändra:)
så snyggt du har gjort det...
ha en fin måndag
kram
sandra

[ no47.mia ] sa...

Hej..

Ja, men det är ju så roligt att flytta om och greja på hyllor och knoppbrädor m.m.. Fint fick du till det även denna gång..

Jag har med liknande glas från en billig affär vet du , )

Ha en fin dag !

Kram Mia

Fröken Grön sa...

Klart man kan ha garn i köket. Gillar dina märkord: Soft och hard, - så läckert!
Något ommöblerande på kökshyllan har det inte blivit här i helgen, men storstädning i övrigt. Välbehövligt, kan jag säga... Nackdelen med att köra med riktig gran är att jag vet att vi kommer få dammsuga barr resten av våren.
Önskar dig en toppenvecka, Hannis!
/Anna-Karin

Ljuva Drömmar sa...

Jag håller med övriga, klart man kan ha garn i en burk i köket, garn kan man ha överallt ;)
Jag har planerat nåt liknande för mina burkar så snart jag har fått bort granarna som bor där nu.

Kul att du gillade min lampa. Jag har ingen färdigköpt skärm hemma hos mig. Tycker att det är såå kul att göra egna.

Önskar dig en härlig vecka, kramar Maria!

Therese sa...

Klart att man kan ha garn i en glasburk i köket.
Älskar dymon! Det är nog en av mina bästa inredningsvänner:)

Ha en skön måndag, stor kram Therese

Systrarna Karlsson sa...

Underbart med garn i köket, vacker att titta på och nära till hands om stickinspirationen kommer mitt i maten;) De gamla måtten är verkligen en skatt.

Önskar dig lyckliga skuttar i regnet

lugnet sa...

Underbar Blogg jag hittat till! Älskar pallen med decopaget!!
Kram/Ulrica

Vit Poesi sa...

Supersnyggt som vanligt!
Kram Malin

Vit dröm sa...

Uppe med tuppen ser jag ;) Hoppas du har en bra dag på jobbet!
Visst kan man ha garn i köket, blev ju superfint, och de där måtten -vilken himla tur att du rädda dom;)

Må så gott!
Kramar Anna

Stina sa...

Ser jag rätt...var du uppe före fem och bloggade? Det är inte ett dugg konstigt att du är trött och slut :)

Tokfia...tydligen så kan man ha burkar med garn i köket...det ser faktiskt riktigt snyggt ut *fniss*

Nu ska jag strax fara till jobbet...kväll idag och natt i morgon.

Ha en skön kväll om du orkar hålla dig vaken :)

Kramen till dig!

Ps. Väntar med spänning på skeletten :)

Hanna sa...

Så fint du har det på hyllan i köket.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt det är att plocka om på hyllor, skåp, bänkar och skänkar, då blir det nytt=) Klart man kan ha garn i glasburkar i köket, snyggt!

Fy vilket plaskväder det blev, våra skogsvägar är bara is. De lite större vägarna är de snåla på att sanda, bara en sträng mitt på, inte kul när man får möte.

Ha en fin måndagskväll!
Kram,
Regina

Anna S sa...

Kul att se din hylla igen. :) Nej ,det blir inte för mycket. Jättefina saker du har på den med.Jag gillar allt. Slänga de fina måtten? Tur att du tog tillvara på dem! Garn i en burk går ju jättebra, det är fint med de grå tonerna. Man får ha nästan vad man vill i en burk.Speciellt grått garn. :)
Glasen på fot är fina de med.

Ha det fint i veckan!
Kram Anna S

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Jasså du är morgonpigg, vad skönt! Jag är supertrött på morgonen och vill vara vaken på kvällar/nätter men det går ju inte heller för då är jag oxå trött eftersom man måste gå upp så tidigt när man jobbar :-) ja ja får ta igen det i pensionärslivet...Du har så fint och det går jättebra att se om saker hos dig, tröttnar aldrig!
Kram till dej//Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såklart du kan ha garn i köket, blev snyggt i burken. Jättefina mått, och dom glasen har jag alltid tyckt att dom är jättefina.
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Åh du är inte seg, jämfört med mig, haha...
Finfint som vanligt, japp visst kan man ha garn i burk och dymo, ja det var lääängesen jag använde det!

Skutta lugnt nu så hörs vi i helgen!
Kram kram!

"M" sa...

Vad fint det var med garnet i glasburk....det enkla är det vackra

the shed sa...

Du får alltid till det så bra! Hade jag varit en pryl så skulle jag också velat flytta dit. Störtläckert med Dymo-texterna...

Kram till dig min fina vän, Tina

Trollringen sa...

Er sikker på at vi alle elsker din hylle; jeg blir ihvartfal alltid inspirert. I det siste til å rydde bort; visst er det deilig med luft når våren nærmer seg!
Kram & klem
Lilli (januar-optimist)

Linda sa...

Vad fint!! Härliga burkar och fint innehåll :) Hyllan är fantastisk!

Kram Linda

Anette sa...

Det blev läckert på din hylla! Snyggt att visa garner man har och inte gömma nystanen...dvs om man har lite neutrala färger som dina=)
Kraaaaam/Nettan

Virkat och Kärt sa...

Den hyllan, är intressant.
Jag tröttnar aldrig på att få se vad Du skapar på den!

Och garnet i glasburken, det var förstås det första jag fastnade med blicken på...WOW, tänkte jag då, hon har ju helt rätt, visst kan man förvara garn så :-)))

Kramar ;*) från Eva

Nyanser av vitt sa...

Självklart kan du ha garn i köket. Speciellt i såna fina burkar.
tack för rara ord om mitt nya halsband.
kram Agneta

Anne sa...

Hej!

Vad fint du har ordnat på din hylla, klart man kan ha garn i glasburkar, då syns ju det fina garnet!

Vet du förresten vart man kan få tag på en dymo märkare??? jag vill ha en sån!!

Kram

Torparfrun sa...

Du måste ju vara mer galen än jag trott ;) Blogga innan jobbet..FÖRE kl 05.00. Blir helt stum!
Dessutom ...Garn i köket!! Galenskapen tar ingen ände *asg*

Ha en härlig tisdag fröken löken :)

Kram

Fröken Fräken sa...

Jag kan inte se mig mätt på din hylla! Särskilt inte när jag behöver inspiration till min hylla som jag inte får till. Jag funderar nu på att ta bort den och istället sätta upp en tallrikshylla där. Fast nu blev jag ju sugen på lite glasburkar med vackert i...

Vit som snö sa...

Grattis till balettskorna:)
Jag har faktiskt beställt några fler för mina har lust att sitta på tjejernas fötter istället för på väggen;)
Snygg omflyttning! Klart att garn kan förvaras i köket:)
Ha en mysig kväll!
Kram Cilla

Mamma C sa...

Alltid kul när man kan fixa till det lite. Så det känns som nytt igen. Jag tycker nästan att det är lite skönt att det regnar. Vad konstig man är, på sommaren är de det värsta som kan hända.
Kram mamma C

Gammalt o nytt sa...

Underbar hylla...älskar garnet..ler
Kanske jag härmar dig..ler
Ja du jag ska nog smyga upp....var nog ingen vacker syn..ler
Kram och ha en underbar kväll.
Irene

Industri house sa...

Jättefint Hannis! Snyggt med dymo-texterna, var kan man köpa en sådan? Ha det så bra, kram jessica.

Anci sa...

Ordning och reda. Vad bra det ser ut ! Nu ska jag ta fram alla mina burkar.

Kram
Anci

Rosor och Spetsar sa...

Läckert Hannis, lite förändring o du har en ny hylla.
Snyggt med garnen o måtten i burkarna
Kram
Annelie

Vita små hjärtan sa...

Fiiiint!!!!! Å Dymo jag blir alldeles nostalgisk!!!!!!! Tänk när man som liten fick den första och kunde skriva remsor på allt!!!!
Kram Agnetha

amandahornfeldt sa...

Superfin hylla! Och man kan ha precis vad man vill på sina hyllor! :) Var har du köpt själva hyllan? Kram!

Blueness sa...

Vilken tur att du kunde stoppa mormor, måtten är ju en skatt!